Camperplaats etiquette

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.

Wat zou in jouw ogen een camperaar kunnen doen als hij naast jou op de camperplek komt staan?

Niets.
23
13%
Groeten.
129
72%
Zich voorstellen en vertellen waar hij/zij vandaan komt.
9
5%
Gesprek beginnen.
13
7%
Je uitnodigen voor een drankje.
3
2%
Zijn/haar levensverhaal vertellen.
3
2%
 
Totaal aantal stemmen: 180

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door Marco Polo »

Idem ;-)
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door isoplus »

Aad heeft het over zijn T-shirt en het is wel makkelijk als je zelf al van een tekst voorzien bent :wink:
Op de mijne staat: "losing focus", ook dat helpt om afstand te bewaren :-B

Ik heb ook een bootje en daar lijkt het toch wat gemakkelijker.
Als je richting een steiger vaart is er altijd wel iemand die een touwtje aanpakt, groet, het touwtje belegt en je daarna met rust laat.
Er wordt soms zelfs ruimte voor je gemaakt als het plekje wat krap is.
Heb je eenmaal je bootje goed liggen dan kan het zijn dat iemand over je bootje begint en soms volgt er dan een praatje, nodig is dat niet.
Schippers helpen elkaar altijd wel, dat mis ik nog wel eens bij camperchauffeurs.
Leven en laten leven, de pol zal ik dan ook niet invullen, wij nemen het leven zoals het komt, soms valt het mee en soms valt het tegen. :cheers:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door hathi »

Je hebt nu eenmaal vrolijke mensen,ingetogen mensen,stugge mensen,behulpzame mensen,en mensen,welke enkel,met zichzelf bezig zijn,en dan zijn er nog de etters,maar dit alles kan best meevallen,als je ze beter leert kennen,dus probeer het eens :-B
Hans
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door Camperic »

dieseltje+ schreef:
zo 29 aug 2021, 11:09
Je gaat toch ook op vakantie om andere mensen te ontmoeten
Die staat hier helemaal onderaan het rijtje.
Heb sowieso altijd moeite met het woord "moeten" Daarvoor gaan wij dus wel "ook" op vakantie. We "moeten" niks.
Verwachten dat ook niet van een ander. Groeten altijd wel (als we buren hebben) vloeit daar een gesprekje uit, helemaal prima. Zo niet, ook prima.
:thumbup:
Aagje schreef:
zo 29 aug 2021, 11:49
Groeten is toch het minste wat je kunt doen lijkt mij. Soms zie je mensen zo hun uiterste best doen om langs je te lopen en je vooral niet aan te kijken. Stel je voor zeg, dat je even moet groeten. ( is overigens niet alleen op camperplaatsen en campings)
Voor mij/ons is vakantie ook "even weg" zijn van allerlei sociale verplichtingen en daarom niet echt behoefte aan gezelschap. Zal het zelf niet opzoeken in ieder geval.
En dan soms raak je ineens wel in een leuk gesprek verzeild met een stikvreemde. Ook goed!
:thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door MonRoe »

Niet altijd zin in contact, zeker niet in het begin van onze vakantie of als we na een drukke werk periode een weekend weg zijn. Kan soms ook zo maar zijn dat we ergens aankomen en dan 24 uur later weer vertrekken zonder buiten te zijn geweest.

Ben de hele week voor mijn werk heel veel in contact met mensen, heerlijk om af en toe ook even helemaal niets te moeten, maar lekker met een boek of een goede film of een heerlijke maaltijd (of combinatie) op de bank te kruipen.

Maar als ik buiten de camper ben en we zien een camperbuur of bewoners, dan kan er zeker een goedendag, eet smakelijk of iets dergelijks vanaf. Helaas merken we steeds meer dat er niet terug gegroet wordt.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door marjasjaak »

Ook op een camping is de etiquette soms ver te zoeken. Staan in Griekenland camping aan zee.
Beetje kleine camping, we staan op de "2e rij". Op de "1e rij" aan zee stond een tent. Was niet normaal bereikbaar met een voertuig. Op de "3e rij" staat een caravan 6,5 meter met mover. Een hele tijd zijn ze bezig geweest om perse op dat plekje te komen.
Zonder een woord te zeggen, en hier en daar een luifel ingedraaid en spullen van anderen te hebben verplaatst, hebben ze zich op dat plekje gewurmd. Ein Gutentag oid. (mehr lieber nicht) hebben we niet gehoord.
Onze luifel is blijven staan, we zaten eronder :-B daar moesten ze langs laveren. Nichts gefragt nichts getan.
Kan ook anders, vrije plek in Pindos gebergte.
Beetje afgelegen plek langs een rivier.
Komt een VW busje op gepaste afstand staan.
Guten Tag, in steenkolen Duits een kort praatje.
Volgende dag bij vertrek zwaaien und klar.
Sjaak.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door Don Esteban »

Groeten is het minste wat ik verwacht. Kwestie van fatsoen. De rest komt vanzelf. Of niet, ook goed. Ik forceer niks maar ga ook geen gesprek uit de weg. Soms leidt het tot niks maar het is ook al een keertje voorgekomen dat het na een uurtje al dusdanig klikte met de buren dat mijn vrouw en zijn vrouw de tafel dekten en we samen gegeten hebben. :cheers: Leuk toch? Maar s.v.p. wel als uitzondering. :)
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door Johan v V »

Nu ‘moeten’ gewijzigd is in ‘kunnen’ wordt het zo mogelijk nog ingewikkelder. Alles kan! Niets moet!
En overigens is het ontmoeten (ont-moeten betekent al zoiets als niet-moeten!) van anderen bij mij helemaal geen reden om op vakantie te gaan. En bovendien sta ik vrijwel nooit ergens voor langere tijd stil.
Kortom, de poll rammelt aan alle kanten!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door de Jonckheer »

Wij staan op de CP in Klarenbeek. Moederziel alleen, prima, geen probleem mee. We zijn niet mensenschuw maar kunnen ook heel goed zonder.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door EasyBee »

Dan sta je wel heel dicht bij ons. Dus, goedemorgen.

Op pagina 1 stond al zoiets "Je gaat toch ook op vakantie om andere mensen te ontmoeten".
Nee, dat is zeker niet ons doel. Dat is bijvangst. We willen ergens heen.

Johan v V moet ik even ontdoen van een misvatting "(ont-moeten betekent al zoiets als niet-moeten!)".
Nee, want dan zouden ontwikkelen en ontdekken ook een negatieve lading krijgen, terwijl dat is dan wel een reden om naar dat ergens te gaan.
Maar voordat zich hier een taalkundige discussie ontspint, dat voorvoegsel ont- is dus erg breed in het gebruik.
Back on topic.

Qua poll. Niets moet, maar gewoon vriendelijk groten kost helemaal niets en levert meestal een vriendelijk gezicht op.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door JoopBrekken »

Ontmeren is wegvaren,
Ontdoen is ongedaan maken enz.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door Sandor Gora »

"ontmoeten: afgeleid van een oud werkwoord moeten/gemoeten, dat ‘tegenkomen, treffen’ betekende en waarvan ook tegemoet(komen) is afgeleid; met het huidige moeten (‘dienen te’) heeft het niets te maken."
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door Premiumliner »

Typisch een topic dat alleen maar kan eindigen in oeverloze discussies, zinloos bovendien!
Het topic heeft de naam "camperplaats etiquette" en geeft vervolgens welgeteld 6 mogelijkheden wat een ANDER kan zou KUNNEN doen als hij naast jou op een camperplaats komt te staan.
De reacties hierop zullen echter voornamelijk gestoeld zijn op wat JIJ zou doen. Zoveel mensen zoveel meningen, zoveel acties/reacties.

"Niets" is sowieso al onmogelijk. Mensen doen altijd wel IETS als ze op een camperplaats arriveren. :D

"Groeten" dan. Op dit forum zitten alleen maar zeer sociale personen dus deze vraag zou 100% antwoorden moeten krijgen! :lol3:

"Zich voorstellen en zeggen waar hij/zij (lees LHBTIQ+) vandaan komt" https://www.youtube.com/watch?v=G_1yhuN0wdQ :cheers:

"Gesprek beginnen" In principe doe je dat al als je je voorstelt en zegt waar je vandaan komt. Hoe dat gesprek verder verloopt hangt af van de reactie van die andere(en) :wink:

"Je uitnodigen voor een drankje" Zoiets dan: Hoi, ik ben Hugo wil je van mij een vlierbessentje? :hug: https://www.youtube.com/watch?v=ujMM93jAJQE

"Zijn/haar ( lees LHBTIQ+) levensverhaal vertellen" Noooooit doen! Geef ze liever je biografie en zo doe je dat: ! https://www.youtube.com/watch?v=XBkz_zcgyZE

Oh ja, ik heb de enquête niet ingevuld. Of toch wel........ :-B :-B
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door iSonic »

Jullie gaan allemaal voorbij aan de normale etiquette. Je beoordeeld de mensen die er reeds staan. Als ze eruit zien alsof ze rust willen ga je heel dicht bij staan. Anders verder weg. Je laat je grijze water lopen en gooit het cassette toilet leeg in de bosjes. Terwijl je daar toch bent draai je ook even een mooie verse bolus. Je zet vervolgens de muziek hard aan bouwt een party tent op en nodigt tien vrienden uit voor de BBQ. Om 3 uur s' nachts verkondig je luid aan een negatieve recensie over deze plek te schrijven en doe je wat de ergste nachtmerrie is voor een camperaar: je verkondigd luid aan op een camping aan de paal te gaan staan en daar drie weken te blijven.... En dat terwijl je 13 zonnecellen, 4,5 accu, 1026 liter schoonwater, 2 liter grijswater en 4 reserve toilet cassetes bij je hebt.....
Plaats reactie