Naar Wenen via Passau of Brno?

Plaats reactie
WillemIsNieuwe
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 10:27

Naar Wenen via Passau of Brno?



Bericht door WillemIsNieuwe »

Hallo mede camperaars :)

Binnenkort gaan we weer op vakantie voor een paar weekjes en gaan we een stop doen in Wenen (familie daar), daarna verder. Vorig jaar zijn we via Passau gereden met een stop in Regensburg alleen dan ga je door de heuvels/bergen in zuid Duitsland en in Oostenrijk. Zeker leuk qua omgeving maar omdat ik maar een licht motortje heb, is dat niet echt te doen, sommige plekjes 1-2 versnelling het heuveltje op klimmen. We hadden toen al weinig spullen mee en hebben zelfs de watertank geleegd om zo weinig mogelijk gewicht maar qua vermogen ontbreken er toch een paar paardjes.

Nu geeft google ook de optie via Tsjechië en qua tijdsduur/KM maakt het niks uit. Heeft iemand ervaring met de route naar Wenen via Tsjechië, is het bergachtig te vergelijken of aannemelijk platter :)

Gr. Willem
Bijlagen
via Tsje.jpg
via Tsje.jpg (300.88 KiB) 6648 keer bekeken
via passau.jpg
via passau.jpg (273.47 KiB) 6648 keer bekeken
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Naar wenen via Passau of Brno?



Bericht door Aloys »

In dat traject via Brno zit ook wel het nodige reliëf (heuvels en dalen) maar het is té lang geleden dat ik daarlangs gekomen ben.
Aan de andere kant: een totaal andere route is natuurlijk ook mooi/nieuw/verrassend! De snelweg naar Passau ken je al...

Houd bij het reizen via Brno rekening met de aanschaf van een Tsjechisch vignet: https://www.anwb.nl/vakantie/tsjechie/r ... eiding/tol
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
WillemIsNieuwe
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 10:27

Re: Naar Wenen via Passau of Brno?



Bericht door WillemIsNieuwe »

ah daar had ik inderdaad nog niet over nagedacht. Was mijn gedachte ook een andere route.

Zag dat via München ook nog een optie is, lijkt niet zo heuvelachtig. Wel een stukje langer maar goed als ik dan een beetje 80-90 kan tuffen ipv 10-20.
Bijlagen
via munch.jpg
via munch.jpg (241.43 KiB) 6595 keer bekeken
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Naar Wenen via Passau of Brno?



Bericht door jepebe »

Ik weet niet hoe ie nu is, las wel dat de snelweg Brno-Praag door iemand dit jaar heel slecht werd genoemd. Dat is de andere kant op. PRaag- BRno was 5 jaar geleden dramatisch, betonplaten met dreunen elke keer en spoorvorming op de rechterbaan. Ik ben links gaan rijden omdat dat ies beter was, en bij inhalers voegde ik rechts in. Verder een prachtig land, maar die snelweg was toen niet best
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Naar Wenen via Passau of Brno?



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Wij reden van Regensburg met caravan dat wel naar Wenen, maar volgden de Donau en daar geen noemenswaardige "heuvels" tegen gekomen.
Wel een prachtige route met heel veel te bezichtigen als je de tijd hebt.
Let op je snelheid in Wenen, op vreemde plaatsen word geflitst - Flitsmeister is je vriend al mag het niet :).

Jaap
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Naar Wenen via Passau of Brno?



Bericht door hathi »

Lang geleden,maar ik kan me nog herinneren,de plaatsen….Melk Asten,Passau,en de Camperplaats,in Wenen stad,en met de Metro,waar veel verslaafden,rondhingen,naar het centrum( nooit weer)
Hans
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Naar Wenen via Passau of Brno?



Bericht door FrankJC »

Je kunt de auto en tolwegen vermijden maar dat schiet niet echt op maar is wel leuker/mooier.
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Naar Wenen via Passau of Brno?



Bericht door Will »

Wij komen net uit Tjechie o.a.Brno en voor de heuvels hoef je niet te doen met een licht motortje het is daar net zo hoog plus veel tweebaans wegen met het hele circus achter je aan. Het voordeel is wel dat ze daar wel wat gewend zijn met langzaan verkeer zoals tractoren enz. dus iets meer geduld hebben deze mensen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Naar Wenen via Passau of Brno?



Bericht door jaap van duijn »

Ja Haiti,

Wij deden stukken met de fiets - alleen Melk omhoog hebben we met de auto gedaan.
Zijn zelfs vanuit Wenen nog naar Bratislava gefietst, ene brug heen andere brug terug - over de Donau.
Wel een prachtige stad

Jaap
Plaats reactie