Duitse camperroutes

Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Duitse camperroutes



Bericht door gjvonk »

Op een aantal punten en van een aantal routes weet ik dat er bordjes staan, qua formaat een beetje vergelijkbaar met de bordjes van de ANWB routes in NL (b.v. Lek- en Lingeroute, Grenslandroute, etc), maar dan gewoon rechthoekig. Maar je moet ook de beschrijving volgen en als ik mij niet vergis staan de routes ook beschreven op de boekjes die bij de rood gekafte Generalkarten horen van de desbetreffende regio.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Duitse camperroutes



Bericht door HJM »

Deze week op Hunnebeddentocht(je) geweest, echt prima aangegeven met duidelijke borden, als je iets mist doe je dat expres!
Gaan de rest ook keer doen met iets prettiger fietsweer.
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Duitse camperroutes



Bericht door gjvonk »

Goed om te weten, wij hebben nog nooit zo'n route helemaal uitgereden, maar wel stukken van o.a. de Romantische Strasse en die laatste raakte ik in een stadscentrum kwijt op een kruising waar de weg door het oude centrum gesloten was voor voertuigen hoger dan 2 meter, waar ik met onze bus van 2,75 meter hoog dus niet door kon rijden. Dat was in een stadje waar ook een groot stoomlocomotieven museum depot is. De naam weet ik even niet meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Duitse camperroutes



Bericht door WimZ »

Je moet zo'n route toch wel voorbereiden en of onderweg goed bekijken. De route bordjes volgen gaan vaak om de bezienswaardigheden heen. Als je dat niet door hebt mis je veel mooie dingen van de route.
Ik zoek die punten eerst op en zet daar navigatie steeds op. Kan dan route bordjes volgen maar navigatie geeft altijd eerste bezienswaardigheid aan zodat we die niet missen.
Plaats reactie