Monaco hoort bij f1. Saai? Deze wedstrijd bewijst het tegendeel.
Een van de circuits waar de rijder het verschil maakt.
In de race van gister was het een teamfout van Ferrari dat het verschil maakte. Voor de rest was het vooral treintje rijden. Het werd het duidelijkst geillustreerd door Alonso die een groot deel van de race de rest ophield.
4 auto's op minder dan een seconde achter elkaar tussen muren die niet meegeven met snelheden boven de 200 km/u.
Als je dat gemist hebt is het inderdaad een treintje
Alonso kon overigens de zaak ophouden omdat hij veel sneller was en ocon liet inlopen. Ook hier strategie.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Die vier auto’s zaten zo dicht op elkaar omdat inhalen niet mogelijk is.
Dat is ook de reden dat Alonso zijn strategie van ophouden kon uitvoeren: niemand die er langs kon.
Tevens de reden dat Perez won gisteren: Sainz kwam vast te zitten achter een langzamere Williams die hij niet kon passeren.
De enige manier waarop er na de pitstops een beetje “spanning” kon worden gecreëerd was door te speculeren dat het nog een keer zou kunnen gaan regenen of dat de mediums van Perez het zouden begeven.
Ik ben het met je eens dat het veel vaardigheid vereist om zo snel tussen de muren te rijden. In die zin is Monaco een rijderscircuit maar eentje waarbij die vaardigheden het verschil maken tijdens de kwalificatie. Niet tijdens de race.
77 ronden (of 66 in dit geval) optimaal concentratie lukt niet iedereen. Zie latifi, stroll bijv.
De rijder maakt het verschil en Monaco is unforgiving. Kijk naar Schumacher.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Deze Hollander ging ons vanmorgen voorbij
Die witte verf zal inmiddels wel droog zijn[attachment=0]09A6BDF2-ECA8-427F-AB1C-E666591229D3.jpeg[/attachment]
Bijlagen
09A6BDF2-ECA8-427F-AB1C-E666591229D3.jpeg (131.11 KiB) 946 keer bekeken
Dit alles terwijl er hier bij een pas gebouwde stadsboerderij (Educatief van opzet)de koeien binnen
moeten i.v.m . met stikstof.
Nog geen jaar open .
Tijdens het spel zijn er wat regeltjes veranderd.
77 ronden (of 66 in dit geval) optimaal concentratie lukt niet iedereen. Zie latifi, stroll bijv.
De rijder maakt het verschil en Monaco is unforgiving. Kijk naar Schumacher.
Ik zie echt niet hoe Perez zelf hier het verschil heeft gemaakt dat hem de winst bracht. Ik zie ook echt niet hoe Leclerc zelf hier de winst uit handen heeft gegeven.
Hij heeft precies gedaan wat nodig was en onder zeer zware druk met afnemende banden de 1e plaats binnengehaald. Dat is wat hij gedaan heeft.
Lec verloor op zijn inters veel tijd, maar daar is wederom vooral het team debet aan.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Dit alles terwijl er hier bij een pas gebouwde stadsboerderij (Educatief van opzet)de koeien binnen
moeten i.v.m . met stikstof.
Nog geen jaar open .
Tijdens het spel zijn er wat regeltjes veranderd.
Verzonnen veel te strenge regels, kijk maar naar de buurlanden, ook stikstofregels maar vele maken minders streng en dus geen problemen. "We worden geregeerd door idioten" is een veel gehoorde kreet, wie kan nog ontkennen dat dat 100% waar is?
De beste stuurlui staan aan wal..
Besturen is wat minder makkelijk dan men wel eens lijkt te denken.
Kijk een Putin heeft het makkelijkst die heeft geen kritici.
Maar heeft allemaal niks met Max te maken.
On topic dus.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Ik heb niets met F1, maar zag vanmiddag op een P-plaats in midden-Frankrijk 3 grote trucks/opleggers van Pirelly F1. Engelsen, waarschijnlijk op weg naar huis.