Probleem peage
Re: Probleem peage
Dat was mijn tactiek toen ook. Gewoon rustig blijven uitleggen dat wij onder de 3 m en minder dan 3500 kg wegen dus classe 2.Bob Diesel schreef: ↑vr 20 aug 2021, 16:21zou het weer gebeuren
dan gewoon netjes in dat tol straatje blijven staan, tot dat het aan gepast word
Laat ze achter je maar toeteren, meestal komt het dan goed
Zij werd steeds zenuwachtiger, want lange toeterende rij achter mij + boze collega's vanwege de puinhoop bij tolpoort 13.
Uiteindelijk wilde ze van me af. classe 2, cash geld en weg.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Probleem peage
Even ter verduidelijking:
Van de Franse peage site https://www.autoroutes.fr/fr/classific ... icules.htm
Classe 4 > Poids lourds, autocars et autres véhicules à 3 essieux et plus
Dus òf zwaar (= >3500kg mtm) òf autobus òf 3 assen of meer.
Klasse 4 lijkt me dus correct voor een drieasser (onafhankelijk van gewicht of hoogte).
Van de Franse peage site https://www.autoroutes.fr/fr/classific ... icules.htm
Classe 4 > Poids lourds, autocars et autres véhicules à 3 essieux et plus
Dus òf zwaar (= >3500kg mtm) òf autobus òf 3 assen of meer.
Klasse 4 lijkt me dus correct voor een drieasser (onafhankelijk van gewicht of hoogte).
- Bob Diesel
- Berichten: 31966
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Probleem peage
Lees en bekijk je eigen link nog eens goed
Klasse 4> Zware vrachtwagens, touringcars en andere voertuigen met 3 assen en meer Hoogte groter dan of gelijk aan 3 m of GVW groter dan 3,5 ton
Klasse 4> Zware vrachtwagens, touringcars en andere voertuigen met 3 assen en meer Hoogte groter dan of gelijk aan 3 m of GVW groter dan 3,5 ton
Re: Probleem peage
Ja daar heb je een punt Bob. Niet goed genoeg gekeken
De indeling zou dus beteken dat bij lager dan 3 meter, het aantal assen niet relevant is. Verwarrend is dat de voorbeelden van klasse 2, uitsluitend drie-asssers laten zien.
De indeling zou dus beteken dat bij lager dan 3 meter, het aantal assen niet relevant is. Verwarrend is dat de voorbeelden van klasse 2, uitsluitend drie-asssers laten zien.
Re: Probleem peage
Klasse 4 = een voertuig klasse 3 maar dan met drie of meer assen of een voertuig met een aanhangwagen van hoger dan 3 m.
In ts zijn geval kan de verwarring bij de peage beambte komen van het feit dat in Frankrijk een +3,5 t voertuig niet kan worden ingeschreven als een -3.5 t voertuig.
Je zal dus in je verweer moeten aantonen dat je in Nl ingeschreven bent als een -3,5 t voertuig (b rijbewijs).
In ts zijn geval kan de verwarring bij de peage beambte komen van het feit dat in Frankrijk een +3,5 t voertuig niet kan worden ingeschreven als een -3.5 t voertuig.
Je zal dus in je verweer moeten aantonen dat je in Nl ingeschreven bent als een -3,5 t voertuig (b rijbewijs).
H20
Re: Probleem peage
De wereld is een mooie plek. De regel is 3 Assen is klasse vier. Je hebt 3 Assen maar beargumenteerd dat je toch klasse twee bent. Je wil dus een uitzondering. Die uitzondering krijg je niet en dan ga je lopen klagen dat je bezwaar moet maken om toch klasse twee te zijn wat je officieel niet bent?
- Bob Diesel
- Berichten: 31966
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Probleem peage
Er staat nergens dat 3 assen altijd kl4 is
Met 3 assen en hoger als of zwaarder dan dan benje kl4
Alleen dat ze er van uit gaan dat je geen 3 assen nodig hebt als je onder de 3.5 blijft
Maar tegenwoordig kunnen ze het zien er zit geen poid lours dode hoek sticker op
Met 3 assen en hoger als of zwaarder dan dan benje kl4
Alleen dat ze er van uit gaan dat je geen 3 assen nodig hebt als je onder de 3.5 blijft
Maar tegenwoordig kunnen ze het zien er zit geen poid lours dode hoek sticker op
Re: Probleem peage
Leuk dat je wel klasse 4 beschrijft maar niet klasse 3.jurgenc schreef: ↑za 21 aug 2021, 5:58Klasse 4 = een voertuig klasse 3 maar dan met drie of meer assen of een voertuig met een aanhangwagen van hoger dan 3 m.
In ts zijn geval kan de verwarring bij de peage beambte komen van het feit dat in Frankrijk een +3,5 t voertuig niet kan worden ingeschreven als een -3.5 t voertuig.
Je zal dus in je verweer moeten aantonen dat je in Nl ingeschreven bent als een -3,5 t voertuig (b rijbewijs).
Klasse 3 = een voertuig klasse 2 maar dan hoger dan 3 meter of zwaarder dan 3500 kg.
Klasse 4 = een voertuig klasse 3 maar dan met drie of meer assen of een voertuig met een aanhangwagen van hoger dan 3 m.
Aangezien mijn camper lager dan 3 meter is en minder dan 3500 kg weegt, is het geen klasse 3 en zeker geen klasse 4 maar dus wel klasse 2.
En ik hoefde geen verweer te schrijven. Ik heb kenteken papieren waarop staat dat hij minder dan 3500 kg is.
Maar het duurde even voordat het indaalde bij die mevrouw. Ik hield gewoon halstarrig vol en blokkeerde poort 13 van de péage.
Die zal ik vanwege dat dode hoek sticker gedoe maar klaarleggen en misschien plak ik maar een klein stickertje op de plek van de dode hoek sticker dat onze camper minder dan 3500 kg. weegt.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Probleem peage
Heb een hele mooie vakantie gehad super weer
Zijn weer veilig thuis en ga kijken of we het geld terug kunnen krijgen
Het is 55 euro
Het is niet dat ik er minder door hoef te leven
Maar gewoon dat het niet correct is wat ze doen, in mijn ogen
Isonic heeft u het op gezocht zo ja dan zie je bij 3 assen een touringcar geen camper en er worden expliciet campers afgebeeld 2x in totaal
Dus ik rij een touringcar van onder de 3.5 t ?
Zijn weer veilig thuis en ga kijken of we het geld terug kunnen krijgen
Het is 55 euro
Het is niet dat ik er minder door hoef te leven
Maar gewoon dat het niet correct is wat ze doen, in mijn ogen
Isonic heeft u het op gezocht zo ja dan zie je bij 3 assen een touringcar geen camper en er worden expliciet campers afgebeeld 2x in totaal
Dus ik rij een touringcar van onder de 3.5 t ?
-
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
Re: Probleem peage
Die mevrouw heeft gewoon keurig haar werk gedaan en de belangen van haar werkgever behartigd ( wiens brood men eet ,diens woord men spreekt )
Dat je halsstarrig dat poortje blokkeert is je goed recht ,in jouw geval is er iemand naar je toegekomen (of die mevrouw heeft met haar chef overlegd )
Dat je poortje 13 blokkeerde wil zeggen dat je bij een behoorlijk grote betaalpost gestaan hebt ,die mevrouw had ook gemakkelijk hokje 13 kunnen afkruisen ,haar kassa te pakken en in hokje 12 of 14 verder kunnen gaan met haar werk.
Re: Probleem peage
Het betreft een éénmalige ervaring van 10 jaar terug. Verder nooit een probleem en altijd classe 2.
Als dat al was gebeurd, was iedereen achter mij vanzelf vertrokken en ik alsnog achteruit terug en naar een ander poortje gereden.
Onze camper is onder de 3 meter en onder de 3500 kg. Dus is het geen classe 3 laat staan classe 4. Het is geen touringcar.
Tegenwoordig praktisch allemaal automaten en dat gaat uitstekend.
Als dat al was gebeurd, was iedereen achter mij vanzelf vertrokken en ik alsnog achteruit terug en naar een ander poortje gereden.
Onze camper is onder de 3 meter en onder de 3500 kg. Dus is het geen classe 3 laat staan classe 4. Het is geen touringcar.
Tegenwoordig praktisch allemaal automaten en dat gaat uitstekend.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
-
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
Re: Probleem peage
Daar moet je mee oppassen, dat word gezien als achteruit rijden op de autosnelweg.
Als je n verkeerde "flic" hebt die t ziet ben je de "jacques "
Re: Probleem peage
Na 10 jaar neem ik aan dat de bon niet meer komt.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.