F1 Max

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: F1 Max



Bericht door 309T16 »

Goede ontwikkeling!
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8685
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: F1 Max



Bericht door seth_space »

Nog even wereldwijd genieten...
https://youtu.be/4jeHeEwSGj0
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: F1 Max



Bericht door 309T16 »

Heerlijk die reacties onder de verschillende culturen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5693
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: F1 Max



Bericht door Camperic »

Op de eerste plaats willen wij iedereen alvast een fijne jaarwisseling wensen en alle goeds voor 2022.
En op de tweede plaats Lewis Hamilton.

:lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8477
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: F1 Max



Bericht door EasyBee »

Voor een extra complot theorie zie hier: Is Lewis Hamilton A Victim Of F1 Drama?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5693
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: F1 Max



Bericht door Camperic »

IMG_026260.JPG
IMG_026260.JPG (59.22 KiB) 644 keer bekeken
:lol3:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: F1 Max



Bericht door 309T16 »

Die is leuk!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31976
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: F1 Max



Bericht door Bob Diesel »

Ook in Eindhoven durven ze te dromen

https://www.ed.nl/formule-1/max-verstap ... ~a55cdeb1/

Max Verstappen schreef geschiedenis met zijn wereldtitel, maar er zit nog veel meer in het vat

Hij wil nog wel tien, vijftien jaar door met Red Bull Racing, vertelde Max Verstappen (24) direct na zijn eerste wereldtitel. Reden genoeg voor deze site om eens door een vette oranje bril in een glazen bol te kijken.

Abu Dhabi, December 2031. Decor voor historie, wederom. Max Verstappen won hier tien jaar terug zijn eerste wereldtitel. Nu is het tijd voor de meest bijzondere. De achtste. Niemand die het eerder flikte. Michael Schumacher niet, die bleef steken op zeven. Net als Lewis Hamilton, de Brit die in 2021 die achtste al binnen dacht te hebben, tot Nicholas Latifi zijn Williams in de boarding parkeerde…

Het verhaal is bekend. Met die idiote speling van het lot begon het grote succes voor Verstappen. In 2022 won hij meteen zijn tweede titel, in 2023 zijn derde. In 2024 zat Charles Leclerc hem dwars in de Ferrari, maar daarna sloeg Verstappen terug met een bijzonder kwartet. ’s Werelds beste in 2025, 2026, 2027 én 2028. Zeven titels heeft Verstappen dan binnen, als Formule 1 drastisch verandert.

Onder zware druk van milieuorganisaties zweert de koningsklasse de benzine af. Waterstof, dát is de toekomst, legt Stefano Domenicali uit. De Limburgse koning van de raceklasse heeft het er moeilijk mee. ,,Ik zal in de rij staan om het laatste vaatje olie te kopen”, beloofde Verstappen in 2018 al. En hij houdt woord. Een schok gaat door de autosport als Verstappen, dan pas 31 jaar, na zijn zevende titel aankondigt dat de sport het maar uit moet zoeken zonder hem. Hier heeft hij geen zin meer in.

In 2029 en 2030 grijpt George Russell eindelijk de macht. Jaren heeft hij bij Mercedes aangehikt tegen de machtige Verstappen, nu is het tijd voor zijn succes. Al ziet niemand zijn twee kampioenschappen voor vol aan, want iedereen weet waarom de brave Brit nu wél wint. Omdat Verstappen andere dromen najaagt. Met pa Jos wint hij op weergaloze wijze de 24 uur van Le Mans én de Dakar Rally. In 2030 draait hij een seizoen mee in de IndyCar-series.

Met ploeggenoot Rinus VeeKay domineert hij het seizoen. Achter de Hoofddorper wordt hij bovendien tweede in de Indy500, een heuse Double Dutch. Maar ergens knaagt er iets. Steeds vaker fluistert een stemmetje in zijn achterhoofd dat er nog iets ontbreekt. Hij weet nog dondersgoed wat hij riep, in 2021 in Abu Dhabi, na die eerste titel. Doel bereikt, de rest is bonus. Maar zo voelt het allang niet meer. Er kwam zoveel bonus, dat er vanzelf een nieuwe doel werd geboren. Die achtste titel.

Eerzucht
Om herinnerd te worden als de allerbeste, heeft hij nóg een kampioenschap natuurlijk niet meer nodig. Hij is ereburger van Limburg, Monaco, Spa en Zandvoort, Ridder in de orde van Oranje-Nassau, straten zijn naar hem vernoemd en onlangs is hij nog aangewezen als grootste Nederlander ooit, voor Willem van Oranje, Michiel de Ruyter en Rembrandt. Maar verdwaald op weer een ovaal Amerikaans racecircuit beseft hij steeds vaker dat hij als dertiger nog eerzuchtig genoeg is om nog eens op een achtste F1-titel te jagen. Dus hakt hij eind 2030 de knoop definitief door, er komt een rentree.

