Eerste keer op vakantie met camper

Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Eerste keer op vakantie met camper



Bericht door PaulBng »

Standaard tip, voor TS, LaFrance:

Wanneer je vertrekt
- grijs water en plee lozen
- water innemen
- bij de eerstvolgende mogelijkheid
- tanken
- boodschappen doen

Want je weet maar nooit wat er op je bestemming voorhanden is.


Paul
ricardovand
Berichten: 2
Lid geworden op: di 22 jun 2021, 19:48

Re: Eerste keer op vakantie met camper



Bericht door ricardovand »

Hi Paul,

Ik heb ook een keer een belangrijke tip gelezen op dit forum om mee op reis te nemen: TTT = Telefoon, Tiewraps en ducTape, dit heeft mij al een aantal keren gered :-B

Ricardo
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Eerste keer op vakantie met camper



Bericht door PaulBng »

En een minimale set gereedschap


Paul
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Eerste keer op vakantie met camper



Bericht door hurktoilet »

Sorry Aloys, ik zal het goed maken door onze off-topic opmerkingen weer on-topic te maken met een tip voor TS, al weet die door deze opmerkingen inmiddels ook dat het werk van blusvliegtuigen een spectaculair gezicht is:
Weet dat grote delen van Zuid-Frankrijk en Corsica gort- en gortdroog zijn. Bosbranden zijn zeker in de zomer aan de orde van de dag. bbq en buiten roken staan gelijk aan poging tot brandstichting. BBQ kan soms wel op campings in aangewezen bbq-zuilen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Eerste keer op vakantie met camper



Bericht door gjvonk »

In regio's waar veel bosbrand gevaar is, staan vaak borden 'tous feux interdits', dat geldt dan ook voor campings. Een gas bbq mag dan daar soms weer wel.

Let wel op: als ergens aangegeven is dat campinggedrag niet toegestaan is, dan mag je zeker niet buiten bbq-en of koken op de picknick tafel, dit is naar mijn ervaring vaak van toepassing op de parkeerplaatsen in de 'Foret's nationale'. Daar is de boswachter de baas. https://www.onf.fr/


Nog een tip: soms is 1 of 2 nachtjes op een kleine camping ook heerlijk.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Eric-jan
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 14 mar 2021, 9:58

Re: Eerste keer op vakantie met camper



Bericht door Eric-jan »

Wij zijn net terug van onze eerste camper vakantie en ja je hebt aan 2 weken te kort
Binnendoor haal je net 60 a 65 km per uur tenzij je je camper kapot wil rijden.🤪

Boodschappen deden wij liefst in dorpjes of de super marche en dan wel de onbekende dingen 😃

Wij hebben echt genoten tussen de buien door en we volgen de tomtom buiten de tolwegen om, want ik had geen idee waar ik in Frankrijk zat if welke dag het nu was

Onderweg vonden wij vaak de lokale bakken voor vers brood en een rust plek waar het meestal droog was of net weer gespoeld had van de regen.

Nu moet ik zeggen dat de omgeving van liverdun mij niet kon bekoren, na de zoveelste hooibaal geloof ik het wel

Neem wat basic gereedschap mee evt slangenklem en ty-rips en duct tape dan heb je zat
Enne niet onbelangrijk bandenspanning die voorgeschreven word maar ook laat de motor bij 6% omhoog niet zwoegen maar juist toeren draaien 2500 a 2800 is niet eng 😉
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Eerste keer op vakantie met camper



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: Leuk dat julliet het leuk hadden :thumbup:

Nu TS nog een reactie :?:
Hij zal toch nog wel weten dat hij degene was die dit topic opende :crazy:

Ben benieuwd :roll:
Hun 2 weken zijn 3 weken voorbij
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Eerste keer op vakantie met camper



Bericht door hurktoilet »

Leuk dat je het terugmeldt.
Laat ik nu ruim twee weken geleden paar dagen vlakbij Liverdun gestaan hebben (ben er zelfs door gekomen). Kan me goed voorstellen dat je je hier, ook al sta je onder de rook van het mooie Nancy en op een steenworp van Toul en Metz) een beetje verloren voelt in het niets. Je hebt dan kennelijk wel dat leuke weggetje door 'Lotharings Zwitserland' gemist, maar meer dan een leuk weggetje met een groteske naam door lieve heuveltjes is dat ook niet...
Verder moet je het in deze omgeving vooral hebben van de indrukwekkende herinneringen aan de Eerste Wereldoorlog. Verdun is nog wel een stukkie rijden (met de camper niet onoverkomelijk, maar op 20 minuten van onze camping vonden wij op de Butte (heuvel) van Montsec een imposant Amerikaans monument:
Bijlagen
butte-montsec.jpg
butte-montsec.jpg (18.41 KiB) 939 keer bekeken
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie