Probleem peage
Probleem peage
Heb het volgende aan de hand gehad
Rij nu ongeveer 4 weken door Frankrijk en bij de laaste tolpoort wordt ik aan geslagen voor categorie 4 I.p.v 2
Natuurlijk op de bel gedrukt maar bleven volhouden categorie 4 moest maar bezwaar maken
Op de vraag waarom zijden ze je hebt 3 assen .
Heb als verweer aangetoond dat het overal goed is gegaan en dat mijn camper max 3.5t is
Naar kantoor gelopen en gevraagd leg uit krijg ik een tek van een bus voor geschoten
Heb maar betaald en bonnetje gehaald
Want uit de automaat kwam natuurlijk geen pff
Maar wie heeft er nou gelijk kan het nergens vinden /staat niet beschreven
De camper is natuurlijk geen bus
M.v.g
Rij nu ongeveer 4 weken door Frankrijk en bij de laaste tolpoort wordt ik aan geslagen voor categorie 4 I.p.v 2
Natuurlijk op de bel gedrukt maar bleven volhouden categorie 4 moest maar bezwaar maken
Op de vraag waarom zijden ze je hebt 3 assen .
Heb als verweer aangetoond dat het overal goed is gegaan en dat mijn camper max 3.5t is
Naar kantoor gelopen en gevraagd leg uit krijg ik een tek van een bus voor geschoten
Heb maar betaald en bonnetje gehaald
Want uit de automaat kwam natuurlijk geen pff
Maar wie heeft er nou gelijk kan het nergens vinden /staat niet beschreven
De camper is natuurlijk geen bus
M.v.g
- Bob Diesel
- Berichten: 31966
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Probleem peage
Categorie 4:
voertuigen op 3 assen of meer, met een hoogte van meer dan 3 meter of met een toegestane maximummassa (te vinden op het kentekenbewijs) van meer dan 3500 kg
De vraag is ,wat is je hoogte
Bron
https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... iefklassen
voertuigen op 3 assen of meer, met een hoogte van meer dan 3 meter of met een toegestane maximummassa (te vinden op het kentekenbewijs) van meer dan 3500 kg
De vraag is ,wat is je hoogte
Bron
https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... iefklassen
Re: Probleem peage
De enige verklaring die ik kan vinden voor dit probleem kan de hoogte zijn: classe 2 is tot maximaal 3 meter hoog ("strictement").
Is jouw camper misschien hoger dan 3 meter?
Grz. CeesJ.
Is jouw camper misschien hoger dan 3 meter?
Grz. CeesJ.
Re: Probleem peage
En gewicht?
Met 3 assen lijkt het me niet heel onlogisch als je >3.5T zit
En dan geld:
Met 2 assen en >3.5T zou je in klasse 3 vallen, maar die 3e (2+) zorgt voor klasse 4 volgens https://www.autoroutes.fr/en/vehicle-classification.htm
Met 3 assen lijkt het me niet heel onlogisch als je >3.5T zit
En dan geld:
Meer dan 2 assen en >3.5T = klasse 4Vehicle with more than two axles and height of 3 metres or more, or GVW of more than 3.5 tonnes
Met 2 assen en >3.5T zou je in klasse 3 vallen, maar die 3e (2+) zorgt voor klasse 4 volgens https://www.autoroutes.fr/en/vehicle-classification.htm
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Re: Probleem peage
Ik dacht het zelfde en uit onze info kom ik ook tot mijn conclusie, maar hun gaven aan 3 assen en hij stond maar op een plaatje van een touringcar te wijzen
Kon het blijven aan geven samen met kenteken maar voor de Franse meneer bleeft het bij een 3 asser en niet gewicht en hoogt bepalend
Kon het blijven aan geven samen met kenteken maar voor de Franse meneer bleeft het bij een 3 asser en niet gewicht en hoogt bepalend
Re: Probleem peage
Als je kentekengewicht idd <3.5T is dan zou je niet in klasse 4 vallen en is bezwaar maken denk ik logisch.
Op zich snap ik hun wel, want waarom zou een voertuig 3 assen nodig hebben als ie maar <3.5T is. An-sich is dat niet heel logisch, maar niet onmogelijk.
Als ik het lees is klasse 4 voor meer dan 2 assen (Daar val jij dus onder), maar wel met 1 van de volgende bijkomende voorwaarden
- Hoger dan 3m
- TMM van >3.5T
En aangezien jij aan beide niet 'voldoet' zou je dus niet in die klasse vallen. Anders had er wel gestaan dat het alleen met 2+ assen gold, zonder de 'AND'
Op zich snap ik hun wel, want waarom zou een voertuig 3 assen nodig hebben als ie maar <3.5T is. An-sich is dat niet heel logisch, maar niet onmogelijk.
Als ik het lees is klasse 4 voor meer dan 2 assen (Daar val jij dus onder), maar wel met 1 van de volgende bijkomende voorwaarden
- Hoger dan 3m
- TMM van >3.5T
En aangezien jij aan beide niet 'voldoet' zou je dus niet in die klasse vallen. Anders had er wel gestaan dat het alleen met 2+ assen gold, zonder de 'AND'
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Re: Probleem peage
Idd alleen wel rottig om dat re doen, bezwaar maken zeker als ze het gewoon daar zo kunnen aanpassen
Gaat weer tijd in zitten met hoe en wat en dat soort dingen zijn niet mijn hobby
Gaat weer tijd in zitten met hoe en wat en dat soort dingen zijn niet mijn hobby
Re: Probleem peage
Ik volg dit verhaal even. Hymer B694, met 3 assen, hoogte 2.85 cm en leeggewicht 2890 kg (nodige zaken verwijderd ivm onder 3500 kg willen blijven). Is uiteraard oorspronkelijk bedoeld voor > 3500 kg.
Heb tot nu toe in Frankrijk 1 keer ruzie gehad met een mevrouw achter de kassa ivm 3 assen. Het is zo maar 10 jaar terug.
Maar ja, lager dan 3 meter en lichter dan 3500 kg. Mocht uiteindelijk betalen voor classe 2 en weer door.
Sindsdien nooit problemen gehad. Altijd bij betaalautomaten, hoogte minder dan 3 meter en ook geen aanhanger of zo dus classe 2.
Heb ook zo'n Mangobadge genomen en hoop in september toch nog even Frankrijk aan te doen.
Peage alleen als het even echt moet. Verder binnenwegen.
Heb tot nu toe in Frankrijk 1 keer ruzie gehad met een mevrouw achter de kassa ivm 3 assen. Het is zo maar 10 jaar terug.
Maar ja, lager dan 3 meter en lichter dan 3500 kg. Mocht uiteindelijk betalen voor classe 2 en weer door.
Sindsdien nooit problemen gehad. Altijd bij betaalautomaten, hoogte minder dan 3 meter en ook geen aanhanger of zo dus classe 2.
Heb ook zo'n Mangobadge genomen en hoop in september toch nog even Frankrijk aan te doen.
Peage alleen als het even echt moet. Verder binnenwegen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Probleem peage
Zie ook al tegen mijn vrouw we moeten
maar is gaan kijken voor een tol badge alleen rij ik maar max 2x per jaar in Frankrijk
maar is gaan kijken voor een tol badge alleen rij ik maar max 2x per jaar in Frankrijk
Re: Probleem peage
Ken je deze tip van Bob Diesel al? viewtopic.php?f=1&t=8476017
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- Bob Diesel
- Berichten: 31966
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Probleem peage
Het is zo als het is zou het weer gebeuren
dan gewoon netjes in dat tol straatje blijven staan, tot dat het aan gepast word
Laat ze achter je maar toeteren, meestal komt het dan goed
En er zijn hier Badge bezitters die wel zwaarder zijn als 3,5 t , en die schrijven dat ze gewoon
klasse- 2 worden aan geslagen en het poortje netjes open gaat
tot dat de eerste zich meld ,waar het poortje niet open ging
dan gewoon netjes in dat tol straatje blijven staan, tot dat het aan gepast word
Laat ze achter je maar toeteren, meestal komt het dan goed
En er zijn hier Badge bezitters die wel zwaarder zijn als 3,5 t , en die schrijven dat ze gewoon
klasse- 2 worden aan geslagen en het poortje netjes open gaat
tot dat de eerste zich meld ,waar het poortje niet open ging
- Bob Diesel
- Berichten: 31966
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Probleem peage
Op pagina 13 vermeld smitjr, dat hij de badge binnen 6 dagen binnen hadEasyBee schreef: ↑vr 20 aug 2021, 16:19Ken je deze tip van Bob Diesel al? viewtopic.php?f=1&t=8476017
De route via deze site, is nog steeds geldig
zo als eerder gezegd ,bij aan melden Pays-Bas op zoeken en aanklikken
https://www.touring.be/nl/producten/ele ... europ-area