Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »

Het niet terug willen is enerzijds echt wel gebaseerd op emotionele-, maar zeker ook op praktische aspecten. De dief/dieven hebben een aanrijding gehad en zijn doorgereden. Welke schade heeft de camper daarvan en vooral: hoe is dat hersteld? Welke verborgen schades zijn er en geeft de verzekeraar net als een dealer, daar een garantie op? Terugkrijgen wil concreet zeggen: terug kopen. Welke rechten heb je dan? Wat is een reële waarde van wat je terug koopt? Hoe wordt die prijs bepaald?

Op persoonlijke bezittingen reken ik niet; wat er nog over is, ligt naar alle waarschijnlijkheid te vergaan ergens op een parking tussen Octon en Lattes.


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Dafluc »

Dat je er überhaupt mee bezig bent. Sorry.
Afbeelding
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door tonic »

Als u zoveel beren op de weg ziet zou ik niet aan dit traject gaan beginnen.
Maar nogmaals u heeft weinig te willen want de verzekeringsmaatschappij is eigenaar van de camper. Die gaan nu voor hun de voordeligste oplossing zoeken. Dat kan verkoop met schade zijn of gemaakt weer de handel in. U bent schadeloos gesteld dus geen partij in deze.

Als u hem wel terug koopt dan gaat het uitgekeerde schadebedrag terug naar de verzekering. Min het bedrag wat voor de bagage en andere zaken is uitgekeerd. U krijgt dan uw gerepareerde camper terug. Garantie op die schade is hetzelfde als wanneer u zelf schade gereden zou hebben. Dat zou hetzelfde zijn geweest als wanneer uw camper was teruggevonden binnen 30 dagen.
Maar in uw geval niet aan beginnen, voor beide partijen beter.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Camperic »

Dafluc schreef:
wo 24 nov 2021, 20:27
Dat je er überhaupt mee bezig bent. Sorry.
Mee eens.
gjvonk schreef:
di 23 nov 2021, 19:28
Ik heb het maar doorgeven aan de verzekeraar. Ik weet niet of ik nu moet huilen of lachen...
Niet huilen en niet lachen, maar de berichten ter kennisgeving aannemen, doorsturen naar de verzekering en verder vergeten.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door HJM »

Uiteindelijk ook een pluspunt:
je hoeft niet steeds om je heen te kijken of je deze ergens nog ziet!
De zaak is al afgedaan lijkt me, dus genieten van een andere waaraan de kleine dingetjes die toch beter konden al beter zijn.
Groeten en veel plezier alvast weer,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2335
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door rbisdom »

Dat is het: probeer overal het positieve uit te halen, door moeten we toch.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »

De reden dat ik er weer (en dus noodgedwongen nog) mee bezig ben is omdat zowel de verzekeraar in NL als de Gendarmerie in Frankrijk mij kennelijk nog steeds als liaison gebruiken, terwijl ik juridisch gezien geen eigenaar meer ben...je zou toch verwachten dat die communicatie lijnen anders gaan lopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Camperic »

Eerst vond je dat de verzekeraar je te weinig op de hoogte hield en nu dus teveel. Het is ook nooit goed :wink:
Uiteraard ben jij het aanspreekpunt voor de Gendarmerie, die hebben tenslotte niest te maken met de verzekeraar.

Laat gaan, laat gaan!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door TestCase »

De Gendarmerie weet niets van de afhandeling en blijft dus de aangever van het procesverbaal aanspreken en dat haalt gevoelens op.
Ik verbaas mij over sommige reacties, ik begrijp Geertjan heel goed. Iedereen reageert anders en ik vind sommige reacties dan ook te makkelijk. Zelf zijn wij nog steeds pissig over de diefstal van onze e-bikes want je blijft met je tengels....... Het beheerst ons leven echt niet maar bij het zoeken naar nieuwe e-bikes denk je toch steeds even 'shit' en moeders voelde zich toch even minder veilig. Ik wil maar zeggen iedereen reageert anders en geef iedereen de ruimte, hoe goed bedoeld sommige reacties misschien ook zijn.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door tonic »

Dit hele verhaal is vanaf dag 1 al doordrenkt van frustraties en verwachtingen dus een beetje relativerend vermogen is wel op zijn plaats. Tuurlijk is het vervelend als je afscheid moet nemen van je geliefde camper. Dat kan zijn door een aanrijding, diefstal of het laatste ritje naar een sloperij.
Maar zulke dingen gebeuren in het leven en gelukkig was deze camper verzekerd anders was het nog veel vervelender geweest. Als de diefstal van een camper of E-bike het ergste is wat ik in mijn leven ga meemaken dan kom ik gezegend aan de hemelpoort.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Hoofdnoorman »

Als de diefstal van een camper of E-bike het ergste is wat ik in mijn leven ga meemaken dan kom ik gezegend aan de hemelpoort.
Maar misschien wel met blaren onder de voeten. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Lambiek »


Gjvonk
Denk ambtenaar ofzo ??








.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »

Zoals Kees het uitlegt, had ik het nog niet bekeken, maar het blijft vreemd: communiceert Gendarmerie waar ik de aangifte van de diefstal deed niet met de Gendarmerie waar de aanrijding aangegeven werd? De schade afhandelaar communiceert niet met de Gendarmerie? Zomaar 2 vragen. Bij het overdragen van de sleutels, het tekenen van de verklaring van afstand en de uitbetaling had ik verwacht dat vanaf dat moment de schade afhandelaar alle communicatie naar zich toe trekt en mij niet meer lastig valt...Ik heb klaarblijkelijk te hoge verwachtingen

De vraag over wat voor werk ik doe begrijp ik niet.

En frustraties vanaf het begin van dit topic? Jazeker: ik dacht als klant dat ik met een verzekering ook ontzorging en ondersteuning kocht: zo wordt het wel verkocht!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Kroppie »

reeel blijven een verzekering is om eventuele schade te verzekeren en uit te keren en de rest is mooie reclame praat zonder enige inhoud, het enige wat telt voor een maatschappij is geld verdienen meer nooit.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie