Milieuzone Drome
- Bob Diesel
- Berichten: 31984
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Milieuzone Drome
Komt de vraag
Wie heeft sinds de invoering in 2017
Nu al een bekeuring voor het rijden in of tijdens actief millieu alarm
Een bekeuring gehad voor geen of onjuiste sticker ,dus voertuig
Verras mij
Ik had moeite om met het franse verkeer bij te houden
Bij een max snelheid van 90 kmh
Wie heeft sinds de invoering in 2017
Nu al een bekeuring voor het rijden in of tijdens actief millieu alarm
Een bekeuring gehad voor geen of onjuiste sticker ,dus voertuig
Verras mij
Ik had moeite om met het franse verkeer bij te houden
Bij een max snelheid van 90 kmh
Re: Milieuzone Drome
Vandaag toch maar die Franse milieusticker aangevraagd. De Duitse is een groene ( klasse 4 ) en de Franse een orange ( klasse 3 ).
Weet niet wat ik er van moet denken van al dat gelazer. Zal wel zijn om de staatskassen te spekken.
Welk land volgt ???
Weet niet wat ik er van moet denken van al dat gelazer. Zal wel zijn om de staatskassen te spekken.
Welk land volgt ???
Groeten, Henk Geurts
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Re: Milieuzone Drome
@bob, geen bekeuring (want stikker al een paar jaar op de auto, sinds we een camper hebben ook daarop), maar ergens tweede helft juni 2019 op de terugweg vanuit Mirabel-aux-Baronies naar Clermont-Ferrand was er een snelheidsverlaging en op een bepaald moment was er op die snelweg een fuik waarbij de (naar mijn inschatting alleen buitenlandse) personenauto's (vrachtverkeer kon gewoon doorrijden) over een parkeerterrein werden geleid waar er (denk ik) gekeken werd of er een stikker op de auto zat. De schoonvader (woon in St. Etienne) van m'n schoonzus heeft zover ik begrepen heb later in dat jaar wel een waarschuwing gehad bij St. Etienne, hij was zo eigenwijs die stikker onzin te vinden en stelselmatig te weigeren (inmiddel zit er wel een op heb ik begrepen). Overgens is in tijdelijke zones de stikker alleen noodzakelijk als er een restrictie is aangekondigd.
PS: En ja, die Franse bleven rijden als gekken ondanks die 90, ik neem aan dat je dat bedoelde
PS: En ja, die Franse bleven rijden als gekken ondanks die 90, ik neem aan dat je dat bedoelde
- Bob Diesel
- Berichten: 31984
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Milieuzone Drome
Ik had op de 1997 / 2.5 Tdi een gele cl2 sticker
En reed met de camper nooit sneller
Maar eigenijk ,we maken ons er druk om
Maar ik denk dat er weinig , zeker buitenlandse campers
Een bekeuring hebben gehad en zullen krijgen
Dus wie wel
En reed met de camper nooit sneller
Maar eigenijk ,we maken ons er druk om
Maar ik denk dat er weinig , zeker buitenlandse campers
Een bekeuring hebben gehad en zullen krijgen
Dus wie wel
Re: Milieuzone Drome
Had jij mooi nog een sticker omdat hij van 1997 was. De onze krijgt helemaal geen sticker, zelfde motor maar van 1995.
Nou gaan we altijd in voor- en najaar en nog geen moment last gehad van milieuzones op doorreis. We zoeken ook geen milieuzones op.
Nou gaan we altijd in voor- en najaar en nog geen moment last gehad van milieuzones op doorreis. We zoeken ook geen milieuzones op.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- Bob Diesel
- Berichten: 31984
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Milieuzone Drome
Ik had hem
Nu heb ik een paarse CL 1
Op zoeken hoeft ook niet
Rond Lyon,St Entienne, Valence, A7 en N7 Drome en Ardeche is het Bingo
Nu heb ik een paarse CL 1
Op zoeken hoeft ook niet
Rond Lyon,St Entienne, Valence, A7 en N7 Drome en Ardeche is het Bingo
Re: Milieuzone Drome
Her en der liggen de bergen split al weer klaar om rijkelijk uitgestrooid te worden op de wegen. Bordje langs de kant, en klaar.
Schril contrast met de milieu- en dodehoek stickers c.q. maatregelen.
Schril contrast met de milieu- en dodehoek stickers c.q. maatregelen.
-
- Berichten: 2601
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Milieuzone Drome
Hier zitten er 2 plakkers op de ruit, de Duitse en Franse versie, wat verschilt is dat de een euro 5 is en de andere euro 4? Waar dan het verschil in zit?
De plakkers zaten er al op toen wij deze camper kochten.
Maar de Franse versie kost maar weinig en je voldoet aan de Franse regels, dat geeft dus weer minder gespreksstof onderweg met een Franse diender.
De plakkers zaten er al op toen wij deze camper kochten.
Maar de Franse versie kost maar weinig en je voldoet aan de Franse regels, dat geeft dus weer minder gespreksstof onderweg met een Franse diender.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Re: Milieuzone Drome
De groene sticker met 4 slaat niet op de Euronorm, maar op de Duitse Emissieklasse (Umweltklasse) 4. Er is ook een gele sticker met een 3 en een rode met een 2. De kleuren komen overeen met de borden die bij Duitse steden (kunnen) staan: de 'Umweltklasse' borden geven dan aan dat bijvoorbeeld binnensteden alleen maar toegankelijk zijn voor auto's met de groene sticker.
https://milieusticker.shop/?gclid=CjwKC ... 6cQAvD_BwE
De Franse sticker met 5 slaat op de 'Crit'air' en ook een aanduiding voor gesloten verklaringen van gebieden voor voertuigen die niet aan een bepaalde Emissieklasse voldoen.
https://www.certificat-air.gouv.fr/
Onze Jumper uit 2012 heeft een Euro 5 Emissieklasse en we hebben de groene Duitse sticker met een 4 en de gele Franse sticker met een 2.
Met jouw Franse '5' sticker mag je bijvoorbeeld niet het centrum van Parijs in (binnen de Boulevard Peripherique), dat mag maar tot en met klasse 2.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
https://milieusticker.shop/?gclid=CjwKC ... 6cQAvD_BwE
De Franse sticker met 5 slaat op de 'Crit'air' en ook een aanduiding voor gesloten verklaringen van gebieden voor voertuigen die niet aan een bepaalde Emissieklasse voldoen.
https://www.certificat-air.gouv.fr/
Onze Jumper uit 2012 heeft een Euro 5 Emissieklasse en we hebben de groene Duitse sticker met een 4 en de gele Franse sticker met een 2.
Met jouw Franse '5' sticker mag je bijvoorbeeld niet het centrum van Parijs in (binnen de Boulevard Peripherique), dat mag maar tot en met klasse 2.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
- Marco Polo
- Berichten: 27486
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Milieuzone Drome
4 en 5 worden volgens mij al standaard geweerd bij een smog alarm.
(Nadat ze eerst snelheidsbeperkingen op de snelwegen doorvoeren)
Probleem is dat ze dat ook wel eens niet doen maar wel eisen dat je hoe dan ook een sticker op de wagen hebt.
De laatste keer dat we serieus in Frankrijk rondreden zagen we in Grenoble dat alleen de nieuwere wagens tot hooguit Crit’Air 3 een sticker op de voorruit hadden zitten.
Blijkbaar deed de rest - ouder - niet eens moeite meer.
Net zoals het geen zin heeft voor Duitsland iets lagers dan 4 (groen) op je ruit te plakken.
Maar goed, is een tijd geleden toen men nog lacherig deed als de Franse milieusticker ter sprake kwam
(Nadat ze eerst snelheidsbeperkingen op de snelwegen doorvoeren)
Probleem is dat ze dat ook wel eens niet doen maar wel eisen dat je hoe dan ook een sticker op de wagen hebt.
De laatste keer dat we serieus in Frankrijk rondreden zagen we in Grenoble dat alleen de nieuwere wagens tot hooguit Crit’Air 3 een sticker op de voorruit hadden zitten.
Blijkbaar deed de rest - ouder - niet eens moeite meer.
Net zoals het geen zin heeft voor Duitsland iets lagers dan 4 (groen) op je ruit te plakken.
Maar goed, is een tijd geleden toen men nog lacherig deed als de Franse milieusticker ter sprake kwam
Re: Milieuzone Drome
Dank voor de nuancering tdj, ik dacht dat het nu al was. Let wel op het volgende (misschien is deze informatie dubbel): een hoger sticker nummer in Duitsland betekent een LAGERE (dus schoner) emissieklasse, een groene 4 is vanaf Euro 3 en wordt ook verstrekt aan Euro 4, 5, 6 en 6b voertuigen.
Een hoger sticker nummer in Frankrijk betekent ook een HOGERE (dus vervuilender) emissieklasse: 0 = elektrisch of waterstof, 1 = Euro 6 en 6b 2 = Euro 5, 3 = Euro 4, enzovoorts. Bij een smog alarm in Parijs gaat bijvoorbeeld de Boulevard Peripherique ook dicht voor klasse 4 en hoger. Dat staat dan wel ruim voor die tijd aangegeven op de matrixborden boven de snelwegen.
Het aanvragen en toekennen gebeurt in beide landen aan de hand van de kenteken gegevens. Voor zover ik weet kun je daar niets aan veranderen, ook niet door b.v. een latere inbouw van roetfilter en ad-blue injectiesysteem.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Een hoger sticker nummer in Frankrijk betekent ook een HOGERE (dus vervuilender) emissieklasse: 0 = elektrisch of waterstof, 1 = Euro 6 en 6b 2 = Euro 5, 3 = Euro 4, enzovoorts. Bij een smog alarm in Parijs gaat bijvoorbeeld de Boulevard Peripherique ook dicht voor klasse 4 en hoger. Dat staat dan wel ruim voor die tijd aangegeven op de matrixborden boven de snelwegen.
Het aanvragen en toekennen gebeurt in beide landen aan de hand van de kenteken gegevens. Voor zover ik weet kun je daar niets aan veranderen, ook niet door b.v. een latere inbouw van roetfilter en ad-blue injectiesysteem.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan