Camper kopen en verhuren

Algemene campervragen en -opmerkingen.
MattR83
Berichten: 16
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 15:07

Camper kopen en verhuren



Bericht door MattR83 »

Ik overweeg een camper te kopen en o.a. te verhuren. Ik probeer een beetje in te lezen in verschillende types.
Ik denk dat ik een camper voor 6 personen wil doen aangezien ik dit vrij veel zie bij verhuurbedrijven.
dus 6 zitplaatsen en 6 slaapplaatsen.

Ik zie bij sommige in het de handtekening, Nooit geen Hymer.
zitten hier merkgebonden nadelen aan?

Iemand nog tips voor modellen die populair zijn?
waar ik ver weg van moet blijven en is importeren de moeite waard?

Ik zie jullie tips graag tegemoet
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24459
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door javanes »

6 personen en 6 slaapplaatsen is er waarschijnlijk eentje voor een C1 rijbewijs.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
isoplus
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door isoplus »

Nee hoor Hymers zijn prima campers en zeker niet slechter dan al die andere campers.
De mensen hier die nooit meer een Hymer willen, onder andere ik, baseren hun tegenzin op persoonlijke slechte ervaringen met kwaliteit en/ of service.
Op en omstreeks 2007 had Hymer wat productieproblemen die slecht of helemaal niet opgelost werden op dit forum is er wel iets over te vinden.
Het overigens geen zin je daarin te verdiepen want het zegt niets over de huidige kwaliteit tenzij je Hymers uit 2007 zou willen gaan verhuren en dat nu lijkt mij een zeer slecht idee voor welk merk dan ook.
Er zijn ook mensen die roepen: "Nooit meer een Ford" Kijk eens om je heen wat er allemaal rondkart met als logo Ford :thumbup:
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6319
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Bas vd laar »

Als je het niet erg vind dat je hele camper naar de verdoemenis wordt geholpen in een jaar of 3 dan zeg ik doen!
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2158
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door jaap van duijn »

@Bas van Laar,

Is dat echt zo, was bij de dealer en zag camper terug komen eind september 2020.
Die was van Hemelvaart dag af verhuurt geweest, voor 1 week enkele malen zelfs, ook langer hoor.
Ja hij liet mij kijken omdat we stonden te babbelen over onderhouden en zo.
En echt dat viel mij 500% mee.
1--Vuil bijna niet van binnen.
2--Vuil van buiten ja de ruiten en voorfront onder de vliegen en muggen.
3--Koelkast petje af stond nog aan maar zag schoon en vriesvak was nog niet ontdooid.
4--Er was totaal in de verhuur periode van ruim 4 maanden 38000 km mee gereden.
5--Ja ik kocht een hele nieuw Carasuite en dit was een Pepper edition van Weinsberg en ja die zijn weer iets minder in klasse als de Knaus.

Ergo zelf zou ik het nooit doen, maar wat ik zag lijkt mij goed te doen om te verhuren - ik heb maar een - goed - voorbeeld :)

Jaap
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8474
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door EasyBee »

Je moet het inderdaad puur zien als zakelijk object, dat meer geld moet opleveren dan het kost aan investering en onderhoud.
Want als het je persoonlijk eigendom is en ook zo voelt, is het slecht voor je bloeddruk en je humeur.
Voordat we deze kochten in 2009, meerdere campers gehuurd in periode 2005-2009. Toch een aantal campers gezien/meegekregen, daar lusten de honden geen brood van. Campers gezien van te laat smerig terugbrengen (en wij waren de volgende huurder), tot en met schade gereden en dan betwisten dat het er al lang zat (en wij maar wachten tot wij de onze konden inleveren). We lagen een keer de eerste avond in bed in onze huurcamper en tot onze verbazing zaten er schoen profiel afdrukken op het plafond.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13428
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door hathi »

