Campervan met kind(eren)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
johnny_boy_1984
Berichten: 27
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 14:20

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door johnny_boy_1984 »

Wij hebben een L2H2 met 4 zitplaatsen en 1 kinderbed. Het bed kan met één simpele handeling worden uitgeklapt. Vervolgens leggen we het matras erop die met een hoes die op 4 punten aan het plafond is bevestigd. de voorzijde kan open en er kan met klittenband een gordijntje voor. Zelfde bed zou aan de andere kant nogmaals passen voor een tweede kind.
We hebben bewust gekozen om het kinderbed niet boven de voorstoelen te doen, dit omdat we in een noodgeval altijd (snel) weg wil kunnen rijden en omdat we de zithoek beschikbaar wilden hebben wanneer ons kind in bed ligt.
Inmiddels is ze zes jaar en zijn we bezig met een groter bed dwars achterin die tegen het plafond weg geklapt zal moet worden.
Bijlagen
IMAG1120.jpg
IMAG1120.jpg (225.26 KiB) 1137 keer bekeken
IMG_20200125_114740.jpg
IMG_20200125_114740.jpg (226.26 KiB) 1137 keer bekeken
Boxbox
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 19:21

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door Boxbox »

Wij zijn met zijn vijven in een l3h2 en dan gaan er ook nog twee honden mee.

De gordelbok is uitschuifbaar tot bed van 120x90 (en evt met de voorstoel erbij nog langer) en daarboven hangen we twee hangbedden van 170x60.

Wij slapen achterin. Daar hebben we een zitje dat om te bouwen is tot bed in de breedte.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

dedruivenplukker schreef:
di 22 jun 2021, 11:52
Extra jerrycan, toiletcassette en zonnepaneel en je verdubbeld je vrijstaan tijd. :cheers:

Maar je hebt gelijk, veel hangt af van de manier van reizen.
En dan is het gewichts- en beschikbare plaatscirkeltje weer rond :mrgreen:
Deze bus is mooi voor deze fase van ons leven, ik ga wel weer eens voor wat anders kijken als de kinderen niet meer mee willen. :)
Ducato-360
Berichten: 27
Lid geworden op: za 11 jan 2020, 19:49

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door Ducato-360 »

Wij hebben een L3H2 fiat ducato en kunnen daar eenvoudig met 5 personen in slapen. We slapen allen achterin in de lengte. 3 kinderen onder en ik en mijn vrouw daarboven. Het middenstuk kan overdag weg zowel onder als boven zodat we daar kunnen lopen.
Onder de kinderen is veel bergruimte.

We zijn nu in Zweden maar ik zal eens wat foto's plaatsen als het me lukt.

Oja voorin kunnen we de stoel en bank draaien en kunnen dus ook prima binnen eten.

Rob
Fiat Ducato 2009 L3H2 zelfbouw
mikeanber
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door mikeanber »

hallo allen
alle campers en bus campers met slecht weer en kinderen zijn te klein tent erbij altijd goed hebben dan een eigen plekje
dus doe er je voordeel mee
ps allemaal nog de beste wensen
:cheers:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door de Jonckheer »

Nou gooi je alles op één hoop en dat is niet terecht want in mijn buscamper van 12 meter is het echt wel goed toeven met slecht weer, ook met meer dan ons twee. Het is alles een kwestie van keuzes, wil je ruimte en comfort, ook met slecht weer moet je niet kiezen voor een busje met erg weinig ruimte.
Ducato-360
Berichten: 27
Lid geworden op: za 11 jan 2020, 19:49

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door Ducato-360 »

@Mikeanber

Ik snap niet zo goed hoe ik mijn voordeel moet doen met jou persoonlijke mening.... voor ons werkt deze indeling prima het is geen idee op papier maar iets wat we zo vaak mogelijk gebruiken. En ja in de zomer hebben we een tentje ernaast.

Beste wensen ook
Fiat Ducato 2009 L3H2 zelfbouw
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door kampo »

De reacties lijken me logisch.
Je moet er altijd bij vertellen dat een bus camper, zelfs perfect ingericht,
voor gebruik door 4 personen heel erg krap is.
Een L2, L3 of L4 gaan voorstellen als groot en comfortabel is gewoon verkeerd.
Natuurlijk weten we dat het kan met 4 in een klein voertuig. Bovendien kan je even veel plezier hebben.
Er zijn ook voldoende voorbeelden maar om die allemaal geslaagd te gaan noemen is een brug te ver. Ik lees door de te positieve commentaren van de gelukkige bezitters heen.
Grotere voertuigen lenen zich beter voor een gezin met 4. Laat dat duidelijk zijn.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door MarceldeHoog »

Als bezitter van een Ducato L3 buscamper kan ik onderschrijven dat het niet groot is, comfortabel wel :-) Zeker wanneer je een separate toilet ruimte wil, is de bus zo volgebouwd.

Nog een belangrijk puntje is gewicht: 2 extra personen (ook al zijn deze nog klein), maar ook hun bagage, de extra inbouw voor zit/slaapplaatsen. Neem dat ook zeker mee in je ideeen.

Een ding vraag ik me al tijden af eigenlijk: Is camperen met kinderen sowieso een goed idee? Zonder mensen tegen de schenen te willen schoppen overigens, maar is het voor kinderen niet juist oz leuk om op 1 plek te zijn, vriendjes en vriendinnetjes te maken, etcetera? Denk dat ik daaroom eerder voor een caravan zou kiezen met kids, maar gelukkig zijn ze hier al volwassen ;)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door Gino608D »

En uit ervaring kan ik je vertellen dat kleine kinderen ook heel snel groot worden en ook meer slaapruimte nodig hebben.

Verder is camperen met kinderen wel een goed idee, maar dat hangt ook van jezelf en van je kinderen af.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door DucatoDolf »

Dat laatste dus. Huur eerst zo'n ding, gaat een paar weken met je kids op pad en vraag ze hun mening. Niet dat kinderen hoeven te regeren, maar zo sneu zijn ouders die denken dat 'hun kinderen' alles maar oké vinden wat paps en mams in hun kop halen. Sommige kinderen zijn al kotsmisselijk als ze de straat uit rijden. Anderen vervelen zich dood op een camping. Maar dat weet je pas als je het probeert. En eerlijk bent.

Hoe groot je camper moet zijn is dus net zo afhankelijk van jullie eigen ervaring. Als je robbendoezen hebt is elk huis te klein. Zitten ze zoet aan tafel te kleuren is zelfs een fiat panda groot zat. :D
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door jepebe »

Mijn kinderen vragen na twee dagen op dezelfde plek al wanneer we weer verder gaan. Ze houden van de variatie in plekjes en de dingen doen en bekijken onderweg.

Niets leuker dan spelletjes spelen of gamen tijdens het rijden of in bed liggen als pa rijdt ( ja ik weet dat dat niet mag)

Nu zonder mama in Italië en Zwitserland op skisafari. Ideaal, ze vinden het helemaal top

We hebben eerst een bus amper gehuurd, het camperen beviel goed en daarna lang zitten twijfelen tussen buscamper of alkoof. Als het weer tegenzit zoekt iedereen in de. camper zijn hoekje om te lezen of gamen, dat gaat prima en ook in een buscamper lijkt me.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door Bob Diesel »

2 dagen op de zelfde plek
Is dat een cp , waar weinig tot niks te doen is voor kinderen
En waar ook weinig andere leeftijds genoten aanwezig zijn

Of is dit een camping ,met zwembad en ander vertier
Waar veel leeftijdgenootjes , er Zich ook uit leven , bv rond de ping pong tafel rennen
En veldjes aanwezig zijn om een bal te trappen
Zo dat ze na 2 dagen beginnen te wennen en na een week totaal niet meer weg willen

En ja in de camper zitten is nu voor kids eenmaal lekker knus
Net een grot , met je eigen hoekje
Tot dat ze een ouder en groter worden
Dan is een hangplek met lotgenoten veeeeeel leuker
En is de campervan een vervoer middel geworden
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Campervan met kind(eren)



Bericht door Gino608D »

En daarmee doe je dus gelijk de aanname dat alle kinderen gelijk zijn. Wij staan nooit op campings.

We hebben een keer een tent gehuurd toen we onze vorige camper verkocht hadden en deze nog niet hadden. Op die camping was allerlei vermaak voor de kinderen. Mijn kinderen wilde er niets mee te maken hebben en vonden het allemaal veel te druk. Ik kan mijn kinderen blijer maken met een leuk museum dan met een dag naar de Efteling.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Plaats reactie