Tracker Onntrack

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Tracker Onntrack



Bericht door Rolling Rodie »

Ik zit er aan te denken om een tracker aan te schaffen en dan de Onntrack.
Ik weet dat hier al een topic overloopt maar daar verzand de discussie in het 2G verhaal.
Voor zover ik mij er in heb verdiept heb zie ik alleen maar voordelen; alleen aanschafkosten, geen simkaart nodig en aan te sluiten op de huishoudaccu.
Wie heeft ervaring met deze tracker?

https://onntrack.nl/
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Tracker Onntrack



Bericht door rijschoollucassen »

Mij niet echt verdiept in deze tracker, maar let op dat het niet de techniek is zoals in de TrackR. Deze werkt met bluetooth en de producent gokt erop dat wanneer er een paar miljoen van in gebruik zijn, er een soort van netwerk zal ontstaan. Vooralsnog net geschikt om je sleutels binnenshuis terug te vinden.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Kiebitzvlieger
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 10 aug 2009, 9:32
Locatie: Fryslan

Re: Tracker Onntrack



Bericht door Kiebitzvlieger »

Ik gebruik de portable onntrack nu een jaar. Ik gebruik de interne accu, dus regelmatig opladen. Wat de gebruiksduur van de accu betreft, die moet 1 keer in de vier weken worden opgeladen. Behalve de gebruiksduur van de interne accu wel tevreden. Ik gebruik dit apparaat voornamelijk om de gereden route met de camper vast te leggen. Het apparaat heeft een geweldig sterke magneet waardoor je hem daar kan plaatsen waar je wilt.
Groet, Alan


20200806 046 Route Gesten - Stouby.jpg
20200806 046 Route Gesten - Stouby.jpg (75.13 KiB) 7005 keer bekeken
Dethleffs Trend 7057DBM
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tracker Onntrack



Bericht door seth_space »

Ook deze tracker werkt met het 2G netwerk.
Hoe communiceren deze apparaten?

Via een normaal 2G gsm netwerk. De tracker zit niet vast aan een provider, dus kiest deze altijd het netwerk met het beste bereik ter plaatse.
https://onntrack.nl/veelgestelde-vragen/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Coralfan
Berichten: 35
Lid geworden op: za 24 okt 2020, 16:19

Re: Tracker Onntrack



Bericht door Coralfan »

Ik heb de Onntrack Pro in het voorjaar aangeschaft en gebruik hem eveneens alleen op batterij, die inderdaad 4 tot 5 week meegaat. Ik was toch wel verrast dat de tracker ondanks dat hij verstop zit in de camper nog behoorlijk wat ontvangst heeft en dus weet waar hij uithangt. Ik heb zelf een hobby project met raspberry Pi en een losse GPS sensor gedaan, maar die GPS moet vrijwel boven op het dak liggen om op te starten.
Ben er tevreden mee werkt goed en geen extra kosten.

Ik heb geen illusies, een echte dief die de camper mee wil nemen en eerst de bearlock moet openen, die zal de tracker echt wel snel vinden. Ik gebruik heb ook voor de route en als hij voor huis staat, ik slaap nu een stuk beter :P

Wat betreft de G2 discussie, dit systeem zal nog wel in lucht blijven tot 2025 en dan zie ik wel weer verder.
Paul S
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 08 jun 2014, 10:46

Re: Tracker Onntrack



Bericht door Paul S »

Wij gebruiken De Onntrack Portable PRO zijn zeer tevreden over dit apparaat.
Laatst opgeladen rond 15 mei nu nog 50% in de accu.

Zoals al aangegeven weten professionele dieven een tracker zo uit te schakelen.
Problemen bestaan niet, er zijn alleen maar oplossingen
Druikje
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 23 jun 2021, 16:46

Re: Tracker Onntrack



Bericht door Druikje »

Onntrack Pro gekocht maar in tegenstelling tot de gepubliceerde 60 tot 90 dagen batterijduur is deze bij gebruik (= regelmatig wat rijden) al na minder dan 1 week leeg.

Customer service van Onntrack beweren dat de stand-by tijd tot 1 maand is. Hallo ?! Dus niet bij gebruik !? En dus 1 maand vs 2 tot 3 maand ?
Een ontevreden gebruiker hier en ik wil mijn geld terug. Ik wacht nog op feedback van Onntrack.
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Tracker Onntrack



Bericht door Rolling Rodie »

Ik heb de Onntrack 200 aangeschaft en aangesloten op de HH accu, mijn ervaringen laat ik hier weten. https://www.gps-partner.nl/aanbevolen-g ... abonnement
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Tracker Onntrack



Bericht door mama »

Wij hebben de Onntrack Portable Pro , nu zo al een maand of 4 , en ben er tevreden van .
Het opladen is inderdaad volgens gebruik , maar als die op 70% zit sluit ik hem gewoon even aan met de usb .
In het begin ging dat nogal redelijk snel dat hij naar 70% ging , maar nu na een aantal malen laden , blijft hij langer opgeladen .
Hij gaat toch wél een 4 tal weken mee hoor .
Het laatste :
Afbeelding
Gebruikersavatar
B12M_Ferry
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 18:29
Locatie: Dunakeszi Hongarije

Re: Tracker Onntrack



Bericht door B12M_Ferry »

Onntrack 200 inbouw tracker -Lifetime gratis tracking!
>> Alarmfuncties: Ontvang een alarm wanneer de tracker in beweging komt, of buiten de vooraf ingestelde zone
>> Sabotage alarm
>> Anti-jamming

Nog niet erg in verdiept, maar:
Maar hoe werken de alarm functies dan? Er zit geen GSM kaartje in. Hoe (of door welke verbinding) krijg je dan een notificatie als je voertuig in beweging komt?
Volvo B12M bus in ombouw.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tracker Onntrack



Bericht door gjvonk »

On board sim? In onze TomTom zat ook geen GSM kaartje...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
kelleners
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 11:26

Re: Tracker Onntrack



Bericht door kelleners »

Rolling Rodie schreef:
di 28 dec 2021, 23:29
Ik heb de Onntrack 200 aangeschaft en aangesloten op de HH accu, mijn ervaringen laat ik hier weten. https://www.gps-partner.nl/aanbevolen-g ... abonnement
Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen met Onntrack op de huishoudaccu. Volgens de fabrikant/verkoper kan de tracker alleen maar goed werken als hij op de accu van het autogedeelte is aangesloten. Ik heb hun gevraagd wat het verschil is, maar daar heb ik geen antwoord op gekregen.

Mijn Onntrack 200 werkt in ieder geval niet goed. Van de 790km heeft hij maar 370 km geregistreerd. Als hij een rit registreert en ik stop gaat hij daarna niet verder en blijft de tracker de stopplaats vasthouden. Dat is ook gebeurd tijden deze lange rit.
Als hij werkt ontvangt hij 15 satellieten. De tracker heb ik gemonteerd in de ventilatieopeningen in het dak, dus m.i. kan dat het niet beter.
Wie heeft ook deze ervaringen of misschien oplossingen?
De helpdesk werkt alleen via de mail en beantwoorden helaas niet echt mijn vragen.
Coralfan
Berichten: 35
Lid geworden op: za 24 okt 2020, 16:19

Re: Tracker Onntrack



Bericht door Coralfan »

De Ontrack Pro werkt niet in Marrokko, heb ik afgelopen jaar ondekt.
Na aankomst van de ferry in Melilla (spaanse enclave) heeft hij nog 5 km de route kunnen registreren en daarna nooit meer in Marokko.
Pas toen we op de terugweg met de ferry in Italie Genua aankwamen ging hij weer werken.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tracker Onntrack



Bericht door gjvonk »

Is er iemand met ervaringen met dit merk? Deze claimt wereldwijd te werken?

https://www.tracemaster.nl/producten/

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie