Parkeren met een camper in Noorwegen

Plaats reactie
Timpskie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 04 jul 2021, 13:13

Parkeren met een camper in Noorwegen



Bericht door Timpskie »

Hallo, ik heb een vraagje over parkeren met een camper in Noorwegen. Stel, wij willen ergens een stadje bezoeken. Wat zijn onze opties dan om te parkeren met een camper? Kunnen we dan langs de kant van de weg parkeren, op een parking van een supermarkt, of moeten we echt op zoek naar een specifieke parking voor campers in de park4night app?
Het gaat hier specifiek om kort parkeren, dus niet om de nacht door te brengen.
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Parkeren met een camper in Noorwegen



Bericht door JaapB »

Kort parkeren kan je overal waar parkeerplaats/ruimte is.
Dus gewoon bij supermarkt, benzinepomp, openbare parkeerplaats, enz, enz.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Parkeren met een camper in Noorwegen



Bericht door Mickel Moen »

Het is in Noorwegen niet anders dan in Nederland. Wel de eventuele borden die bij de parkeerplaats staan in acht nemen.

De beperking zit eerder in de lengte van de camper.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Parkeren met een camper in Noorwegen



Bericht door GeMa »

Precies! Tot ongeveer 6 meter pas je redelijkerwijze (je steekt wel iets uit) in een normaal parkeervak. Daarboven is het even zoeken voor wat meer ruimte.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Parkeren met een camper in Noorwegen



Bericht door Aloys »

Timpskie schreef:
di 17 aug 2021, 4:53
[..] of moeten we echt op zoek naar een specifieke parking voor campers in de park4night app?
Specifieke parkings voor campers zijn er amper in Noorwegen. Ik ken er een paar in grotere steden als Oslo, Bergen en Alesund.
Het leeuwendeel van de plaatsen in de park4night app bestaat uit gewone parkeerplaatsen en plaatsen waar het overnachten gedoogd wordt. En dat is in het grootste deel van Noorwegen...

De laatste jaren zullen er wel zaken zijn veranderd: veel (oudere) Noren hebben het afgelopen decennium hun boot verkocht en een camper aangeschaft. Wij waren in 2016 in maart/april in Zweden en kwamen vrijwel alleen Noorse campers tegen. Weinig Zweedse campers en al helemaal geen Nederlandse. Daardoor zal het aantal plaatsen waar het verboden is te overnachten ook wel toenemen, met name in het drukkere zuiden van het land.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Parkeren met een camper in Noorwegen



Bericht door Dick-B »

En sta je maar 10 cm buiten het parkeervak heb je zomaar een boete,
Mee gemaakt in 2018 plaats Trondheim,
gr.Dick.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Parkeren met een camper in Noorwegen



Bericht door Mickel Moen »

Dat is niet iets typisch Noors. Dat kan je in ieder land gebeuren.
Ik heb in mijn woonplaats ook al eens een boete gekregen omdat ik over de lijn van het parkeervak stond.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2434
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Parkeren met een camper in Noorwegen



Bericht door bently »

Ik vind dat ook wel terecht in de meeste gevallen ! Als je ziet hoe sommige parkeren :thumbdown: . Die wat ernaast parkeert zal waarschijnlijk ook over die lijn gaan, want de meeste parkeervakken zijn toch al klein bemeten.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Parkeren met een camper in Noorwegen



Bericht door Frans-K »

Ik heb een busje, maar ik kan nergens in europa in een parkeervak parkeren.
Meestal zet hem midden op 2 vakken. met een fietsendrager achterop past de lengte ook nooit, die probeer ik soms boven de grasrand te manouvreren.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Parkeren met een camper in Noorwegen



Bericht door EasyBee »

Wij maken geen schijn van een kans op een parkeerplek in een stad (Noorwegen of elders) en gaan naar een parkeerplaats bij een transferium of liever nog een camperplek of camping in de buurt van die stad / dat stadje. Zetten hem daar neer en gaan met bus/tram/eigen fiets de stad in.
Eind van de dag terug naar camperplek/camping en na overnachting weer door, of van transferium weer verder.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
gerard1955
Berichten: 529
Lid geworden op: di 17 jun 2008, 17:08
Locatie: Rijen (gilze-rijen)

Re: Parkeren met een camper in Noorwegen



Bericht door gerard1955 »

Ik ben de afgelopen 5 jaar 3x keer naar Noorwegen geweest met een camper 7 meter en dan nog een fietsenrek. Overal goed kunnen parkeren. Soms 5 minuten zoeken of lopen. Soms op 2 parkeerplekken achter elkaar,soms op een parkeerterrein of langs de weg
Bergen,Oslo trondheim. Afijn..door geheel Noorwegen.
Gewoon goed om te doen.
Wel 2 bekeuringen gehad...1 x stond parkeer automaat verstopt in de bosjes...had ik niet gezien.
(40 euro)
1x geparkeerd op parkeerterrein in winkelgebied. Waar ook nog 4 andere campers stonden. Helaas was een gedeelte hiervan verboden voor campers. Stond ook een bord voor. Mja....gewoon elkaar nadoen haha. Dat was dus 5x 60 euro....voor deze 5 campers.
Ervaring is als een lamp op je rug; Het verlicht slechts de weg achter je!
toos de kroon
Berichten: 420
Lid geworden op: di 04 okt 2005, 15:07
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Parkeren met een camper in Noorwegen



Bericht door toos de kroon »

Wij zijn 3 jaar geleden voor het laatst naar Noorwegen geweest en met pech gestaan maar de ANWB was er vrij snel en kon niet gemaakt worden voor de dag daarna we stonden op een grote parkeerplaats waar wel een bord stond van overnachten verboden ik zeg tegen die man van ja ik heb nu problemen zal niet zo erg zijn NEE NEE was het antwoord als de politie komt krijg je gewoon een bekeuring en dat gaat hier in Noorwegen op gewone parkeerplaatsen bijna overal komen zegt hij want er komen te veel camper op gewone parkeerplaatsen te staan en ben toen 600 meter verder gesleept waar zij een speciale parkeerplaats hadden toe gewezen voor mensen met problemen
Haast is zonde van de tijd
http://blog.seniorennet.be/toni/
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Parkeren met een camper in Noorwegen



Bericht door TestCase »

Dat je buiten het parkeervak steekt met de opbouw is bekeuringstechnisch vaak het probleem niet. Wel moeten alle wielen binnen het parkeervak staan.
Of je met de opbouw zo ver uit WILT steken is iets anders.


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie