Ombouw Citroen Jumper L2H2
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 01 okt 2021, 13:32
Re: Ombouw Citroen Jumper L2H2
De hemel is niet zo lastig te verwijderen. De kunststof lijsten boven de deuren verwijderen. Dan alle handsteunen van het plafond. Verlichting centraal voor verwijderen en dan de rest van de schroeven.
De kunststof kuip boven zit aan de achterzijde vast met 3 kunsstof vleugelmoeren. Dan aan de voorzijde, geloof ik, ook nog met een enkele schroef die alleen na verwijderen van de hemel is te verwijderen.
De kunststof kuip boven zit aan de achterzijde vast met 3 kunsstof vleugelmoeren. Dan aan de voorzijde, geloof ik, ook nog met een enkele schroef die alleen na verwijderen van de hemel is te verwijderen.
Re: Ombouw Citroen Jumper L2H2
Het indrukken van isolatie is in elke situatie een slecht idee. Je verlaagt hiermee de isolatiewaarde aanzienlijk. Het is juist goed om een lucht circulatie laag te houden!
succes!
Re: Ombouw Citroen Jumper L2H2
Kun je deze defa aansluiting los kopen.advogels schreef: ↑zo 19 sep 2021, 12:35Zo, weer enkele stappen verder.
Trekhaak werkt en de achteruitrijcamera ook. Ik wil echter de camera achter het contact hebben en niet net als nu rechtstreeks op de accu. Stel de bus gaat achteruit in de stalling en men verzuimt de schakelaar om te zetten.
Het isoleren is voor 80% klaar. Toen was de Armaflex op. Deze week afronden.
Intussen de vloer gedaan. latten gelijmd om de 30 cm met Polymax. Latten 18 hoog, ik dacht dat ik op diverse plekken de 18 mm Armaflex wel kon indrukken...
Waar ik weer blij van word is de Defa-aansluiting.... Een mooie minimalistische uitvoering en geen gaten in het plaatwerk..
20210918_120602[35903].jpg
Wordt vervolgd!
Dus losse stekkers mannetje en vrouwtje.
Ik wil deze in m n camper monteren waar nu nog een "gewone" aansluiting zit.
Zie wel sets met snoer te koop,maar vind de prijs nogal hoog.
En snoer heb ik al.
Gr jan
Re: Ombouw Citroen Jumper L2H2
ook los te koop male / female
https://www.elektrototaalmarkt.nl/ratio ... x6EALw_wcB
https://www.elektrototaalmarkt.nl/ratio ... x6EALw_wcB
Re: Ombouw Citroen Jumper L2H2
100 euro voor een setje.
Zit er goud aan of zo.
Dan heb ik wel een ander apparaat stekker gezien.
Kost 10 euro met elkaar.
Maar toch bedankt voor je info.
Gr jan
Zit er goud aan of zo.
Dan heb ik wel een ander apparaat stekker gezien.
Kost 10 euro met elkaar.
Maar toch bedankt voor je info.
Gr jan
Re: Ombouw Citroen Jumper L2H2
Was ook alleen maar een voorbeeld op je vraag of ze los te koop zijn!
Voor een goedkopere uitvoering of lagere prijs is er ook nog genoeg te kiezen.
Neutric Powercon die zijn bijvoorbeeld al veel goedkoper (paar tientjes) en ook kwalitatief goed.
Voor een goedkopere uitvoering of lagere prijs is er ook nog genoeg te kiezen.
Neutric Powercon die zijn bijvoorbeeld al veel goedkoper (paar tientjes) en ook kwalitatief goed.
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 18:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Ombouw Citroen Jumper L2H2
Defa is mooi, maar wel prijzig.
Ik heb 70 eur betaald voor een kabeltje en contradeel…
Goedkoper alternatief is een powercon stekker. Wordt veel in de pro audiowereld gebruikt maar is ook prima in een camper oid natuurlijk
Ik heb 70 eur betaald voor een kabeltje en contradeel…
Goedkoper alternatief is een powercon stekker. Wordt veel in de pro audiowereld gebruikt maar is ook prima in een camper oid natuurlijk
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za 27 jun 2020, 13:06
Re: Ombouw Citroen Jumper L2H2
Let wel dat je de juiste keuzes maakt.
Het hele powercon (en ethercon en vergelijkbaar) is een modulair systeem. Je hebt dus bergen keuze's, zowel in lengte als in accessoires.
Voor de camper (/buiten / degelijk) gebruik zou ik voor de H07RN-F kabel gaan en niet de PVC variant. De rubberen (H07RN-F) blijft veel soepeler, vooral bij lage temperaturen, kan beter tegen UV en is in het algeheel gewoon robust.
Daarnaast is er ook nog een verschilt tussen merken. Voor dit soort gebruik zou ik liever gaan voor een originele Neutrik, en geen kloon.
De aansluitkabel is in diverse lengte's. 5M lijkt me een mooie balans tussen bruikbaar en niet te lang. Je kan ook nog een simpele CEE-Schuko verloop van 5m nemen ofzo, dan ben je vrij flexibel.
Je hebt een aantal soorten. Ik zou voor de Powercon True gaan, of hoger (De True1 top zou mijn voorkeur zijn ivm de robustheid en ook UV bestendigheid enz)
Kwa contradeel: Ook hier is het stapelbaar
Let op dat, om m volledig waterdicht te krijgen, je ook de benodigde rubberen isolatie en kappen nodig hebt
Het hele powercon (en ethercon en vergelijkbaar) is een modulair systeem. Je hebt dus bergen keuze's, zowel in lengte als in accessoires.
Voor de camper (/buiten / degelijk) gebruik zou ik voor de H07RN-F kabel gaan en niet de PVC variant. De rubberen (H07RN-F) blijft veel soepeler, vooral bij lage temperaturen, kan beter tegen UV en is in het algeheel gewoon robust.
Daarnaast is er ook nog een verschilt tussen merken. Voor dit soort gebruik zou ik liever gaan voor een originele Neutrik, en geen kloon.
De aansluitkabel is in diverse lengte's. 5M lijkt me een mooie balans tussen bruikbaar en niet te lang. Je kan ook nog een simpele CEE-Schuko verloop van 5m nemen ofzo, dan ben je vrij flexibel.
Je hebt een aantal soorten. Ik zou voor de Powercon True gaan, of hoger (De True1 top zou mijn voorkeur zijn ivm de robustheid en ook UV bestendigheid enz)
Kwa contradeel: Ook hier is het stapelbaar
Let op dat, om m volledig waterdicht te krijgen, je ook de benodigde rubberen isolatie en kappen nodig hebt
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Ombouw Citroen Jumper L2H2
Wat is die 100€ extra nu op de kostprijs van een zelfbouw camper?
Uiteindelijk gebruik je deze connectoren toch om 230V op een veilige manier aan te sluiten.
Eventueel kan je ook nog een kroonsteentje gebruiken, liefst zo een heel kleintje.
Veiligheid....
Uiteindelijk gebruik je deze connectoren toch om 230V op een veilige manier aan te sluiten.
Eventueel kan je ook nog een kroonsteentje gebruiken, liefst zo een heel kleintje.
Veiligheid....
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: Ombouw Citroen Jumper L2H2
1 Het is niet voor een zelf bouw camper, maar een fabrieks camper.
2 Kroonsteentje....opmerking die nergens opslaat.
3 Zelf werkzaam in de elektro techniek.
Dus weet wel wat veilig is of niet.
Ik heb 'm n keuze gemaakt.
Bedankt voor de antwoorden.
Gr Jan
Re: Ombouw Citroen Jumper L2H2
Hoi, newbe in the camperombouw hier.DJSmiley schreef: ↑zo 24 okt 2021, 20:20Let wel dat je de juiste keuzes maakt.
Het hele powercon (en ethercon en vergelijkbaar) is een modulair systeem. Je hebt dus bergen keuze's, zowel in lengte als in accessoires.
Voor de camper (/buiten / degelijk) gebruik zou ik voor de H07RN-F kabel gaan en niet de PVC variant. De rubberen (H07RN-F) blijft veel soepeler, vooral bij lage temperaturen, kan beter tegen UV en is in het algeheel gewoon robust.
Daarnaast is er ook nog een verschilt tussen merken. Voor dit soort gebruik zou ik liever gaan voor een originele Neutrik, en geen kloon.
De aansluitkabel is in diverse lengte's. 5M lijkt me een mooie balans tussen bruikbaar en niet te lang. Je kan ook nog een simpele CEE-Schuko verloop van 5m nemen ofzo, dan ben je vrij flexibel.
Je hebt een aantal soorten. Ik zou voor de Powercon True gaan, of hoger (De True1 top zou mijn voorkeur zijn ivm de robustheid en ook UV bestendigheid enz)
Kwa contradeel: Ook hier is het stapelbaar
Let op dat, om m volledig waterdicht te krijgen, je ook de benodigde rubberen isolatie en kappen nodig hebt
Ik probeer te begrijpen wat het voordeel van zo'n powercon connectie is t.o.v. de traditionele 3-polige 'caravan' aansluiting. Wat ik tot nu toe lees is dat het 'minimalistisch' is en geen gaten in het plaatwerk. Dat laatste snap ik niet. Of wordt hier een 'minimalistisch' gat in de carrosserie bedoeld. Versus een klep waarachter normaal gesproken de 3-polige aansluiting verborgen zit? Dat het er mooier uit ziet ben ik het wel mee eens hoor.
Een voorbeeld van zo'n powercon stekker vind ik bv hier: https://www.allekabels.nl/stekker/1242/ ... sdeel.html. Dit is dan het deel wat op de camper bevestigd wordt? En daar past dan deze stekker op?: https://www.allekabels.nl/stekker/1242/ ... ekker.html
Hoort daar dan niet nog iets bij om het chassis-deel waterdicht te maken als er geen stekker in zit? Zoals (dop) bij die hele dure (https://www.elektrototaalmarkt.nl/ratio ... x6EALw_wcB) waar hiervoor ook naar wordt verwezen?
En als laatste.... Ik heb uit vroeger tijden nog zo'n 30m prima kwaliteit caravan verlengsnoer liggen met 3-polige stekker. Ik lees over verloopstuk en misschien heb ik niet goed genoeg gezocht maar ik vind niet echt een verloop met aan de ene kant powercon male en aan de andere kant 3-polig female. Die bestaan wel of moet ik die dan zelf maken?
Alvast dank voor reactie/uitleg.
Mvg, Michel
Mvg, Michel