En je hebt bij verhuur,geen recht meer op het kwarttarief,ook rekening houden,buiten,wat Bas schrijft,en de te betalen,verzekeringspremie,vraag ik me af,of het Dan nog loont,er gingen je reeds velen voor,alles lijkt mooier dan de praktijk,zeker als iemand met pech staat ,so Think first
Hans
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2158
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door jaap van duijn »

Ja alles kan, met meerdere gehuurde in Amerika, Canada, Australie en Nieuw Zeeland mankeerde wel eens wat aan.
Maar na 1e maal huren wisten we onze lijst af te werken van controles en foto's nemen.
Scheelde ons de borg kwijt te zijn en nooit iets extra betaald. Zo kan het ook.

Neefje kocht nieuwe tent bij de caravan, verhuurde deze caravan met de oude tent en sprak na 4 weken dat hij zijn tent er dik uit had en geen schade.
Kan ook

grtn Jaap
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door FrankdB »

jaap van duijn schreef:
za 04 sep 2021, 16:47
Die was van Hemelvaart dag af verhuurt geweest, voor 1 week enkele malen zelfs, ook langer hoor.
En tussen iedere verhuur schoongemaakt (en eventueel gerepareerd) neem ik aan.

Frank
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2158
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door jaap van duijn »

@FrankdB,

Ja dat is wel gedaan, en werd gedaan waar ik bij was.
En moet zeggen grondig en niet door de jongste bediende bij dat bedrijf, veel zelfs door eigenaar zelf.
Moet ook wel.

In Canada zelfs een dag moeten wachten omdat er zaken niet in orde waren, kregen extra hotel nacht geheel verzorgd met diner, luch en ontbijt, zelfs een huur auto - Ford Mustang, jawel.
Dat was perfect voor ons. De manager sprak ons wel aan dat we deze extra service kregen omdat we de 5e maal bij hem kwamen en hij ons herkende.
Wel leuk maar wel een dag wel dat weer wel.
Dan hebben we Vancouver en omstreken extra en nog beter gezien voor alleen de benzine kosten :).

Jaap
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door iSonic »

Als je enkel een camper koopt om te verhuren, en niet zelf te gebruiken, kom je daar denk ik niet mee weg als particulier. Je moet je dan bij de KvK inschrijven en bent onder andere BTW plichtig. Ook verzekeringen sluit je dan bedrijfsmatig af. Of je doet het zwart...
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door iSonic »

Sunlight A72, carado A461 en forster 699VB zijn populaire huur campers in dld. Maar volgens mij hebben die naast de familie camper vaak ook veel Semi integraals te huur voor de pensionado.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Lambiek »

Als je zelf 1 camper gaat verhuren.
En huurder belt na 1 dag op met bijvoorbeeld;
koelkast defect,

De huurder staat op ca
300 km van je zelf
(hij wil uiteindelijk naar zuid Italië)

( koelkast bijvoorbeeld printplaat kapot) aan camper kunnen natuurlijk ook nog grotere dingen kapot gaan


Wat zeg en doe je dan als VERHUURDER tje ?

Oja
Zaterdagmiddag 17.uur
.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Aloys »

iSonic schreef:
za 04 sep 2021, 18:49
Als je enkel een camper koopt om te verhuren, en niet zelf te gebruiken, kom je daar denk ik niet mee weg als particulier. Je moet je dan bij de KvK inschrijven en bent onder andere BTW plichtig. Ook verzekeringen sluit je dan bedrijfsmatig af. Of je doet het zwart...
Valt nog wel mee volgens mij. Als het je enige camper is, die je verhuurt.
Vrienden van ons kochten een bungalow met 4 kamers op Ameland, in ca. 15 jaar geheel terugverdiend. Gewoon als particulier, geen bedrijf.
Zelf gaan ze erheen wanneer ie niet is verhuurd, met name in voor- en najaar. Leuk extra inkomen! :D

Als particulier: geen BTW afdragen, geen belasting erover betalen, maar ook geen BTW terugkrijgen en geen aftrekposten.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie