Voorbeeldroute 3 weken Spanje?

Plaats reactie
Hymer664Classic
Berichten: 20
Lid geworden op: za 04 sep 2021, 10:42

Voorbeeldroute 3 weken Spanje?



Bericht door Hymer664Classic »

M’n vriendin en ik zijn op zoek naar een route voor 3 weken door Spanje (eventueel Portugal?) vanaf komend weekend.

Wat we graag willen doen is veel in de natuur zijn, met name om te hiken. Verder wat leuke campings en dorpjes, grote steden interesseren ons niet zoveel.
We hebben onze zinnen gezet op een eerste paar dagen in Congost de mont-rebei. Daarna staat alles nog open :-)

Heeft iemand een dergelijke 3 weken in Spanje doorgebracht en tips voor ons?

Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Voorbeeldroute 3 weken Spanje?



Bericht door hurktoilet »

Die congost kende ik nog niet, gaat bij de favo's! Maar voor nu gaat íe 'm niet worden: het gebied is gesloten. No és possible accedir al Camí del Congost, staat op de officiële website.
Voor het overige heeft Spanje veel te veel mooie natuur om in drie weken te doen. Alleen al in de Spaanse Pyreneeën (rustiger en ongerepter dan de Franse, mag ik als Francofiel zeggen) kun je al drie weken doorbrengen. Voor noordwest-Spanje ( de bergen van Picos de Europa, het rivierdal van de Sil, het boogrotsenstrand Playa de las Catedrales, de kliffen op het meest westelijke puntje Fisterra. Dan heb ik het nog niet over die bizarre woestijn, Bardenas Reales, en het gegeven dat je bij Valladolid schijnt te kunnen zwemmen in grotten...
Dan heb ik het alleen nog maar over gebied dat redelijk kort over de grens ligt. Ga je verder, dan gaat een groot deel van je drie weken op aan de tijd die je nodig hebt om er te komen.
De trip die wij door noordwest-Spanje maakten, staat hier op camperforum beschreven. Houd er rekening mee dat dat een trip is van ik meen acht jaar geleden: info kan verouderd zijn.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
tvdsande
Berichten: 2269
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Voorbeeldroute 3 weken Spanje?



Bericht door tvdsande »

Congost de mont rebei gedaan in 2017...
Bijlagen
IMG_20170516_114128_2.jpg
IMG_20170516_114128_2.jpg (120.08 KiB) 934 keer bekeken
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Voorbeeldroute 3 weken Spanje?



Bericht door Atoz »

Ga dan/ rij dan richting Compostella.
Van de Pyreneeën tot finestrat.
Mooi, zelfs per camper
En hiken kan je dan toch ook?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Hymer664Classic
Berichten: 20
Lid geworden op: za 04 sep 2021, 10:42

Re: Voorbeeldroute 3 weken Spanje?



Bericht door Hymer664Classic »

Oh wat balen dat het gebied gesloten is!
Je tips mbt campings zijn erg waardevol, dank daarvoor :thumbup:
hurktoilet schreef:
di 07 sep 2021, 22:38
Die congost kende ik nog niet, gaat bij de favo's! Maar voor nu gaat íe 'm niet worden: het gebied is gesloten. No és possible accedir al Camí del Congost, staat op de officiële website.
Voor het overige heeft Spanje veel te veel mooie natuur om in drie weken te doen. Alleen al in de Spaanse Pyreneeën (rustiger en ongerepter dan de Franse, mag ik als Francofiel zeggen) kun je al drie weken doorbrengen. Voor noordwest-Spanje ( de bergen van Picos de Europa, het rivierdal van de Sil, het boogrotsenstrand Playa de las Catedrales, de kliffen op het meest westelijke puntje Fisterra. Dan heb ik het nog niet over die bizarre woestijn, Bardenas Reales, en het gegeven dat je bij Valladolid schijnt te kunnen zwemmen in grotten...
Dan heb ik het alleen nog maar over gebied dat redelijk kort over de grens ligt. Ga je verder, dan gaat een groot deel van je drie weken op aan de tijd die je nodig hebt om er te komen.
De trip die wij door noordwest-Spanje maakten, staat hier op camperforum beschreven. Houd er rekening mee dat dat een trip is van ik meen acht jaar geleden: info kan verouderd zijn.
Hymer664Classic
Berichten: 20
Lid geworden op: za 04 sep 2021, 10:42

Re: Voorbeeldroute 3 weken Spanje?



Bericht door Hymer664Classic »

Noord-westen van Spanje ben ik enkele jaren geleden al eens geweest. Mooi gebied maar wel leuk om iets anders te zien. Thanks
Atoz schreef:
di 07 sep 2021, 23:07
Ga dan/ rij dan richting Compostella.
Van de Pyreneeën tot finestrat.
Mooi, zelfs per camper
En hiken kan je dan toch ook?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Voorbeeldroute 3 weken Spanje?



Bericht door hurktoilet »

tvdsande schreef:
di 07 sep 2021, 23:06
Congost de mont rebei gedaan in 2017...
Geweldig, doet me denken aan de camenito del Rey in Andalusië,ook zo'n spektakel langs een steile rotswand
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie