Eerste keer Italië

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Eerste keer Italië



Bericht door Marco Polo »

Veiligheid in de grote steden is overigens ook geen probleem als je hem op een goede parking zet.
Laatste keer dat we in Napels waren stonden we 3 km van de traditionele maffiawijk in het westen van Napels
Op een bewaakte, betaalde parking.
Kwam ik er s’ochtends achter dat de garagedeur nog open stond :mrgreen:
No problem verder :wink:
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Eerste keer Italië



Bericht door truus53 »

We zijn terug van een prachtige reis door Italië (mn toscane). Wat een ontzettend vriendelijke mensen, lekker eten en leuke kleinere campings hebben we kunnen vinden.
Ja, de wegen zijn slecht en de muggen vond ik minder fijn. De verkeersborden in de steden waren niet altijd duidelijk, zeker als google maps zo de weg naar de camping wees.
Maar samengevat, een prachtig land waar we zeker meer willen gaan ontdekken…
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Eerste keer Italië



Bericht door Peter+Annie »

Marco Polo schreef:
vr 30 jul 2021, 8:32
V
Laatste keer dat we in Napels waren stonden we 3 km van de traditionele maffiawijk in het westen van Napels
Das niet alleen in een westelijke wijk van Napels hoor ,zowat heel Italie en zeker het zuiden word gecontroleerd door de maffia.
Wat je daar wel hebt ,en niet alleen in een westelijke wijk is wijken waar armoe troef is,en waar je kans loopt dat je spullen of (nog erger: heel je camper) gejat worden ,maar dat heeft niks met de maffia te maken ,die houden zich niet bezig met dit soort "peanuts"
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Eerste keer Italië



Bericht door Marco Polo »

truus53 schreef:We zijn terug van een prachtige reis door Italië (mn toscane). Wat een ontzettend vriendelijke mensen, lekker eten en leuke kleinere campings hebben we kunnen vinden.
Ja, de wegen zijn slecht en de muggen vond ik minder fijn. De verkeersborden in de steden waren niet altijd duidelijk, zeker als google maps zo de weg naar de camping wees.
Maar samengevat, een prachtig land waar we zeker meer willen gaan ontdekken…
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Eerste keer Italië



Bericht door TestCase »

@truus53 weet je direct waarom wij al 20 jaar (ook) daar naar toe gaan!

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
camarados
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 9:04
Locatie: Glimmen
Contacteer:

Re: Eerste keer Italië



Bericht door camarados »

truus53 schreef:
zo 18 jul 2021, 15:33
We willen starten aan lago maggiore maar twijfelen nu met die hoge waterstanden. Gaan we daar komende week last van hebben in de route naar Zwitserland?
ik stond een paar dagen geleden aan het lago maggiore en sprak daar toevallig een Italiaanse Nederlander, of een Nederlandse Italiaan, daar ben ik nog niet achter, enfin, hij sprak me aan. omdat ik op een fiets zat waarvan hij het merk wel kenden.
Hij vertel me dat er hele mooie fietsroutes juist daar zijn, via de rivier de Ticino fiets je zo naar Milaan! (heb ik niet gedaan hoor), met alleen maar fietspaden.
Met de Burstner uit 2008
Met de Globescout uit 2003
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Eerste keer Italië



Bericht door Peter+Annie »

Goed dat je niet naar hem geluisterd hebt dan, :mrgreen:
Als de Ticino het Lago Maggiore weer verlaat (bij Sesto Calende) gaat hij met een hele grote boog om Milaan heen en mond ,onder Pavia (bij Ponte del Becca) uit in de Po.
Laatst gewijzigd door Aloys op di 04 jan 2022, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Gebruikersavatar
camarados
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 9:04
Locatie: Glimmen
Contacteer:

Re: Eerste keer Italië



Bericht door camarados »

ah :-) :-B
Laatst gewijzigd door Aloys op di 04 jan 2022, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Met de Burstner uit 2008
Met de Globescout uit 2003
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Eerste keer Italië



Bericht door truus53 »

We hebben heerlijk door Italië getourd deze zomer en zelfs nog een week in Rome geweest in oktober. Wat een fijn land, vriendelijke mensen en lekker eten. We hadden geen fietsen bij ons en veel gebruik gemaakt van het bus vervoer, goedkoop en prima geregeld. Het was ook veel te heet om veel te fietsen ;;-)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Eerste keer Italië



Bericht door TestCase »

Kijk Weet je direct waarom wij elk jaar wel een periode gaan.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Eerste keer Italië



Bericht door hurktoilet »

truus53 schreef:
di 04 jan 2022, 17:17
veel gebruik gemaakt van het bus vervoer, goedkoop en prima geregeld.
Hm, hebben in Rome meer dan een uur gewacht bij bushalte zonder nadere aanduiding waarvan we dachten dat de bus naar de camperplaats aan de Via Appia daar zou stoppen (we waren daar dachten we ook uitgestapt). Überhaupt geen bus gezien, dus uiteindelijk maar gaan lopen...
Maar voor het overige: mooi land, vriendelijke mensen (Zo lang ze niet achter het stuur zitten).
Moet daarbij zeggen dat we nooit ten zuiden van Rome kwamen, dus van Zuid-Italië weet ik niets. Had wel het idee dat de wegen slechter werden naar mate je meer naar het zuiden kwam.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie