Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Sempai »

Kunnen alle app's daarop gezet worden??
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door appellover »

Alle apps mogelijk van android tv. Niet te gek maken is maar 8GB.
Er zijn ook met veel meer gb maar die hebben vaak 230v.nodig.
En zo’n stick plak je zo achter je tv,desnoods klein stukje hdmi kabel en usb aansluiting.
De afstandbediening werkt met bleutooth dus je hoeft de stick niet te zien dmv ir.
Als dit 5 jaar geleden beschikbaar was en onbeperkt internet had ik die schotel niet gekocht en geen 800€ extra aan CD betaalt.Tel uit je winst.
Canal Digital is nu monopolist en hoopt dat iedereen zo’n dure schotel op dak heeft kun je geen kant meer op en zij vragen wat ze willen ,helemaal klem.Als ze prijs verhogen naar bv.40€ ,gewoon aftikken.
Heb vroeger marketing NIMA A en B gedaan en daar werd als voorbeeld voor een monopolist Buysman koffiestroop genoemd ,alleen de oudjes weten dat nog ,maar zo weinig monopolisten zijn er ,nu zullen ze Canal Digital wel noemen.
Slechte ontwikkeling maar internet rukt op dus ??
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Sempai »

Ik heb gelukkig niet de investering gedaan van schotel/abo., enz..
Ik heb 30gb data (21€)en daarmee meer dan voldoende. Ik heb wel een denson tv met geintegreerde DVB-T2 en een antennetje om free to air zenders te ontvangen. Werkt allemaal super!

Maar wat ik snap :crazy: ....hoe werk de afstandsbediening dan? Op welke manier consulteer je de app, want nu doe ik dat met smart phone?
Ben altijd benieuwd als het iets interessant is hé :oops: :oops:
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door appellover »

De ab werkt dus tot ongeveer 10 meter,je scrollt over het scherm vierzijdig en in het midden de enter.
De gewone tv is nu een smarttv met androidtv als besturing net zoals bv. Sony en philips tv.
Als ik NLziet app open kun je veel series enz. maar ik gebruik alleen tv en dan kun je kiezen live of vanaf begin programma,met de pijltjestoets kun je kiezen.
Andere zender ,terugtoets en je bent weer op de hoofdpagina om te kiezen.
Je smartphone gebruik je alleen voor de hotspotverbinding met de stick,kan ook een 4g router zijn of wifi van de camping bv.
Afbeelding
Gr.Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Schovie »

Ziggo go op een Mi stick of Google TV werkt alleen als je via je je eigen Ziggo netwerk bent aangesloten. Via je 4g werkt het niet direct vanuit de app op de stick, maar zal je moeten streamen via je telefoon of tablet. NLZiet en CD online TV werken wel direct vanuit de app op de stick.
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Sempai »

@appellover,

:thumbup: :thumbup:
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door appellover »

Dat is wel een punt Schovie,met Ziggo die ik alleen gebruik met eurosport en ziggosport krijg je op de mi stick regelmatig de waarschuwing dat je buiten Nederland bent .Vreemd eigenlijk dat je dan vanaf de ipad met chromcast wel kan kijken op dezelfde plek.
Heb ook verschillende vpn’s geprobeerd om dit te omzeilen maar de jongens van Ziggo zijn allert,”vpn of proxy opheffen”
Dus toch maar via chromcast ,die zit ingebouwd in de mi stick.
NLziet heeft geen eurosport , CD ook niet meer alleen nog Duits maar is toch anders dan de Nederlandse.
Ben dus nu over op NLziet en met Amazon Fire stick en voldoende snelle internet om te streamen.Kust Noord Frankrijk.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door des »

appellover schreef:
wo 25 aug 2021, 14:45
Alle apps mogelijk van android tv. Niet te gek maken is maar 8GB.
Er zijn ook met veel meer gb maar die hebben vaak 230v.nodig.

Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik blijf met mijn vraag zitten, of ik moet er overheen gelezen hebben ergens, kan je op die 8 gb stick,ook enkele film of serie zetten van Netflix ?
Bv thuis voor de deur ,via wifi,een paar films downloaden
Zodat ik rechtstreeks kijken kan ,zonder tussenkomst van wifi of 4g,als ik op reis ben?
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door appellover »

Weet eigenlijk niet of dat kan,ik ga straks het eens proberen of netflix film kan downloaden,is wel beetje weinig 8 GB ,al die apps nemen ook al ruimte in.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door des »

Dat begrijp ik,maar ik zet alles altijd in laagste kwaliteit ,om te streamen, om het gb gebruik te beperken,dan vermoed ik ook dat het minder ruimte in beslag neemt.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
caroden
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 13 sep 2015, 17:33

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door caroden »

appellover schreef:
wo 25 aug 2021, 14:03



Zo’n chromcast google tv kost bij Mediamarkt 59€ dus je hebt 25€ te veel betaald.Dat is jammer.

Ik zie 'm niet op de website van MediaMarkt, daar verkopen ze 'm niet. Bij welke vestiging is ie voor die prijs leverbaar? Mijn broer wil er ook nog eentje.
HYMER B544 2.5D uit 1992
Weinsberg Toskana 300 2.5 iDtD uit 1997
HYMER B654 2.8 iDtD uit 2000
camperdiksmuide
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 23:01

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door camperdiksmuide »

zie mediamarkt duitsland, zelf heb ik hem bij Fnac in Frankrijk gekocht. zie https://www.mediamarkt.de/de/product/_g ... 85527.html
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Sempai »

appellover schreef:
do 26 aug 2021, 8:51
Weet eigenlijk niet of dat kan,ik ga straks het eens proberen of netflix film kan downloaden,is wel beetje weinig 8 GB ,al die apps nemen ook al ruimte in.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Is mij nog niet gelukt films te downloaden van netflix....ik volg :D
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door appellover »

Afbeelding
Gr.Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie