F1 Max

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: F1 Max



Bericht door Pienmajer »

Op orf of servus tv kun je gratis F1 kijken, natuurlijk wel met goede wifi.
2ix2.com
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: F1 Max



Bericht door Camperic »

dieseltje+ schreef:
za 19 mar 2022, 20:49
Even over Viaplay...
Euh, zonder het enige vorm van douche te geven. :-B
Google even en beslis zelf. Ik sluit me aan bij veel van de opmerkingen en stap over op F1 TV.
:cheers:

Ook ik ben niet enthousiast (understatement). Ik vind Amber geen verbetering, team ter plaatse niet en dan krijg je ook nog Tom die ik graag kwijt was en Albers :?

Daarnaast is de resolutie van de app op groot scherm te laag. Via KPN kanaal is het wel scherp, maar niet synchroon met de app voor andere schermen :roll:
Zelfs de verschillende schermen in de app, zoals live beeld en track position lopen niet synchroon! :bang:

Terugkijken is maar beperkt mogelijk en opnemen niet mogelijk, zowel niet in de app als via KPN.

Ik heb er ook nog niemand over gehoord dat Hamilton nu met gele Tcam rijdt :idea: . Sterker nog de Viaplay commentatoren zeiden dat het de wagen van Russell was toen deze voor de kwalificatie in de pits in beeld was met nota bene “44” zichtbaar op de neus :shock:

Ik denk dat ik snel ga kijken of het gras ergens anders groener is …..
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: F1 Max



Bericht door seth_space »

Je kunt nu vrijblijvend 7 dagen f1tv proberen. Voor vergelijken heel handig en dan gemotiveerde keus maken.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: F1 Max



Bericht door Camperic »

:thumbup:

Dat ben ik het volgende raceweekend van plan.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: F1 Max



Bericht door Hoofdnoorman »

.
Tot mijn verbazing toch op Viaplay Xtra beeld. De zenders werden al wel door Ziggo verstrekt. (Even de kanalen opnieuw inlezen).
Ook liepen daar promo filmpjes.
Maar nu de F1 althans de race straks.
Nu moet ik wel zeggen dat ik een alternatieve ontvangstmogelijkheid heb.
.
viaplay extra.jpg
viaplay extra.jpg (62.32 KiB) 383 keer bekeken
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: F1 Max



Bericht door Abe »

Tjonge wat een negativiteit over Viaplay. Het begint op rancune te lijken. Even voor de duidelijkheid: Ik heb geen aandelen bij Viaplay, vond het format met de heren in de studio en verslag van Olaf en Jack ter plekke fijn, kortom was prettig kijken bij Ziggo. En ja, ook ik baalde toen ik hoorde dat het anders ging worden.
Ik ben een "simpele" kijker met niet veel eisen. Ik wil de kwalificatie en de race in zijn geheel uitgesteld of pas later ('s avonds) bekijken omdat ik op het midden van de dag vaak niet in de gelegenheid ben. Ik wil daar geen "moeilijke" trucs voor uithalen zoals bijv. via VPN (er zijn mensen die dit gaan bestrijden :wink: )

Afgelopen winter alles qua mogelijkheden eens onderzocht. Vervolgens gekozen voor de jaaraanbieding van Viaplay en besloten het een eerlijke kans te geven. Vergelijken met hoe het was bij Ziggo is dan niet eerlijk want het format is anders. Dat format is nu weg, zo simpel is het
Afijn, omdat ik corona heb (knapt alweer goed op, morgen weer aan het werk) zit ik dit weekend in thuisisolatie en had dus mooi de tijd om alle mogelijkheden van Viaplay uit testen.

Na 3 testsessies en een kwalificatie volledig te hebben bekeken inclusief voor en nabeschouwing kan ik zeggen dat het even wennen is maar dat ik zoals ik wil kijken hier prima mee uit de voeten kan. Tuurlijk, het commentaar is even wennen. Olaf is natuurlijk een icoon die ik wel mis. Maar die heeft ook nog maar een jaar de rechten en wat daarna????
Dat de gele (fluorescerende) helm, zoals eerder in dit topic genoemd, door Viaplay niet is opgemerkt is onjuist. Zeker is hier een aantal malen de aandacht op gevestigd. Ook interviews met rijders waren er wel degelijk. Moet je natuurlijk wel ALLES kijken om dit op te merken :wink: .
Afijn. Hoe kijk ik dan. Op mijn mobiel start ik Viaplay en stream het via Chromecast naar mijn tv. Dit gaat prima. Was het hele weekend goede kwaliteit, voor mij als gewone kijker geen verschil met normale tv beelden (ik ben geen kritische kijker die de pixels gaat zitten tellen, ik kijk wat ik wil zien en als dat normaal te zien is dan is het wat mij betreft goed). Aan het begin van de kwalificatie werd het slecht(er). Viaplay gaf via Amber al snel aan dat dit even kon gebeuren en adviseerde om gewoon te blijven kijken ze losten het op. En dat gebeurde ook.

Dan heb ik ook nog uitgebreid geprobeerd of ik halverwege een bijv. testsessie toch vanaf begin kon gaan kijken. Dit was geen probleem. Even klikken op live kijken, schuifje terug zetten naar begin en gaan. Ook sessies terugkijken is totaal geen probleem. Live uitzendingen blijven 48 uur online staan.

Resumerend geldt dus voor mij: Zoals het bij Ziggo was wordt het niet meer. Jammer maar helaas. Nu kunnen we met z'n allen Viaplay wel af gaan branden maar daar doe ik niet aan mee. Voor wat ik tot nu toe bij Viaplay heb gezien laten ze me zie wat ik wil zien. Namelijk auto's die hard rijden. Daar gaat het voornamelijk om. :D . De randzaken er omheen zullen zo her en der in de loop van het seizoen nog wel wat veranderen denk ik. Eerst maar eens een paar weekenden kijken denk ik. Kan het even wennen (dat het geen Ziggo met Olaf,Jack, Robert en Robert meer is) en dan maar weer eens een "oordeel" vellen.

Een ieder veel kijkgenot met de race gewenst vanmiddag, waar je ook gaat kijken. :cheers:
Groeten Abe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: F1 Max



Bericht door Camperic »

‘Rancune”, “Afbranden” :roll:
Ik geef mijn mening hoe ik het ervaar en feiten. Dat jij geen verschil ziet met normale tv beelden ligt waarschijnlijk aan de apparatuur waar je op kijkt. Ik heb de luxe om op een groot 4K scherm te kunnen kijken en dan zie je duidelijk verschil tussen beelden via app (geïnstalleerd op tv) en via KPN. Ook synchronisatie tussen verschillende schermen, zowel met beeld via KPN) als zelfs in de app zelf is niet op orde en dat is irritant.

Terugkijken is inderdaad geen probleem … zolang je dat snel (binnen 48u) doet.
Abe schreef:
zo 20 mar 2022, 15:15
Dat de gele (fluorescerende) helm, zoals eerder in dit topic genoemd, door Viaplay niet is opgemerkt is onjuist. Zeker is hier een aantal malen de aandacht op gevestigd. Ook interviews met rijders waren er wel degelijk. Moet je natuurlijk wel ALLES kijken om dit op te merken :wink: .
Ik heb de Tcam en het nummer genoemd, niet de helm. Moet je natuurlijk wel goed lezen om dit op te merken :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
+Onderweg+

Re: F1 Max



Bericht door +Onderweg+ »

Wat een spanning. Gaat nog wat worden dit seizoen. Via de app op de TV werkte Viaplay bij ons prima.

Wat niet prima was, was het commentaar. Wat een ellende. Of we zijn gewoon een stel zeikerds die verknocht zijn aan Olav, kan natuurlijk ook.

Goede week allemaal!
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: F1 Max



Bericht door Veebee »

Verknocht aan Olaf ?
Tja, ieder z'n ding natuurlijk.... :lol:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: F1 Max



Bericht door Jan en Simonne »

Mooi om te zien dat Ferrari weer competatief is.
Het gaat vast een gaaf jaar worden.
En ja, ook wij houden van het commentaar van Olaf en Jack.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: F1 Max



Bericht door Snarfsel »

Voor diegene die in Wallonië staan, via Tipik tv (onderdelen van de RBTF) is de F1 gratis te bekkjken via DVBT-2.
Via schotel weet ik het niet.
Uiteraard franstalig, maar op te lossen door naar Grand prix radio te luisteren. :-B

Ook zenden ze het via het internet uit, alleen moet je wel (met een belgisch mobiel nummer) een account aanmaken!
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: F1 Max



Bericht door Camperic »

+Onderweg+ schreef:
zo 20 mar 2022, 18:25
Wat niet prima was, was het commentaar. Wat een ellende. Of we zijn gewoon een stel zeikerds die verknocht zijn aan Olav, kan natuurlijk ook.
Nee hoor, ik ben niet verknocht aan Olav. Hij mist de laatste jaren wel veel en maakt (te)veel fouten vind ik. Hij heeft echter wel een groot F1-netwerk waardoor hij van veel dingen op de hoogte is en ons over kan informeren. Daarnaast sprak hij wel tegen mij als kijker, terwijl ik nu het gevoel heb mee te luisteren naar een gesprek tussen twee personen dat me niet kan boeien.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: F1 Max



Bericht door dieseltje+ »

Met Olaf is het...you love it or hate it.
Miss niet het beste commentaar, wel de leukste met veel extra nuttige info en kennis, en ja hij mist wel eens wat, mooie is, na 30 jaar weet je precies wat hij mist, dus je mist niks :-B

Auw...deze race doet ff zeer. Grom.
Plaats 1-6 was een saaie optocht, daar achter was enige strijd, geen spektakel.
Abe schreef:
zo 20 mar 2022, 15:15
Ook interviews met rijders waren er wel degelijk. Moet je natuurlijk wel ALLES kijken om dit op te merken :wink: .
Waar staat of wie beweert dan anders, dat er geen interviews met rijders zijn?!
dieseltje+ schreef:
wo 15 dec 2021, 13:00
hopelijk dat McLaren en Ferrari een tandje kunnen bijzetten, zijn er een paar namen bij die meedoen voor de titel.

Dat is Ferrari goed gelukt, Mclaren heeft wat dingetjes :think:
Al met al doet Mercedes alsnog goede zaken.
Red Bull heeft werk aan de winkel met 3 uitgevallen auto's van de 4.
Hopelijk volgend weekend een ander beeld, en doet Red Bull weer vooraan mee.
Over beeld gesproken.....was prima beeld bij viaplay vandaag. (tv app)
Heel mooi voor Magnussen en Haas. :thumbup:
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op zo 20 mar 2022, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: F1 Max



Bericht door Camperic »

dieseltje+ schreef:
zo 20 mar 2022, 19:35
Over beeld gesproken.....was prima beeld bij viaplay vandaag. (tv app)
Dat zou kunnen. Na mijn ervaring gisteren en eergisteren heb ik dat vandaag niet meer geprobeerd.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie