Covid DPLF Formulier...

Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Covid DPLF Formulier...



Bericht door linus »

We zijn van plan om binnenkort naar Kroatië te gaan met doorreis door Italie en vraag mij af of of iemand meer weet van het zogenaamde Dplf formulier oftewel: Digital passenger locator form 😬
Mijn buurman is een paar dagen geleden vertrokken naar Italie en beweerde dat als je in Italie gecontroleerd wordt en dit formulier niet hebt (digitaal of papier) er een boete dreigt van 800 (!) euro.
Ik heb maar een account gemaakt en het formulier ingevuld voor mij en mijn vrouw maar daar was wel een hoop tijd voor nodig door de zeer vele vragen en ingewikkelde structuur van de site.
Voor de doorreis door Frankrijk is ook een covid verklarings formulier verplicht maar die is in een minuut gemaakt.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24456
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Covid DPLF Formulier...



Bericht door javanes »

Zo ingewikkeld was dat toch niet.
Deze link ook gebruikt?
https://entercroatia.mup.hr/Edit
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27443
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Covid DPLF Formulier...



Bericht door Marco Polo »

Wij zijn met de boot overgegaan.
Ancona - Split.
Werden er in Ancona op gewezen dat de Kroaten graag zo’n formulier wilden zien.
Bij aankomst in Split was er alleen belangstelling voor het paspoort. Verder niets.
Aan de Kroatische kust maakte men zich vorige week overigens ook nog totaal geen zorgen om CoViD.
De strandlakens en bedjes lagen netjes strak tegen elkaar op het hele strand :D

Volgens mij is dat inreisformulier voor Kroatië overigens vrijwillig.
Wij hadden het niet volledig ingevuld.

Voor Italië had ik er niet van gehoord.
Hebben we bijna 1.5 maand doorgebracht.

In Italië werd nergens gecontroleerd.
Alleen in de horeca en musea op de groene code.
Vanaf begin augustus pas.
De dag na invoering van deze maatregel zijn we naar Kroatië over gevaren.

Kan per week veranderen natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Covid DPLF Formulier...



Bericht door linus »

Oh ook een inreisformulier voor Kroatie 😃
Bedankt dat wist ik niet...die vullen we ook in en nemen we mee 😉.
Het echt moeilijk formulier dat ik bedoelde is het zogenaamde EU DPLF, dit formulier is alleen voor Italie (en Slovenie en Malta geloof ik). Dat zijn meerdere paginas met alle denkbare en meerdere onbegrijpelijke invulgegevens.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51259
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Covid DPLF Formulier...



Bericht door Kroppie »

en zo blijft het virus nog lang bij ons.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27443
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Covid DPLF Formulier...



Bericht door Marco Polo »

Waarom?
Zorgen dat je voldoende gevaccineerd bent en niet teveel mensen knuffelen onderweg :mrgreen:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Covid DPLF Formulier...



Bericht door hathi »

Juist Marco,je moet het zelf doen,en zeker niet aan anderen over laten,met veel tam tam een vaccinatie QR code. In het leven roepen,(waar niemand ooit naar vraagt), en dan nog overal formulieren in ( moeten)vullen,welke volgens mij meteen de vuilnisbak in gaan,goed geregeld hoor :-B,zelfs vaccinaties worden niet erkend? ,en ik verbaas me ook niet als ze niet helpen,je eigen plan trekken
Hans
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6043
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Covid DPLF Formulier...



Bericht door TestCase »

Zo moeilijk vond ik die vragen niet. Heb het ook ingevuld maar zal het waarschijnlijk niet nodig hebben verwacht ik.

Overigens heeft België ook zo'n formulier.


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Covid DPLF Formulier...



Bericht door PE1OPQ Theo »

En waar blijft hier dan nu de corona app?

Theo
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Covid DPLF Formulier...



Bericht door linus »

Overigens heeft België ook zo'n formulier.
Ik heb even naar het Belgische dplf formulier gekeken maar dat ziet er behoorlijk eenvoudiger uit.
Het Italiaanse formulier krijg je echt niet in 10 minuten voor elkaar imho...
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Covid DPLF Formulier...



Bericht door jheeck »

Ik ben net samen met mijn eega aan het stoeien geweest met dat Italiaanse formulier en we hebben de gebruiksaanwijzing een paar keer moeten herlezen. Vooral de vraag wat te doen met de "Intermediate stations" en wat er nou wel of niet in het "Temporary address" moet is niet vanzelf helder. Ik hoop dat we het goed hebben ingevuld.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Covid DPLF Formulier...



Bericht door linus »

Bedankt voor je reactie, sommigen doen geloven dat het een makkie is maar die praten denk ik over iets anders. Wij zijn nu vlakbij Trieste en reizen morgen door naar Croatie. Niemand heeft tot nu toe naar dit formulier of iets anders gevraagd.
Wél dagelijks giga files voor de Gotthard maar wij gingen sochtends vroeg (gecampt op Remo camping Altdorf kort voor de tunnel).
Camperella
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 25 okt 2020, 8:53

Re: Covid DPLF Formulier...



Bericht door Camperella »

Ik vond het Italiaanse formulier ook lastig, maar ik weet dat ze daar zelf nog wel voor rede vatbaar zijn (letterlijk, als je je situatie uitlegt dan kom je een heel eind, terwijl hier in NL stuit je dan op bureaucratie vaak)
Zo heb ik ingevuld dat ik via Zwitserland kom, maar bij nader inzien reis ik via Frankrijk. Naja ik hoop maar dat ze niet heel stom doen bij de grens anders wordt t omrijden via Zwitserland ;-)

Maar, m'n punt is eigenlijk dat,de Italianen kennende, ze er zelf ook niet vanuit gaan dat het formulier altijd 100% correct wordt ingevuld dus je doet gewoon je best en dat is mooi.

Groetjes
Camperella :-)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27443
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Covid DPLF Formulier...



Bericht door Marco Polo »

Alleen op de Balkan en in Andorra vind je grenscontroles, in ieder geval qua paspoorten en voertuigcontroles.
Steekproeven kunnen altijd gehouden worden natuurlijk.
Maar nu men - in Italië en ook in Frankrijk - met de groene pass in het openbare leven werkt zal de noodzaak tot steekproefsgewijze grenscontroles niet hoog zijn.
Plaats reactie