TomTom Go in buitenland: filemeldingen?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

TomTom Go in buitenland: filemeldingen?



Bericht door janschrik »

Het lijkt wel of TT Go in het buitenland geen filewaarschuwingen e.d geeft, klopt dat of moet ik iets instellen?
Knaus TI Sport 650 2007
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: TomTom go in buitenland



Bericht door Wim Corduwener »

Klopt! In een aantal landen is het verboden om je te laten waarschuwen voor vaste- en mobiele flitsers.

België: Alle apparatuur die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsapparatuur en roodlicht-camera's is verboden. GPS apparatuur die gebruikt maakt van een openbare databank (POI) is toegestaan.

Duitsland: Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden. Verwijder voor vertrek alle flitspaalinformatie van de apparatuur, want ook het bezit van een apparaat met deze informatie is verboden.

Frankrijk: Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden. Overtredingen kunnen worden bestraft met een boete van € 1500,-. Informatie over gevarenzones is wel toegestaan op een navigatiesysteem.

Italië: Alle apparatuur die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsmeters en roodlichtcamera's is verboden. GPS apparatuur die gebruik maakt van een openbare databank (POI) is toegestaan.

Oostenrijk: Alle apparatuur die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsmeters en roodlichtcamera's is verboden. GPS apparatuur die gebruik maakt van een openbare databank (POI) is toegestaan.

Slowakije: Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden.

Spanje: Het gebruik en bezit van apparatuur met flitspaalsignalering is toegestaan.

Tsjechië: Alle apparatuur die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsmeters en roodlichtcamera's is verboden. GPS apparatuur die gebruik maakt van een openbare databank (POI) is toegestaan.

Zwitserland: Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalinformatie is verboden. Verwijder voor vertrek alle flitspaalinformatie van de apparatuur want ook het bezitten en vervoeren van een apparaat met deze informatie is verboden.

Dus moet je jezelf aan de maximum snelheid houden en op zich is daar niks mis mee.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: TomTom go in buitenland



Bericht door javanes »

De vraag ging over filewaarschuwing en niet over flitspalen:wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: TomTom Go in buitenland: filemeldingen?



Bericht door Don Esteban »

Desalwelteplus: nuttig om per land de regels te zien waar de meesten onder ons zich niet aan houden... :wink:
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: TomTom go in buitenland



Bericht door Wim Corduwener »

javanes schreef:
do 02 sep 2021, 17:32
De vraag ging over filewaarschuwing en niet over flitspalen:wink:
Bril niet op 🤓
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: TomTom Go in buitenland: filemeldingen?



Bericht door rbisdom »

Bij mij op alle versies van TT, standalone en app op tablet, altijd file waarschuwingen en wegwerkzaamheden. Zal dus toch wel een kwestie van instellingen zijn. Heeft het eerder wel gewerkt?
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: TomTom Go in buitenland: filemeldingen?



Bericht door Don Esteban »

Op mijn TomTom Go Premium X dient onder Systeem / Info de functie Verkeersinfo geactiveerd te zijn om filemeldingen te zien. Met de kaart Europa worden de files overal in het buitenland getoond. Gisteren en vandaag op weg naar Oostenrijk heeft het op de Duitse autobahn veelvuldig gewerkt. Duitse autobahn..pffff. :thumbdown:
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: TomTom Go in buitenland: filemeldingen?



Bericht door janschrik »

TomTom Go heb ik.op mijn telefoon, het viel me op dat ik bij de passage van Antwerpen wel een waarschuwing kreeg en bij de passage van Lille niet
Knaus TI Sport 650 2007
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: TomTom Go in buitenland: filemeldingen?



Bericht door PaulBng »

Mijn beide tomtom's geven die info wel, al is die soms wel achterhaald....

Dat gaat dan vaak over opstoppingen die al lang weer weg zijn.


Paul
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31861
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom Go in buitenland: filemeldingen?



Bericht door Bob Diesel »

Je zal je data/roaming op je phone aan moeten hebben staan, andes geen traffic info
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: TomTom Go in buitenland: filemeldingen?



Bericht door PaulBng »

In één van de tomtom's zit een simkaart.
Blijkbaar staat daarop dus roaming aan.

De andere via m'n telefoon met Bluetooth. Idd, dan data roaming aan.


Paul
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: TomTom Go in buitenland: filemeldingen?



Bericht door mari-anne »

Ik heb mijn TomTom go nog niet zo lang. Wat mij opviel op een gegeven moment is dat ik geen filemeldingen krijg maar wel opeens een ander route voorstel kreeg die ik niet accepteerde maar even later reed ik de file in. De files die al langer bestaan zie ik rechts in het scherm waar ook staat of je een benzinestation nadert etc. Laatst bij Utrecht kreeg ik een routevoorstel via de Waterlinieweg. Wist ik veel nooit van gehoord maar wel die weg genomen. En ja hoor ik reeds links langs de file voor de afslag. Of mijn waarnemingen kloppen weet ik niet. Nog te kort ervaring.
groetjes, Marianne
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: TomTom Go in buitenland: filemeldingen?



Bericht door janschrik »

Bob Diesel schreef:
vr 03 sep 2021, 18:53
Je zal je data/roaming op je phone aan moeten hebben staan, andes geen traffic info
Staat aan
Knaus TI Sport 650 2007
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: TomTom Go in buitenland: filemeldingen?



Bericht door PaulBng »

Ik krijg de indruk dat de visuele presentatie van opstoppingen niet klopt met de werkelijkheid.

Je ziet dat je in een opstopping zou rijden, maar die is er niet en je wordt ook niet omgeleid.
Of andersom.

Blijkbaar gaat er wat mis met het opruimen van die info?

Paul

Plaats reactie