Mango Telebadge gratis: tot 21-08-2022

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Pirke123
Berichten: 203
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 0:01

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08



Bericht door Pirke123 »

hurktoilet schreef:
zo 06 feb 2022, 23:37
Weet niet wat voor camper jij hebt, maar als ik dit lees vraag ik me af hoeveel tijdwinst jij nog boekt door de snelweg te pakken en of dat dan de tol nog waard is. Met dat buscampertje van mij rijd ik 120 op de snelweg, dat scheelt aardig met de 80/90 buiten de snelweg. Vermoed dat het verschil voor jou vooral zit in al die mini-dorpjes in Frankrijk (twee apotheken, vier rotondes, en monument voor de doden, verder niets).
We zijn deze week voor het eerst met onze nieuwe camper naar Frankrijk gegaan, en hebben ook alle tolwegen eens vermeden. Veel stukken zijn gelimiteerd tot 70, en bij de 90 stukken mogen we slechts 80. Dankzij de dorpjes met 30 zones, drempels, stoplichten en rotondes, en af en toe een sanitaire stop ligt de gemiddelde snelheid uiteindelijk op zo'n 50 km/u.

Het scheelt wel flink wat tol in categorie 4 en het uitzicht is beter. Tanken in de kleine dorpjes is ook goedkoper, alleen het optrekken en afremmen zal wel weer extra brandstof kosten.

Even een simpel rekenvoorbeeld: van Luxemburg naar Marseille is 800km. Met 100km/u is dat 8 uur, met 85km/u is dat 9,5 uur, met 50km/u is dat 16 uur. Dat is een significant verschil om 188 euro tol (categorie 4) te besparen, diesel is tegenwoordig duurder: 1 op 8 is 100 liter a 2 euro nog wat.

Uiteindelijk is het de afweging of de tol opweegt tegen extra vakantiedag(en) onderweg zijn ipv lekker in de zon zitten. Of tijd moet geen bezwaar zijn, dan ligt de balans wellicht anders en weegt het mooiere uitzicht zwaarder, maar met kleine kinderen achterin die niet echt genieten van door het landschap toeren over slingerweggetjes ga ik toch overwegen om op de terugweg volgend weekend eens een tolweg mee te pikken.
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08



Bericht door Bob Diesel »

Tusen ,,touren,, over slinger weggetjes

Of door rijden over de RN
Zit ook nog verschil


En heb je haast betaal je tol
Heb je de tijd bespaar je dat geld

En soms is bewust betalen verstandig

En relaxt rijden vakantie

Geld kost het altijd
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08



Bericht door MarceldeHoog »

Heb ook zo'n ding aangeschaft via een aannbieding (niet gratis maar wel erg goedkoop).

Wat me opvalt is dat het support in het Frans is: mijn eerste badge is nooit aangekomen (bleef bij tracking ook op la Poste staan), en heb intussen een vervangend exemplaar gekregen. Netjes geholpen maar wel dus franstalig.

Verder vraag ik me af waar ik het ding moet plaatsen in onze bus: geadviseerd wordt bovenaan, maar de plek waar normaal de binnenspiegel zit, zie ik van dat zwarte rasterfolie op de ruit. Dan zou hij links of rechts daarvan moeten, of toch gewoon onderaan de ruit: dan heb ik er het minste last van. En is nog altijd hoger dat de binnenspiegel van een gewone auto :-)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08



Bericht door TestCase »

Ik heb de badge onderaan, in het midden en direct boven het dashboard. Werkt perfect in Fr, Sp, Pt en It.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08



Bericht door jheeck »

MarceldeHoog schreef:
ma 02 mei 2022, 11:06
Verder vraag ik me af waar ik het ding moet plaatsen in onze bus
Da's meermaals besproken hier, zie o.a.:
viewtopic.php?p=2049158#p2049158
viewtopic.php?p=2052224#p2052224
viewtopic.php?p=2054376#p2054376
viewtopic.php?p=2063743#p2063743
viewtopic.php?p=2090608#p2090608

Afbeelding
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08



Bericht door MarceldeHoog »

Oh laat ik nu net die foto van jou gemist hebben!

Had dus twijfel over dat zwarte vlak, mar als het bij jou werkt zal het dat bij mij ook wel doen! Dank voor de aanvulling.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08



Bericht door ducati 900 »

@Pirke bij ons begint de vakjantie zodra we instappen, als het erom gaat zsm in de zon te zitten kun je
beter je camper verkopen, draai je nu goed winst, en het vliegtuig te pakken richting zon.
van de winst kun je je jaren lang op plaats van bestemming met een taxi rond laten rijden of een auto huren.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
mstuniek
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 11:23

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08



Bericht door mstuniek »

Helaas heeft het onderwerp betrekking op 2021 dus wellicht kan de titel aangepast worden.
Mango heeft wel regelmatig aanbiedingen, zelf in december overgestapt van de franse ballade badge naar de 4 landen badge, kosten nul.
Aangemeld op hun nederlandstalige website en als je zoekt kun je volgens mij gewoon een kortingscode invullen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08-2021



Bericht door Dafluc »

Titel aangepast.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08



Bericht door MonRoe »

ducati 900 schreef:
ma 02 mei 2022, 12:09
@Pirke bij ons begint de vakjantie zodra we instappen, als het erom gaat zsm in de zon te zitten kun je
beter je camper verkopen, draai je nu goed winst, en het vliegtuig te pakken richting zon.
van de winst kun je je jaren lang op plaats van bestemming met een taxi rond laten rijden of een auto huren.

Ben.
Dit is natuurlijk onzin, wij hebben ook vakantie als we de deur achter ons dichtdoen, maar willen wel snel op een bepaalde begin locatie zijn. Van daar uit gaan we dan stapje voor stapje verder. Dit jaar is onze bestemming Andalusië en als we langzaamaan gaan doen, komen we daar nooit.
Dus met een rotgang door Frankrijk naar midden Spanje en dan daarvandaan stapje voor stapje verder, we hebben dit keer gelukkig 5 weken.
Frankrijk en alles ten noorden van midden Spanje doen we nog wel een keer of zijn we al geweest.

Voorgaande jaren vaak naar Griekenland gegaan en als je met de boot over moet/wilt en maar 4 weken vakantie hebt, zal je toch echt kilometers moeten maken om de boot te halen. Daarna lekker in Griekenland met de camper rondreizen. Daar kan geen vliegtuig/hotel/taxi oid tegenop.

Maar goed, dat is een hele andere discussie.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08-2021



Bericht door MarceldeHoog »

Discussie staat een beetje los van de tolbadge intussen, maar wij combineren de twee een beetje.

Omdat we nooit harder dan 100 rijden met de camper (rijdt prettiger met zo'n zware bus, en scheelt enorm in verbruik) hebben we besloten om de tocht door Frankrijk tolvrij te rijden. Echter wel 2 volledige rij dagen: de middag van vertrek tijden we tot zuid-belgie/noord frankrijk, de 2 dagen daarna zijn hele dagen rijden tot de Spaanse grens. De kosten (enkele reis) van meer dan 100 euro wegen niet op tegen het beetje tijdwinst wat we zouden halen, en het rijdt ook nog eens leuker :-)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08-2021



Bericht door Bob Diesel »

Probeer de code HUGO

Dan kost hij nu 10€ verzend kosten
En de eerste maanden geen forfait bij gebruik in FR
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08-2021



Bericht door Bob Diesel »

Probeer de code HUGO

Dan kost hij nu 10€ verzend kosten
En de eerste maanden geen forfait bij gebruik in FR
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Mango Telebadge gratis: waarschijnlijk tot 31-08-2021



Bericht door jaap van duijn »

@Marchedehoog,

Goede rekensommen komen altijd op nul uit toch?
Hoe reken je dan binnen door met alles dorpjes en ronde punten, jawel rotondes, met optrekken en gang maken.
Zelf heb ik daar nog niet of nooit mee gerekend.
Toen met caravan en trek auto rekende ik op 1:10 / 1:12 (220CDI Mercedes).
Nu met camper reeds 2 x rit door Frankrijk gemaakt, deels binnen door, deels over de tol weg.
Ja ben ik over de tol weg aardig wat kwijt - ook met Mango - en camper is <3meter <3500Kg, aan tol en diesel is niet minder in prijs dat ook nog.

Ik hoor 't graag - groet Jaap van Duijn.
Plaats reactie