F1 Max

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: F1 Max



Bericht door seth_space »

I sonic, het valt op dat je op inhoudelijke reacties geen antwoord geeft.
Je mag een mening hebben maar wat onderbouwing is beter.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: F1 Max



Bericht door EasyBee »

iSonic schreef:
ma 06 dec 2021, 20:34
Antonis schreef:
ma 06 dec 2021, 20:24
@isonic
Ga je ons nu proberen wijs te maken dat Hamilton en die Duitsers wel sportief zijn.?
Waarschijnlijk niet goed opgelet de laatste jaren.
Sportiever dan max ja. En respectvoller. Max zoekt gewoon in alles de grens op en gaat er regelmatig overheen. Maar goed de meeste Nederlanders zien een Nederlander aan de top en zouden hun eigen moeder nog verkopen om hem te zien winnen.
Nee, op Silverstone in Cobbs Corner was gewoon sportieve poging van Hamilton om binnendoor met 300+ km in te halen, ohh oeps, ging toch niet helemaal goed, sorry.
Daar is voor een deel wel de toon gezet.

Even daar op door gaan.
Telemetrie laat juist onregelmatigheid zien bij Hamilton en niet Verstappen

En
Afbeelding
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: F1 Max



Bericht door KTManiac »

Kroppie schreef:
ma 06 dec 2021, 19:53
en als je het niet kan beremmen dan zit je er te dicht achter
Niets, maar dan ook echt helemaal niets van wat je tijdens je rijlessen hebt geleerd is van toepassing op 't circuit.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: F1 Max



Bericht door iSonic »

seth_space schreef:
ma 06 dec 2021, 20:45
I sonic, het valt op dat je op inhoudelijke reacties geen antwoord geeft.
Je mag een mening hebben maar wat onderbouwing is beter.

Waar moet ik inhoudelijk op reageren? De meeste mensen hebben een bepaald beeld en daar zoeken ze bevestiging bij. En dat vinden ze dan ook. Als je Hamilton fan bent, wat ik overigens ook niet ben, dan zie je het van zijn kant en kun je er ook een hele hoop uitlichten waarbij Verstappen niet netjes was. Dan ga je alleen discussie krijgen over meningen. Ik vind dat..... omdat.... en daar weten we geen van alle de waarheid.

Ik vind het enkel heel storend dat Verstappen in NL, in de buitenlandse media overigens niet, als een soort super strijdende engel neer wordt gezet die vecht tegen het super evil mercedes/hamilton. Daarbij kan verstappen niks fout doen en doet hamilton/mercedes alles fout. En dat klopt in mijn ogen niet. Geen enkele F1 coureur is een lieverdje maar in mijn ogen zoekt Verstappen elke keer opnieuw heel erg de grens op en gaat er regelmatig overheen. En dit alles heeft niks met feiten te maken. Want die kent niemand. Zo is alles wat te maken heeft met A reed B eraf of team genoot van A gaf B expres een tik pure insinuatie. Het wordt alleen als feit gepresenteerd. Maar iets geloven en 'het erin zien' is wat anders dan een feit.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: F1 Max



Bericht door seth_space »

Kennelijk heb je zelfs de moeite niet genomen mijn bijdrage te lezen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: F1 Max



Bericht door iSonic »

seth_space schreef:
ma 06 dec 2021, 20:23
@isonic,
Max haalde twee maal discutabel in.
1x ingelost door opgave van startvolgorde.
1x door respectievelijk 5 seconden straf, 2x gelegenheid geven tot inhalen, 10 sec straf wegens veroorzaken van aanrijding.

Lewis drukte 1x max bewust van de weg en kreeg daarvoor de vlag voor onsportief gedrag en verder geen straf.

Wat onsportief gedrag betreft is nog te noemen het ophouden van Max door bottas zodat Mercedes twee auto's kon verwerken.
Het te grote afstand houden tijdens sc situaties.
De inremactie van bottas bij de herstart, als max niet buiten de lijn gegaan was had bottas hem eruit geramd... Per ongeluk natuurlijk (alweer, Hongarije ook)
Het voortdurend uitlokken van straffen door Lewis met zijn geklaag. Max hoor je daar niet over.
Lewis heeft de zaak op scherp gezet in Silverstone met een levensgevaarlijke actie die hem kenmerkt en die hij vaker gebruikt heeft.
Gelezen... Allemaal insinuaties. Hoe weet jij nou wat Hamilton/Bottas al dan niet bewust doen? Dat is toch jou mening? Je presenteert het alleen als feit. En zoals ik zei: Verstappen vecht tegen het oneindige kwaad dat Mercedes/Hamilton/Bottas heet. Buitenlandse media kijken over het algemeen genuanceerder naar het geheel en daar wordt Verstappen toch wel neer gezet als de coureur die zijn auto laat staan zelfs als hij eigenlijk de bocht al heeft verloren. Dat wordt hier dan weer als 'vechten voor' en stoer uitgelegd. Maar het is op zijn minst een grijs gebied en zeker geen sportief gedrag.
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6714
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: F1 Max



Bericht door evdoetelaar+larana »

Verstappen en Hamilton hebben beiden fenomenale kwaliteiten als F1-coureur en zijn zonder meer aan elkaar gewaagd. Maar als je de "incidenten" van het voorbije seizoen bekijkt, dan zie ik toch wel een patroon, waarbij de wedstrijdleiding ingeval van dezelfde fouten bij Mercedes vaker milder oordeelt dan bij Red Bull.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: F1 Max



Bericht door Veebee »

Ik zou als ik jullie was met camperpraat bezighouden, ook dat gaat al niet vlekkeloos laat staan over F1 oordelen cq veroordelen.
Meningen zijn prima, maar wel gebaseerd op feiten en niet op aannames.
Schoenmaker blijf bij je leest, en ja ik race...... :thumbup:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: F1 Max



Bericht door 309T16 »

evdoetelaar+larana schreef:
ma 06 dec 2021, 21:58
Verstappen en Hamilton hebben beiden fenomenale kwaliteiten als F1-coureur en zijn zonder meer aan elkaar gewaagd. Maar als je de "incidenten" van het voorbije seizoen bekijkt, dan zie ik toch wel een patroon, waarbij de wedstrijdleiding ingeval van dezelfde fouten bij Mercedes vaker milder oordeelt dan bij Red Bull.
:thumbup:

Oh ja, ik race ook :wink:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: F1 Max



Bericht door seth_space »

I sonic, geen insinuaties maar een opsomming van controleerbare feiten.
De enige vraag die ik stelde betrof de uitremactie van bottas waarmee hij verstappen geramd had als die niet buiten de lijn wad gegaan. De vraag is dan is dat bewust?
De zeer bescheiden "straf" die Lewis kreeg staat niet in verhouding met de opeenstapeling van straffen die Max kreeg voor hetzelfde vergrijp.
Jazeker, max verdedigde agressief maar is voor de twee momenten waarover het ging vier keer gestraft.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: F1 Max



Bericht door Will »

k zou als ik jullie was met camperpraat bezighouden, ook dat gaat al niet vlekkeloos laat staan over F1 oordelen cq veroordelen.
Meningen zijn prima, maar wel gebaseerd op feiten en niet op aannames.
Schoenmaker blijf bij je leest, en ja ik race...... :thumbup:
Noemt het dan geen racen maar ganzenborden dit heeft toch niets meer met racen te maken.
Dit is schaken met het grote geld en de macht van Mercedes als je nu de banen zo smal mogelijk maakt dan kan je elkaar helemaal niet meer passeren.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: F1 Max



Bericht door hermanusb »

Veebee schreef:
ma 06 dec 2021, 22:07
Ik zou als ik jullie was met camperpraat bezighouden, ook dat gaat al niet vlekkeloos laat staan over F1 oordelen cq veroordelen.
Meningen zijn prima, maar wel gebaseerd op feiten en niet op aannames.
Schoenmaker blijf bij je leest, en ja ik race...... :thumbup:
Mooi dat jij ook aan racen doet.
Ik zie echter regelmatig zaken gebeuren waar ik twijfels bij heb.

Max of Lewis, beide zijn toppers.

Maar sommige straffen zijn wel wat vreemd te noemen.
Waarom kreeg Lewis geen fatsoenlijke sanctie toen hij dit weekend niet zat op te letten en tot 2 keer toe bijna een crash veroorzaakte.,

Of waarom kreeg Max 5 sec omdat hij Lewis vd baan drukte…..
En waarom kreeg Lewis voor exact het zelfde vergrijp de vlag voor gevaarlijk rijgedrag?

Lewis laat bij de herstart een mega gat vallen waardoor hij meerdere burnouts kan doen om de banden te warmen terwijl Max stil staat… Lewis was als een raket weg, mede door de warmere banden die hem daarbij hielpen.
Bottas die bij eenSc situatie een jumbo gat laat vallen zodat Max klem zit.

Beide laatste momenten zijn slimme maar zeer onfatsoenlijke spelletjes van het Mercedes team.
En volgens mij mag het ook niet.
Maar straffen doen ze niet.

Hamilton heeft dit seizoen wel vaker Max naast de baan gedrukt, ook zonder waarschuwing.

Ik snap de op erking van Horner wel dat hij de oude overleden wedstrijdleider mist.
Dat was iemand met race verstand.

Verder zal het mij de reet roesten wie er kampioen gaat worden.
Ik zie wel graag duidelijkheid in de straffen en dat is nu niet zo.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: F1 Max



Bericht door Zonneke »

Ken niets van racen want race niet en blijkbaar is dat een vereiste. :wink:
Waar ik wel van overtuigd ben is dat Hamilton afgelopen zondag zonder tussenkomst ook gewonnen zou hebben.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: F1 Max



Bericht door seth_space »

Bij ziggo zitten diverse ex racers met regelmaat de grootst mogelijke onzin te vertellen. Dat zegt dus niet zoveel.
Daarnaast zijn racers ook erg verdeeld over straffen en wijze van stewarding.
Het feit dat je ooit geraced hebt zegt dus niet zoveel. F1 is vooral ook politiek en geld en daar hebben we allemaal een mening over.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie