Tips en tricks gevraagd!

Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Tips en tricks gevraagd!



Bericht door Bas vd laar »

Sommige voortenten staan binnen een half uur.
Dat is precies het probleem :-B
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Tips en tricks gevraagd!



Bericht door Pienmajer »

Tip: als je terug moet zetten met de camper: een persoon uitstappen en achter de camper gaan staan en wel zodanig dat de bestuurder deze in de spiegel kan zien. De afstand inschatten is lastig met een camper van 7.40mtr en je ziet niet alles achter, zeker als er geen achteruitrijkamera op zit.
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tips en tricks gevraagd!



Bericht door AadenAnke »

Ach die voortent ik heb er ook 1 gekocht een bus tent en bij het proef opzetten 20 minuten werk viel mij mee. Tot nu toe altijd zonder gedaan maar soms (meestal 2 x perjaar) staan wij in Frankrijk een hele week op een camping (altijd de zelfde) dan geeft zo ding toch wel veel extra ruimte.
Wat ik me nog heel goed herinner van de 2 keer dat wij met de kleintjes van ons in de caravan van schoonouders weg waren dat we ook met minder weer 's avonds maar buiten zaten omdat de kids anders niet sliepen dus bij een niet te vroeg vertrek wel het overwegen waard.
Wat de kleine betreft probeer in zijn ritme enige regelmaat te houden rijden tijdens zijn slaapmomenten en niet elke dag reizen 1 reisdag 2 dagen ergens verblijven bedenk dat in 12 dagen je geen half Europa kan doen 200/250 km per dag om het ook leuk te houden voor de kleine. :shh: niet zeggen dat je het van mij hebt maar opa's en oma's vinden ze op die leeftijd heerlijk :lol: is uitbesteden een optie :oops: :think: :shh: het is maar een gedachte niet schieten hè

Gr. Aad
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Tips en tricks gevraagd!



Bericht door TonenJolanda »

Misschien helpt deze pagina je verder: https://www.zwiebelfam.nl/voor-beginner ... er_weggaat
Groet, Ton
MStam
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 apr 2021, 20:08

Re: Tips en tricks gevraagd!



Bericht door MStam »

Wat leuk, binnen zo'n korte tijd al zoveel reacties! :thumbup:
Ik lees ze allemaal en overweeg elke optie!

- Valbeveiliging: goede tip! Er is een ombouwbed en een Frans bed in de camper, mijn idee was om de kleine op het Franse bed te laten slapen, omdat hij 's middags nog slaapt en je dan niet 2 keer per dag de boel om hoeft te bouwen. Aangezien dat een 2persoons is, was ik nog wel aan het puzzelen hoe dat handig te doen.
- Alle tips over boodschappen, heel goed om te weten! Gaan we zeker onthouden, niet eerst installeren en dan bedenken dat je weer weg moet voor boodschappen. :thumbup: :thumbup:
- Voortent: haha wat leuk om te zien dat hier de meningen zo over verdeeld zijn. We gaan hem zeker meenemen en ook gebruiken. We zijn een soort verplicht om buiten te zitten 's avonds vanwege de slapende peuter en hem kennende slaapt hij inderdaad niet wanneer wij in dezelfde ruimte zitten. Daarnaast ook met minder weer, mij lijkt het fijn dat je dan je leefruimte toch iets groter kan maken dan alleen de paar vierkante meter van de camper. Of we het opzetten en afbreken irritant gaan vinden, gaan we merken. We hebben vakantie, zonder haast dus ik denk dat dat mee zou kunnen vallen.. :wink:
- We gaan ons goed laten voorlichten over alle technische zaken en hele fijne tip van het filmen van de uitleg! :thumbup: Ook over het parkeren, lozen van vuilwater en vullen van schoonwater, echt toptips! Dit zijn juist de dingen die je als beginneling niet weet maar wel moet weten!
- We gaan inderdaad geen 10.000 km maken en half Europa door. We willen vooral niet teveel plannen, lijstje maken met leuke plekken en campings, maar ons niet vastpinnen. Hebben we het ergens naar onze zin, blijven we een paar dagen en vinden we het minder leuk, vertrekken we sneller. Juist die vrijheid vind ik heerlijk!
- En nee, de peuter blijft niet bij opa en oma.. :lol: :lol: moest lachen om de tip, maar ondanks dat opa en oma en de peuter het wél leuk zouden vinden, vinden wij dat niet leuk haha. Veel te gek op ons ventje, juist mét hem maakt het zo leuk :wink:

Iedereen bedankt voor alle tips. blijf ze vooral gooien, ik lees ze allemaal! :bow:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tips en tricks gevraagd!



Bericht door Bob Diesel »

Je gaat ,,deze,, zomer :?: :?:
Als dat ih hoogseizoen, Juli,Aug is bedenk dan voor dat je gaat verkassen :idea:
Eerst contact op neemt met de camping of cp waar je naar toe wilt
Zo dat je zeker weet dat ze plaats voor je hebben, en je niet met een jengelende kleine
Nog 2 of meer campings langs moet rijden
Zeker als je in NL blijft :!:

Je zal de eerste niet zijn die op de bonnefooi s,avonds weer thuis slaapt :bang:
Al hoeft dat met de camper niet :shh:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tips en tricks gevraagd!



Bericht door Aloys »

MStam schreef:
wo 28 apr 2021, 21:38
Waar onze reis naartoe gaat, hangt nog van alle maatregelen af. Wanneer het weer mogelijk is, willen we misschien richting Denemarken maar wanneer het niet kan, vinden we Nederland ook heel leuk!
Hoi Marianne,

wij waren vorig jaar augustus/september nog 3 weken in Denemarken, met code Geel.
Alleen Denemarken, al doet de titel anders vermoeden. Zweden en Noorwegen werden om-en-om Oranje, we zijn maar in Denemarken gebleven...
Misschien wat tips voor route, campings en camperplaatsen: www.aloys.nl/2020-nazomer-scandinavie.html
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Tips en tricks gevraagd!



Bericht door Gwen1980 »

Hoi, wat leuk dat jullie dit gaan proberen.
Ik ben ooit voor het eerst net mijn tien tweejarige jongste kind met mijn ouders in hun camper meegeweest en was gelijk verkocht.
Het jaar daarna hebben we er een gehuurd en daarna gekocht.

Ik hou er een blog over bij. Hier vind je de tips die ik zelf had na onze eerste ervaring.

http://eijkeltjesopreis.blogspot.com/20 ... n.html?m=1

Inmiddels zijn we weer wat jaren verder en de kinderen ouder, maar het blijft leuk.
Voortent hebben wij nooit gehad. Wel een uitdraailuifel, maar zelfs die gebruiken we weinig. In de zomer kun je meestal toch wel buiten zitten, ook zonder voortent. En met slapende kinderen hebben wij nooit problemen gehad, ook niet in de winter als we toch echt met 5 man de hele avond binnen zijn. Het went snel genoeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Plaats reactie