Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door des »

Ik heb gelezen dat deze wel eens warm durven worden, dus vermoedelijk is he beter het bijgeleverde verlengkabel voor de HDMI poort te gebruiken,zo vermijd je dat de tv ,de stick opwarmt , aangezien je dan de stick van het warme achter paneel kan weghouden ,.

Verstuurd vanaf mijn moto g(9) power met Tapatalk

Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door des »

Deze vandaag binnen gekregen, ondertussen de Huawei in orde gezet, deze doet het ik krijg mooie ontvangst op mijn gsm Afbeelding dankzij de tipgevers hier hoe het moest,dank u wel Afbeelding, morgen die Xiaomi stick eens aan de praat proberen krijgen ...
Hopelijk gaat dat ook vlot .Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto g(9) power met Tapatalk

Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door appellover »

Ik heb de mi stick achter de tv geplakt met ducktape.(ab werkt met bt).HDMI verlengsnoertje van 10 cm en past prima. Wordt wel wat warm maar geen probleem.
Gebruik ook NLziet en voor sport iptvtotaal.Je moet wel de NLziet app downloaden op de stick want zit er niet standaard op,gewoon in de playstore.
Het werkt allemaal zoals het hoort,lijkt wel apple.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door freekvo »

Omdat ik de Xiaomi tv-stick traag vond een deze bij mij ook regelmatig vast is gelopen, heb ik mij de nieuwe Xiaomi TV Stick 4K aangeschaft (zie ook https://youtu.be/X3VyTirgXAA).
Een wereld van verschil! Deze is veel sneller, het beeld is een stuk scherper en ik heb bij een hele avond kijken geen vastloper gehad.
Ok, deze is wel weer duurder dan de vorige versie maar op de totale aanschaf van de camper zijn dat 'pinda's'..... Het zonder ergernis tv kijken is ook wel wat waard :-B
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door appellover »

Ben blij dat er nu snellere stick is met 2GB intern.Komt dinsdag via xiaomi store.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Arie22
Berichten: 5
Lid geworden op: za 05 feb 2022, 16:23

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Arie22 »

Hi,

met veel plezier dit onderwerp gevolgd en gelezen.
Bedankt voor alle adviezen.
Ik ben mij aan het oriënteren en heb de volgende vraag;
wat is het verschil tussen een LTE antenne en een WiFi antenne, oftewel wat doet een buitenantenne met 2x LTE + 2x WiFi meer dan alleen 2x LTE?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door TestCase »

LTE is voor internet bij 4G en 5G telefonie, dat is wat anders dan WiFi.
Je kunt vaak wel dezelfde type antennes gebruiken als dat de eigenlijke vraag is. Je hebt wel verschillende antennes nodig omdat ze op hun eigen electronica worden aangesloten. Dus met 1 antenne gaat niet maar 1 antenne voor ieder, 2 in totaal, weer wel.


//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door DJSmiley »

LTE zijn de frequenties voor 4G, en bij sommige antenne's ook 5G

Wifi en GPS zijn ook opties,dan zitten er meer antenne's in en krijg je ook meer kabeltjes. Zo'n ding met 2x2 mimo LTE en 2x2 mimo wifi heeft dus 4 antennekabels/stekkertjes: 2 voor de LTE antenne en 2 voor de Wifi antenne's. Die moeten dan aangesloten worden op de LTE router (LTE antenne's) en op de wifi ontvanger (de wifi antennes)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Een antenne werkt het best als hij is afgestemd op de frequentie waar het betreffende signaal op zend en/of ontvangt.
Wifi zit op 2,5 en/of 5 Ghz.
Lte zit op diverse frequenties, meestal wat lager.
Afhankelijk van wat je wil berijken kies je de juiste antenne.
Gebruikersavatar
Arie22
Berichten: 5
Lid geworden op: za 05 feb 2022, 16:23

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Arie22 »

Ik heb een Netgear M1 en die heeft 2 externe antenne uitgangen.
Als ik daar bijv. een mimo3 V2 (2x LTE) op aansluit pakt ie dan g3/g4 en WiFi van bijv. de camping indien aanwezig?
Dirk Dreamer
Berichten: 257
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Dirk Dreamer »

De Netgear heeft 2 antenne INgangen voor LTE. Die externe antenne werkt enkel voor 4G. Zoals hierboven al staat , antennes voor 4g en gps en wifi hebben meerdere aansluitingen. Maar de netgear heeft daar geen ingangen voor…..

Echter kan hij ook aan data-offloading doen. Hierdoor geef je de SSID en paswoord (van bv de camping) in op de netgear en die data kan je dan via de wifi van de netgear gebruiken met de aangesloten toestellen. Als je buiten bereik van de wifi bent , schakelt hij automatisch weer over op 4G. Na een beperkte test heb ik ondervonden dat de wifi ontvangst verder reikt met de ingebouwde antennes van de netgear , dan rechtstreeks met een smartphone.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Arie22
Berichten: 5
Lid geworden op: za 05 feb 2022, 16:23

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Arie22 »

Dank je Dirk.

Dat switchen doet de B818 dat ook ?
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door des »

Ik loop tegen een probleem aan dat ik niet opgelost krijg,
De B 818 laat me in de steek
Thuis werkte alles perfect ,ik ben een week naar Frankrijk geweest, bij vrienden, daar wou ik de Huawei B818 internet verbinding laten maken, om te streamen naar de Xiaomi stick die ik in de tv had geplugd.

Echter dit lukt aan geen kanten meer,ik heb het apparaat gereset ,maar het lukt niet, ik krijg een afbeelding waarop staat dat ik moet inloggen, met het paswoord onderaan de router als ik dat doe ,zegt ie paswoord incorrect,,, je kan ook kiezen om de qr code te scannen ,als ik dat doe geraakte ik ook niet ingelogd. Als ik de sim kaart verwijder en in de gsm stop kan ik deze wel gebruiken,het is een data sim, als ik de sim kaart in de Huawei stop krijg ik heel even ontvangst op het apparaat van 4g maar dat valt zo goed als direct weg.

Wat moet ik nu met dit? Voor de reis werkte deze thuis perfect ,op reis in Frankrijk ging dit niet meer, ik weet het niet meer???

help AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto g(9) power met Tapatalk

Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door DJSmiley »

Uit mn hoofd staat roaming standaard uit.

Dat betekend dat je dus naar de inlogpagina van dat ding gestuurd wordt als ie geen internet heeft. En dat is nu dus het geval, want je zit niet op je eigen thuisnetwerk van je provider.

Heb je de hilink app? dan kun je bij de instellingen roaming aanzetten. (weet even niet uit mn hoofd exact waar, maar zoveel opties zijn er niet)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Plaats reactie