Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
WilEr
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 23:01

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door WilEr »

Iedereen bedankt voor de reacties.

De omgevingswet is in mei wederom uitgesteld, nu naar 1 juli 2022 (https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... -juli-2022)

De 76m2 voor Arcen is voor ons geen enkel probleem, we zouden zelfs in onze camper willen wonen. Maar helaas wordt dat in Nederland ook al niet toegestaan.
De Gemeente Arcen heeft mij bevestigd dat iedereen die op Camper Village Arcen woont ingeschreven kan worden. Je dient officieel alleen 120 dagen per jaar weg te zijn, dat is voor ons geen enkel probleem.
Maar helaas ben je gebonden aan een paar chaletbouwers. En TOP totaal heeft bepaalt dat ze hun goedkoopste chalet daar niet plaatsen, ook dit mag de consument niet zelf bepalen :(

Ik denk dat wij voorlopig maar onder de radar gaan, zoals Joop adviseerde.
Maar dan willen we graag een chaletpark of recreatiewoning waar we onze camper naast mogen parkeren. Ik heb meerdere parken gebeld en die staan dat niet toe. Ik word gek van die regels in Nederland :bang:

Ik zal voor deze vraag wel een nieuw topic openen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Zadowolony »

Hier in het buitengebied heeft iedereen de caravan of de camper gewoon op het erf staan. Dus een gewoon huis kan ook in een niet zo moeilijke gemeente .
Gebruikersavatar
WilEr
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 23:01

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door WilEr »

ja, dat hebben we momenteel ook. De camper staat op eigen terrein. Maar we willen het liefst zo min mogelijk onderhoud.
We hebben geen zin om te klussen als we straks eventjes "thuis" zijn.
Bovendien hebben we geen zin in jaloerse blikken omdat we alweer weggaan.
Een chaletpark of recreatiewoning trekt ons meer vanwege de gelijkgestemden.
Mijn vraag ging niet over een huis, die kan ik echt wel vinden :wink:

Ik had gehoopt op namen van parken, behalve van de 3 bekende. Maar blijkbaar zijn deze er niet, jammer
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Zadowolony »

Ja, dat onderhoud is wel een dingetje. Hier ook. Heb ook naar verschillende opties gekeken, maar als je fijn woont is het moeilijk om een stap terug te doen.
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1657
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Aagje »

Jaren terug was hier er ook sprake van die zogenaamde Camperlofts, waar je de camper gewoon binnen kon rijden en stallen en in die zelfde ruimte kon je ook wonen. Ik kan nergens terug vinden of dit plan ooit van de grond gekomen is.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31960
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Bob Diesel »

U vraagt en wij draaien :wink:

viewtopic.php?f=11&t=8458103&sid=6cbb41 ... 6a1c39dab6

Achter de betaalmuur vd Volkskrant staat een artikel van een Ex forumlid, Jeroen
Welke dat idee in de praktijk heeft gebracht

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b55ac3f6/
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1657
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Aagje »

Dank je wel Bob.
Kwam het artikel in de VK ook al tegen, maar kan het niet lezen omdat ik geen abonnement heb. :bang:
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door JoopBrekken »

WilEr schreef:
ma 09 aug 2021, 21:09
Ik had gehoopt op namen van parken, behalve van de 3 bekende. Maar blijkbaar zijn deze er niet, jammer
Wil, ik heb je een mail gestuurd.
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1657
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Aagje »

Ik lees net ook dat er plannen zijn voor camperlofts in Hurwenen.
https://www.bommelerwaardgids.nl/nieuws ... -hurwenen/
Gebruikersavatar
WilEr
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 23:01

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door WilEr »

Aagje, de eigenaar heeft dit plan al vele jaren maar hij heeft nog steeds geen goedkeuring. Ik heb hem 2 maanden geleden nog gesproken. Je kunt je wel alvast bij hem aanmelden, zodra hij meer weet zal hij je contacteren.
Hier vindt je meer informatie over dit plan https://www.planviewer.nl/imro/files/NL ... -ON01.html
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 10 aug 2021, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1657
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Aagje »

Dank je wel. Dit ga ik zeker doen.
Wij gaan overigens ook a.s zondag in Arcen naar de open dag.
Ik verbaas mij er over dat er op dit gebied zo weinig aanbod/mogelijkheden zijn in Nederland. Komt w.s door de hoeveelheid absurde regeltjes.
Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 75
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 8:30
Locatie: Dirksland

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Brava »

En Aagje wat vond je van het aanbod op de informatiedag in Arcen? En wat was je indruk van de aangeboden en ligging van percelen.

Ben wel benieuwd naar je bevindingen van afgelopen zondag.
Weohwe
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 18:21

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Weohwe »

Je kan naast een briefadres, desnoods op het adres van gemeentehuis zelf, heel goed leven.
Vergeet niet: een briefadres verstrekken is voor de gemeentes verplicht!
Als je daarnaast een vakantiewoning koopt of huurt, kun je dat als je verblijfplaats opgeven.
Dat je daar dus vervolgens niet permanent mag zijn, is alleen maar gunstig voor de wow’er!
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1657
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: chaletpark/camping met mogelijkheid Basisregistratie Personen (BPR)



Bericht door Aagje »

@ Brava....we waren op de terugweg naar huis beiden helemaal stil. De radartjes in ons hoofd gingen tekeer.
Vonden de sfeer er erg goed, de omgeving prachtig, de huis (jes) prima, de bewoners enthousiast en het verhaal wat ons bij aankomst verteld werd klonk eerlijk. Mijn echtgenoot is meer van het uitzoeken van de regels en formaliteiten, dus die gaat nog even aan de slag, ik ben meer beinvloedbaar door sfeer e.d.
Ze gaan overigens als warme broodjes momenteel. W.s omdat mensen hun eigen huis makkelijker verkopen in deze tijd.
Kortom, ik ben reuze enthousiast, maar echtgenoot is de meest verstandige in deze en gaat nog het één en ander uitzoeken. We zijn voorlopig door werk nog een jaar of 2 gebonden aan Rotterdam e.o

Oh ja...het aanbod van de percelen vraag je? Tja, ik denk dat de mooiste en beste plekjes al vergeven zijn, dat dan weer wel.
Plaats reactie