Probleem peage

Andor
Berichten: 200
Lid geworden op: do 06 apr 2017, 20:36

Re: Probleem peage



Bericht door Andor »

Dankjewel bob we gaan kijken of het lukt
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Probleem peage



Bericht door EasyBee »

Bob Diesel schreef:
vr 20 aug 2021, 16:21
zou het weer gebeuren
dan gewoon netjes in dat tol straatje blijven staan, tot dat het aan gepast word
Laat ze achter je maar toeteren, meestal komt het dan goed
Dat was mijn tactiek toen ook. Gewoon rustig blijven uitleggen dat wij onder de 3 m en minder dan 3500 kg wegen dus classe 2.
Zij werd steeds zenuwachtiger, want lange toeterende rij achter mij + boze collega's vanwege de puinhoop bij tolpoort 13.
Uiteindelijk wilde ze van me af. classe 2, cash geld en weg.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
GeVaSta
Berichten: 392
Lid geworden op: di 29 apr 2008, 22:17
Locatie: Drenthe

Re: Probleem peage



Bericht door GeVaSta »

Even ter verduidelijking:

Van de Franse peage site https://www.autoroutes.fr/fr/classific ... icules.htm
Classe 4 > Poids lourds, autocars et autres véhicules à 3 essieux et plus

Dus òf zwaar (= >3500kg mtm) òf autobus òf 3 assen of meer.
Klasse 4 lijkt me dus correct voor een drieasser (onafhankelijk van gewicht of hoogte).
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Probleem peage



Bericht door Bob Diesel »

Lees en bekijk je eigen link nog eens goed

Klasse 4> Zware vrachtwagens, touringcars en andere voertuigen met 3 assen en meer Hoogte groter dan of gelijk aan 3 m of GVW groter dan 3,5 ton
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
GeVaSta
Berichten: 392
Lid geworden op: di 29 apr 2008, 22:17
Locatie: Drenthe

Re: Probleem peage



Bericht door GeVaSta »

Ja daar heb je een punt Bob. Niet goed genoeg gekeken :oops:

De indeling zou dus beteken dat bij lager dan 3 meter, het aantal assen niet relevant is. Verwarrend is dat de voorbeelden van klasse 2, uitsluitend drie-asssers laten zien.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Probleem peage



Bericht door jurgenc »

Klasse 4 = een voertuig klasse 3 maar dan met drie of meer assen of een voertuig met een aanhangwagen van hoger dan 3 m.

In ts zijn geval kan de verwarring bij de peage beambte komen van het feit dat in Frankrijk een +3,5 t voertuig niet kan worden ingeschreven als een -3.5 t voertuig.
Je zal dus in je verweer moeten aantonen dat je in Nl ingeschreven bent als een -3,5 t voertuig (b rijbewijs).
H20
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Probleem peage



Bericht door iSonic »

De wereld is een mooie plek. De regel is 3 Assen is klasse vier. Je hebt 3 Assen maar beargumenteerd dat je toch klasse twee bent. Je wil dus een uitzondering. Die uitzondering krijg je niet en dan ga je lopen klagen dat je bezwaar moet maken om toch klasse twee te zijn wat je officieel niet bent?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Probleem peage



Bericht door Bob Diesel »

Er staat nergens dat 3 assen altijd kl4 is
Met 3 assen en hoger als of zwaarder dan :idea: dan benje kl4

Alleen dat ze er van uit gaan dat je geen 3 assen nodig hebt als je onder de 3.5 blijft
Maar tegenwoordig kunnen ze het zien :wink: er zit geen poid lours dode hoek sticker op
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Probleem peage



Bericht door EasyBee »

jurgenc schreef:
za 21 aug 2021, 5:58
Klasse 4 = een voertuig klasse 3 maar dan met drie of meer assen of een voertuig met een aanhangwagen van hoger dan 3 m.

In ts zijn geval kan de verwarring bij de peage beambte komen van het feit dat in Frankrijk een +3,5 t voertuig niet kan worden ingeschreven als een -3.5 t voertuig.
Je zal dus in je verweer moeten aantonen dat je in Nl ingeschreven bent als een -3,5 t voertuig (b rijbewijs).
Leuk dat je wel klasse 4 beschrijft maar niet klasse 3.
Klasse 3 = een voertuig klasse 2 maar dan hoger dan 3 meter of zwaarder dan 3500 kg.
Klasse 4 = een voertuig klasse 3 maar dan met drie of meer assen of een voertuig met een aanhangwagen van hoger dan 3 m.

Aangezien mijn camper lager dan 3 meter is en minder dan 3500 kg weegt, is het geen klasse 3 en zeker geen klasse 4 maar dus wel klasse 2.
En ik hoefde geen verweer te schrijven. Ik heb kenteken papieren waarop staat dat hij minder dan 3500 kg is.
Maar het duurde even voordat het indaalde bij die mevrouw. Ik hield gewoon halstarrig vol en blokkeerde poort 13 van de péage.

Die zal ik vanwege dat dode hoek sticker gedoe maar klaarleggen en misschien plak ik maar een klein stickertje op de plek van de dode hoek sticker dat onze camper minder dan 3500 kg. weegt. :crazy:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Andor
Berichten: 200
Lid geworden op: do 06 apr 2017, 20:36

Re: Probleem peage



Bericht door Andor »

Heb een hele mooie vakantie gehad super weer
Zijn weer veilig thuis en ga kijken of we het geld terug kunnen krijgen
Het is 55 euro
Het is niet dat ik er minder door hoef te leven
Maar gewoon dat het niet correct is wat ze doen, in mijn ogen
Isonic heeft u het op gezocht zo ja dan zie je bij 3 assen een touringcar geen camper en er worden expliciet campers afgebeeld 2x in totaal
Dus ik rij een touringcar van onder de 3.5 t ?
Peter+Annie
Berichten: 1346
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Probleem peage



Bericht door Peter+Annie »

EasyBee schreef:
za 21 aug 2021, 9:19

Maar het duurde even voordat het indaalde bij die mevrouw. Ik hield gewoon halstarrig vol en blokkeerde poort 13 van de péage.

Die mevrouw heeft gewoon keurig haar werk gedaan en de belangen van haar werkgever behartigd ( wiens brood men eet ,diens woord men spreekt )
Dat je halsstarrig dat poortje blokkeert is je goed recht ,in jouw geval is er iemand naar je toegekomen (of die mevrouw heeft met haar chef overlegd )

Dat je poortje 13 blokkeerde wil zeggen dat je bij een behoorlijk grote betaalpost gestaan hebt ,die mevrouw had ook gemakkelijk hokje 13 kunnen afkruisen ,haar kassa te pakken en in hokje 12 of 14 verder kunnen gaan met haar werk.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Probleem peage



Bericht door EasyBee »

Het betreft een éénmalige ervaring van 10 jaar terug. Verder nooit een probleem en altijd classe 2.
Als dat al was gebeurd, was iedereen achter mij vanzelf vertrokken en ik alsnog achteruit terug en naar een ander poortje gereden.
Onze camper is onder de 3 meter en onder de 3500 kg. Dus is het geen classe 3 laat staan classe 4. Het is geen touringcar.
Tegenwoordig praktisch allemaal automaten en dat gaat uitstekend.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Peter+Annie
Berichten: 1346
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Probleem peage



Bericht door Peter+Annie »

EasyBee schreef:
za 21 aug 2021, 18:48

Als dat al was gebeurd, was iedereen achter mij vanzelf vertrokken en ik alsnog achteruit terug en naar een ander poortje gereden.
Daar moet je mee oppassen, dat word gezien als achteruit rijden op de autosnelweg.
Als je n verkeerde "flic" hebt die t ziet ben je de "jacques " :mrgreen:
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Probleem peage



Bericht door EasyBee »

Na 10 jaar neem ik aan dat de bon niet meer komt.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie