Ervaring met E&P levelsysteem

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Pa1zx
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 mar 2021, 23:02

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door Pa1zx »

En dan zegt iedereen nooit problemen.
Het beste systeem.

Ben ik blij met Tesa lift.
Camper_01

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door Camper_01 »

Heb ik niet gezegd " geen problemen " maar vind het wel merkwaardig. 2 slangproblemen op het zelfde tijdstip. Heb er ook niet mee door de bush gereden ook niet door het veld of zo.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door bertt »

Ik heb sinds kort het Ma-Ve systeem, dat blijft ook niet onder druk staan. Ook automatisch en hydrolisch. Pomp gaat ook ff checken of ze goed omhoog zijn als je weg wil rijden.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door Huub56 »

Bert waar is dit ondergebouwd ?
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door bertt »

Er zijn verschillende dealers, ik heb het bij Luke's allround service laten doen.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door Huub56 »

Jac20
Berichten: 5
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 18:04

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door Jac20 »

Ik gebruik het E&P systeem nu ruim 7 jaar. Na het eerste turbulente jaar heel tevreden over het systeem, nadat de “uitvinder” in Nieuw Vennep het prutswerk van een Hymerdealer heeft gerepareerd.
Grootste probleem was dat de gebruikte cilinders van inferieure kwaliteit waren en tijdens het rijden niet verankerd werden, waardoor deze zouden kunnen uitschuiven. Dit was door de “uitvinder” gemeld aan de dealer met het verzoek deze direct binnen garantie te vervangen; helaas door de dealer niets mee gedaan.
De firma in Nieuw Vennep was zelfs bereid het probleem in Italië te komen oplossen, maar na goed overleg op een veilige manier weer in Nederland gearriveerd. In Nieuw Vennep is een en ander, samen met nogal wat andere kleinere problemen, gerepareerd.
Potverdorie
Berichten: 3
Lid geworden op: di 15 jul 2014, 20:06

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door Potverdorie »

Naar aanleiding van onze ervaring met E&P deze reactie;
Ook wij hebben het systeem gekocht en laten monteren door een erkend dealer van Hymer zowel als E&P.
Wij hebben een Hymer B778 SL en we hebben uitdrukkelijk verzocht om met het gewicht rekening te houden.
Het eerste jaar werkte eea prima, het volgende jaar echter waren we bij onze eerste stop en niets werkte meer,
wel spanning ( controle lampje brandde) maar verder niets. Naar wat heen en weer gebel en wat blikken op het
geïnstalleerde toch maar besloten om door te gaan. Daar aangekomen toch nog eens geprobeerd en het werkte.
Eenmaal thuis gekomen niets meer gecontroleerd en in januari daarop bij de beurt gevraagd om eea nog eens goed te checken.
Bij het ophalen van de camper werd gezegd dat het systeem gecontroleerd en diverse malen getest was en alles was in orde.
NU zijn wij weer op pad en je raad het al het systeem piept alleen maar, niet eens een controle lampje.
We zijn aan het appen geslagen, prettige vakantie noemt men dat
Camper_01

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door Camper_01 »

Vries Levelsystems Rhenen heeft al onze problemen opgelost.
Hij heeft jaren voor E & P systems gewerkt.

Er zijn dealers en dealers maar dat zegt niets, onze dealer (een zeer grote met meerdere merken) is gewoon een prutser en oplichter.

Kan op dit forum helaas geen namen noemen maar met een PB kan dat wel.

Heb nu overigens hagelschade opgelopen, vandaag prijsindicatie van EU 10.OOO ontvangen expert komt volgende week de boel bekijken.
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door Pienmajer »

Ik gebruik het E&P systeem al zeker 5 jaar en soms meerdere keren per week, zonder problemen.
Eens per maand spuit ik de poten in met siliconen spray.
Vorig jaar “zweette” een van de koppelingen. Afspraak in Nieuw Vennep gemaakt en een uur later weer klaar met nieuwe leiding en check van hele systeem.
In Nieuw Vennep is de vestiging van de oorspronkelijk, (- inmiddels is EP verkocht aan Alko-), producent en hier hebben ze dus veel know how en alle onderdelen.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door willemzon »

Inspuiten met siliconenspray tja is dat goed, dan kleeft er toch ook veel troep aan de poten wat niet goed is voor het intrekken van de poten lijkt mij.

Trouwens ep zegt dat het geheel onderhoudsvrij is.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door Camperic »

Ik zou het inderdaad met Teflon-spray doen dat geen stof en vuil aantrekt :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door Pienmajer »

Pagina 31 E&P levelsysteem Handleiding: periodiek de poten schoonvegen en als ze langer uit staan : inspuiten met silicone smeermiddel. (Tefkon lijkt mij inderdaad beter).
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Ervaring met E&P levelsysteem



Bericht door Don Esteban »

Ik weet het: de draad is meer dan een jaar oud maar ik heb een vraag over het E&P systeem die hier op aan kan sluiten:
Stel het systeem heeft een mankement dan kan men in geval van nood de poten handmatig intrekken. Ik heb er een video over bekeken en de handelingen met de bijgeleverde inbussleutel en een ander werktuig lijken me vooralsnog niet te moeilijk. Maar WAAR vind ik nu de pomp en die ventielen waar we de inbussleutel insteken? Moet ik daar voor onder de wagen kruipen? Op de video zie je alleen een close-up van het gedeelte waar je de handelingen doet en dit lijkt me niet ónder de camper te zijn. Maar waar moet ik dan wezen? Kan iemand mij dat vertellen?
Laatst gewijzigd door Don Esteban op vr 05 aug 2022, 16:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Plaats reactie