Het is wereldwijd gigantisch nieuws, Zandvoort verkoopt nog diezelfde dag alle tickets. Net als Assen, waar sinds 2024 een jaarlijkse tweede Nederlandse grand prix is. Ook op het stadhuis in Rotterdam wordt met champagne geklonken. Want leuk, die groene grand prix op de Tweede Maasvlakte, die in 2029 voor het eerst werd gereden, als derde race in Nederland. Maar mét Verstappen wordt het allemaal nog net wat leuker.

Speciaal voor de rentree van Verstappen komt ook de 69-jarige Olav Mol terug op televisie. Een paar jaar heeft hij de samenvattingen bij Ziggo nog ingesproken, een tijdje geflirt met Viaplay. Maar na 2028 is ook Mol wel klaar met de sport. Deze rentree wil hij echter niet missen en RTL7 - dat dan net de nieuwe rechten heeft gekocht - lijft Mol snel in. ‘Jo-hee, jo-ho, jo wat heb ik hier f*cking veel zin in”, meldt Mol op een persconferentie in Hilversum, waar ook de overstap van Jack Plooij, Rob Kamphues, Robert Doornbos, Rob van Gameren en Tom Coronel bekend wordt gemaakt. Allen beloven ze plechtig om na elke poleposition en zege van Verstappen weer op tafel te dansen. ,,Want dat hebben de mensen dankzij Viaplay toch tien jaar moeten missen”, legt Coronel uit.

Red Bull Racing is na 2028 net als Verstappen vertrokken, dus is de vraag wáár hij gaat rijden. Een akkoord met Ferrari lijkt in de maak, tot een akkefietje uit 2019 plots door Gazzetta dello Sport weer wordt opgerakeld. Toen beschuldigde Verstappen de Italianen van vals spel en op excuses hoeven ze nu nog steeds niet te rekenen. ,,Prima, maar dan blijft de deur dicht”, legt Mattia Binotto uit in de pers. Mercedes dan?

De flirt is van alle tijden, maar er is in 2021 wel definitief wat gesneuveld. Zo praten Toto Wolff en pa Jos al jaren niet meer met elkaar en Mercedes kampt in Nederland nog altijd met matige verkoopcijfers. De in 2023 gestopte Lewis Hamilton is als senior advisor ook niet zo gecharmeerd van een eventuele komst van Verstappen. ,,This guy… Ik weet niet wat er in zijn hoofd omgaat”, legt Hamilton nog eens uit, na een modeshow in New York.

‘Geen paniek’
De tijd begint te dringen. De testdagen in Dubai staan voor de deur en er is nog steeds geen team. ,,Geen paniek, wij gaan het anders doen”, maant Verstappen zijn 62 miljoen volgers tot rust op Snapchat. Camera’s zoomen in Dubai in op de achterste pitbox, waar iets gaande is. Dan rolt de garagedeur open. Verstappen Racing, staat er groot op de knaloranje bolide. Sponsoren van het eerste uur als Jumbo, CarNext, G-Star en Exact zijn allemaal weer aan boord. Al heeft Verstappen het meeste zelf betaald. Geen probleem voor de man die volgens Quote 500 een klein fortuin van 1,2 miljard bij elkaar geracet heeft.

De resultaten vallen niet tegen. Meteen doet Verstappen weer mee om het kampioenschap, ziet pa Jos, die minder emotioneel betrokken is bij dit project dan vroeger. Zijn ‘levenswerk’ was in 2021 al voltooid, nu rest hem alleen het intense genieten. Van zoon Max, die Russell en Leclerc weer op hun plek zet. Die als dertiger wel raad weet met nieuwe sterren als Oscar Piastri en Théo Pourchaire.

Seizoen 2031 kent een recordaantal van 46 races, waarvan 20 sprintraces. Verstappen wint al snel een paar hele fraaie wedstrijden in Melbourne, Las Vegas, Honolulu, Monaco, Johannesburg, Kinshasa, Santiago de Chili en Toronto. Hij kent een flinke crash in een sneeuwmuur in Reykjavik, maar een rap bezoekje aan een helend geothermisch geiserbad neemt alle pijn in de nek en het hoofd snel weer weg. Na de zomerstop van precies één week slaat hij definitief toe met de volle buit in de Nederlandse triple header in Zandvoort, Assen en op de Maasvlakte. Daar besluit manager Raymond Vermeulen met nog elf races te gaan alvast de kampioensshirtjes te laten drukken: Max: 8 Times Champion.

Een samen met NASA speciaal ontwikkelde raketmotor brengt Mercedes en Russell opeens gigantisch veel snelheid, waardoor het seizoen toch nog spannend wordt. De voorsprong van Verstappen smelt weg, week na week. ,,Wij hebben maar één missie, Max van zijn achtste houden”, predikt de grijs geworden Toto Wolff weer ouderwetse oorlogstaal.

Christian Horner, in de zomerstop speciaal voor de persconferenties ingestapt bij Verstappen Racing, sneert in de media dat Wolff ‘de druk niet meer aankan’. ,,Ze hebben het twee jaar te makkelijk gehad zonder Max, hè. Nu zie je weer wat spanning met een mens doet. Het haalt het slechtste in ze naar boven.” Met exact evenveel punten trekken Russell en Verstappen naar Abu Dhabi. Vijftig rondjes lang domineert Russell. Tot Nikita Mazepin in zijn 250ste race met nog vier rondes te gaan in de boarding spint. Een 2021-scenario voltrekt zich.

Verstappen haalt vliegensvlug vers rubber op onder de safety car en heeft alleen vier achterblijvers en Russell voor zijn neus, die niet naar binnen is gegaan. ,,Dit flik je ons niet weer, hè, Mickey”, brult Wolff, die ook wel weet dat direct contact met wedstrijdleider Michael Masi al tien jaar terug is afgeschaft na zijn uitbarsting in 2021. De achterblijvers gaan er tussenuit, één rondje racen blijft over. Daarin verschalkt Verstappen zijn rivaal op het lange rechte stuk. ,,History repeats”, brult de Limburger de Nederlandse huiskamers in, waar tien miljoen mensen live meegenieten. ,,Wat een pracht, wat een macht, nooit gedacht, titel nummer acht!” jubelt Olav Mol, die vecht tegen de tranen. Een protest van Mercedes, waar ze furieus zijn, hangt lang boven de markt.

Als recordkampioen Verstappen belooft de Formule 1 meteen weer te verlaten, laat Mercedes echter alle bezwaren varen. Circuit Zandvoort verandert nog dezelfde avond de naam in het Max Verstappen Circuit. Bij de rondvaart in Amsterdam sneuvelen drie dagen later zes woonboten. ,,Vergeet Michael. Vergeet Lewis. Vergeet mijn vader” vertrouwt kroonprinses Amalia Verstappen toe bij het nationaal zwaaimoment op de Dam. ,,Jij. Jij bent de allergrootste.”
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: F1 Max



Bericht door dieseltje+ »

seth_space schreef:
di 28 dec 2021, 12:34
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/102224 ... inarticle2

Zo eerste stukje van mijn voorspelling is reeds uitgekomen.
Nu de rest nog :cheers:
Mijn voorspelling.
Masi blijft.
En toch weer niet :wink:
https://www.nu.nl/formule-1/6184707/for ... einde.html
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8477
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: F1 Max



Bericht door EasyBee »

Laatst gewijzigd door EasyBee op do 17 feb 2022, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8477
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: F1 Max



Bericht door EasyBee »

Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5693
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: F1 Max



Bericht door Camperic »

Masi inderdaad geslachtofferd helaas :(
..... Anderen vinden het een teken van zwakte van de FIA, wiens stewards zich in Abu Dhabi juist nog achter Masi schaarden. Zo is de Britse journalist Joe Saward van mening dat het wegsturen van Masi een ‘duidelijk teken zou zijn dat de FIA zwicht onder druk van buitenaf’.

Masi is the only reason Hamilton and Mercedes even had a chance at the championship. I wonder what they'll do without him?
NB een Britse journalist.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8685
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: F1 Max



Bericht door seth_space »

@dieseltje+
Dat was een tijdje geleden al duidelijk toen het interview met de onderzoeker uitkwam.
Daar werd Masi al voor de bus geworpen.
De macht van toto en Mercedes is dus nog groter dan gedacht.
Zeker als je ziet wat de dtm race director allemaal uitgespookt heeft in relatie tot Mercedes. Een van de twee nieuwe race director en in 2022.
https://racingnews365.nl/mercedes-schan ... gen-in-dtm
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: F1 Max



Bericht door dieseltje+ »

Dat Masi ging (moest) vertrekken was begin Januari al bekend.
Ik doelde op de gedane " voorspelling " :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Plaats reactie