Weekje in oktober

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Weekje in oktober



Bericht door jaap van duijn »

@Aloys,

Zou het zo zijn dan "men" en ik ook, onderweg wat minder op het forum is te zien en ook minder commentaren geeft?
Maar zeker en vast langs de Moezel nog nooit zoveel camper plaatsen - ook campings - gezien als daar op een rij.
Ik heb nu ons verhaaltje dan neer gezet, want een snel einde had, maar - nog - goed verloopt.


groet Jaap
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Weekje in oktober



Bericht door Aloys »

Je hebt het over Villeroy en Boch (dag 9), maar dan ben je van de Moezel afgedraaid en langs de rivier de Saar gereden: door Saarland.
Villeroy en Boch zitten in Saarbrücken, ze hebben een grote outlet maar ook een mooi museum, zie: https://www.aloys.nl/korte-vakantie-naa ... elzas.html

Misschien een tip: ik koop elk jaar een nieuwe bureau-agenda, zo'n boekje met 1 a 2 dagen per pagina. Daarin houd ik zaken betreffende de reis bij, zoals waar we hebben overnacht, overnachtingskosten, kilometerstanden, wanneer en waar getankt etc.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Weekje in oktober



Bericht door jaap van duijn »

@Aloys,

:)
Zo zie je hoe snel je dingen door elkaar gat halen.
Ja zou goed zijn als je dan bedenkt dat je op mijn werk eerst het boekje met balpoint zag dan pas Jaap, een ieder wist dat.
Nu schrijven we niets op.
Ik weet van de bank wat er afgehaald is, is weet mijn diesel verbruik als dat we altijd vol van huis gaan en vol tanken voor we onze garage inrijden (800 meter).
Fot's we nemen ze wel, maar hoeveel van ons - uitzonderingen natuurlijk - plakken die nog keurig in, sorry dat deden en doen we niet op de nash drive staan alle digitale foto's die we hebben en af en toe kijken we eens.
Maar Uw geste zou nu we echt met pensioen zijn wel eens kunnen gaan gebeuren - ook al omdat we die "moeilijke" plaatsen slecht onthouden terwijl we over de hele wereld gewerkt en gewoond hebben .

Dank en groeten Jaap
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Weekje in oktober



Bericht door Camperic »

Aloys schreef:
ma 11 okt 2021, 9:52
Truus is al meer dan een maand niet meer in het forum geweest, dus ik ben bang dat ze een aantal aanbevelingen sowieso heeft gemist... :(
Dat ze niet heeft ingelogd wil niet zeggen dat ze niet op het forum is geweest en de aanbevelingen heeft gemist :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Weekje in oktober



Bericht door Aloys »

Nee, dat is waar! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Weekje in oktober



Bericht door LMC591A28JTD »

Gewoon je locatie aanzetten op je telefoon, een gmail-account aanmaken en je kunt je reizen tot jaren terug altijd helemaal terugkijken met alle foto's van elke plek die je bezocht hebt via Google Maps Time Line. Prachtige uitvinding. Tenminste als je vertrouwen hebt in Google. Dat is mooier dan elk opschrijfboekje.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Weekje in oktober



Bericht door TestCase »

Zo simpel is dat niet, voor foto's op de tijdlijn moet je ook google foto's gebruiken. Beperkingen zijn, geen reisdagboek alleen track en evt. foto's en je kunt dit niet delen met anderen zoals bijv. bij Polarsteps. Maar heb je hier genoeg aan en je wilt je whereabouts aan google vrijgeven, prima.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Weekje in oktober



Bericht door hurktoilet »

Google map timeline slaat maar een slag. Stonden eens wild in Ierland, 500 meter van een b&b. Google zag dat we daar de nacht doorbrachten en plaatste ons prompt bij de b&b. Als daar die nacht een moord gepleegd was, hadden we toch wat uit te leggen... :mrgreen:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Weekje in oktober



Bericht door TestCase »

Google timeline zegt in zijn beschrijving ook steeds 'waar u waarschijnlijk bent geweest'.

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Weekje in oktober



Bericht door LMC591A28JTD »

hurktoilet schreef:
wo 13 okt 2021, 11:27
Google map timeline slaat maar een slag......................
Met één onnauwkeurige plaatsbepaling toon je dat niet aan. Google weet waar wifipunten zijn, als er genoeg 4G masten zijn én als er herkenbare plekken op foto's staan (inderdaad, je moet dan wel het imho geweldige Google Photos gebruiken), dan klopt de plaatsbepaling op de meter nauwkeurig. Ik heb een keer -10 jaar geleden- een tweedehands auto in Duitsland gekocht en daar foto's van gemaakt en je 'ziet' mij in mijn timeline letterlijk om die auto heen lopen.

Bijzonder is dat je die voor ons Nederlanders in Frankrijk soms moeilijk te onthouden plaatsnamen altijd terug kunt vinden of die leuke camping.
Ik ben er zeer content mee. Google maakt er verhalen van, laat je zien hoeveel je gelopen hebt op een dag met de tijdstippen erbij, hoeveel gefietst en hoeveel gereden met de auto, waar je gegeten en geshopt hebt etc. En als je een rustdag had op de camping, zie je jezelf zelfs op de camping naar de douche lopen.....

Ik was één van de eerste e-mailgebruikers van gmail, dus van het eerste uur en heb alle functionaliteiten er gratis bij zien komen. Dat ze vanaf juli 2021 geld vragen voor meer dan 15gb opslagruimte, vind ik alleszins logisch. En ik betaal dat graag.

Geld vragen, dat gaat Whatsapp ooit ook een keer doen. Als iedereen één euro per maand zou moeten betalen aan Whatsapp, dan gaat het merendeel van de meer dan 2 miljard Whatsapp gebruikers zeker ook doen.

Uiteindelijk zijn de megatechbedrijven allemaal geldmachines die voor ons handige dingen maken en verbeteren: het ouderwetse reisverslag in een notitieboekje kan echt niet tippen aan dit soort high-tech-systemen, dat is wat ik wilde zeggen.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Weekje in oktober



Bericht door truus53 »

Ik zie nu pas de reacties van mijn eigen topic, moet eens die notificaties aanzetten.
Mooie laatste tips die we zeker alsnog een keer gebruiken.
Het weekje oktober werd last minute een weekje Rome, prachtige stad en lekker weer!
Plaats reactie