Belgie/Frankrijk grensovergang

Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Belgie/Frankrijk grensovergang



Bericht door Aagje »

Even onze ervaring in en naar Frankrijk. Wij zijn afgelopen woensdag vertrokken met een negatieve PCR test op zak en ook beiden gevaccineerd. Geen geel boekje of iets dergelijks , maar gewoon de uitdraai op een A4tje. Ook de verklaring van eer bij ons...en we houden ons strikt aan de geldende corona-regels hier. Men loopt hier vaak zelfs op straat met een mondkapje op, dus wij ook.
Geen controle gehad tot nog toe in Frankrijk, niet op de tolweg, ook niet bij het verlaten van de tolweg en ik weet dat dit best nog kan komen maar dat risico nemen we.
Ik zeg het eerlijk, vind het best spannend. We zien hier ( Lot/ Dordogne) dus ook geen Nederlanders, onderweg wel een enkele Belg met de camper.
Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Belgie/Frankrijk grensovergang



Bericht door Marco Polo »

Wat vind je er spannend aan?
Jullie doen alles netjes volgens de regels toch?
Max 72 uur voor vertrek naar Frankrijk een test.
Behalve dan dat je zondigt tegen het eerste gebod van Rutte ;-)
Maar die keuze heb je al gemaakt bij het vertrek uit NL.

In Spanje herken je de buitenlanders gelijk.
Zijn degenen zonder mondkapjes in de openbare ruimte :D
Ziet ze natuurlijk maar sporadisch ;-)
En de meesten zijn goed “opgevoed” door wat langer verblijf in Spanje en/of goed op de hoogte van de regels.
Laatst gewijzigd door Marco Polo op zo 23 mei 2021, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Belgie/Frankrijk grensovergang



Bericht door AadenAnke »

Vroeg in de avond in de andere richting Frankrijk naar België de grens over gekomen. Goederenvervoer dus niks test of vaccinatie. Opvallend rustig op de weg de laatste 10 km voor de grens beduidend meer politie op de weg heb vandaag en gisteren avond in België en Frankrijk best wat campers zien rijden bijna allemaal Nederlanders en Duitsers heb er geen 1 langs de kant zien staan

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Belgie/Frankrijk grensovergang



Bericht door hurktoilet »

Marco Polo schreef: Behalve dan dat je zondigt tegen het eerste gebod van Rutte
Het eerste gebod van Rutte is volgens mij dat je alles dat niet in je straatje past acuut moet vergeten.
Tenminste: als je Mark Rutte bedoelt. Bedoel je destilleerderij Rutte, dan is het eerste gebod dat je zult genieten van een goed glas oude jenever. :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Roeltx
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 11:34

Re: Belgie/Frankrijk grensovergang



Bericht door Roeltx »

Onze ervaring: Wij zijn gister (zat 29 mei) de grens België-Frankrijk gepasseerd, bij Bergen (E19 route Brussel-Parijs). Bij de grens niets gezien, bij de 1e peage (ticket pakken) stond bij elk poortje een gendarme/politie. Waarop gecontroleerd werd weet ik niet. Wij mochten door, ik had het idee dat ze erg ongeïnteresseerd waren in ons (toch duidelijk toerist met camper 7,5m en geel nummer bord).

Onderweg niet veel buitenlandse auto’s gezien (dus anders dan Frans) maar ze zijn er wel, laat ik schatten op de hele route door Fr 30 NL auto’s gezien (waarvan 2 campers).

Bij de Frans-Spaanse grens opnieuw controle, douane. Ik werd staande gehouden, en werd mij wat in mijn ogen onbenullige vragen gesteld (waar vandaag, waarheen, hoe lang ik de camper heb....)

Bij Parijs gister file. Daarna kon de cc erop blijven t/m Bordeaux, heerlijk rustig. Hier in San Bastian staan nog 2 andere Nederlanders (camper).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Belgie/Frankrijk grensovergang



Bericht door Marco Polo »

De andere kant op door Valencia en Catalonië meerdere campers op de snelweg zuidwaarts gespot.
Zonder uitzondering wit-zwarte platen.
Duits - Frans - en natuurlijk voornamelijk Spaans.
En een verdwaalde Belg ertussendoor ;-)
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Belgie/Frankrijk grensovergang



Bericht door thole »

Hallo,
Weet iemand van jullie of er streng bij de Franse grens wordt gecontroleerd of je een geldig PCR test kan laten zien? En als je dit niet hebt, krijg je dan een boete, en evt. hoeveel?
Wij hebben namelijk , met de camper veel haast en weten niet of het ons lukt om van te voren ons te laten testen.
Alvast bedankt!
Agnes, we zijn vandaag de Franse grens gepasseerd. Dat was via Luxemburg, er was geen controle.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Cyruse
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 30 mei 2021, 9:45

Re: Belgie/Frankrijk grensovergang



Bericht door Cyruse »

Hier afgelopen weekend bij veurne/duinkerken over de grens gegaan. Geen controles. In frankrijk hier en daar gendarmerie maar je wordt met buitenlandse platen niet aangehouden. Wel druk op camperplaatsen maar 99% Fransen. Pcr test lijkt mij weggegooid geld, ben blij dat ik het niet gedaan heb (ben wel gevacc).
Plaats reactie