Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
CJB44
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 16:03

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door CJB44 »

Ik ben gisteren bij Memo-Europe geweest om het probleem op te lossen. Er is een extra plaat tegen de bestaande plaat bevestigd. De bestaande plaat waarop de trekhaak was gemonteerd en die krom was is recht gebogen. De nieuwe plaat is met extra bouten aan het bestaand systeem bevestigd en ook de trekhaak bevestiging is nu door de nieuwe en bestaande plaat gegaan. Het ziet er solide uit en volgens de monteur moet dit het probleem oplossen. Deze oplossing zou nog sterker zijn dan de huidige nieuwe generatie waarop het ontwerp voor doorbuigen is aangepast. De 2 foto's geven een beeld van het vooraanzicht en vanaf de zijkant.

Wat mij betreft is het probleem hiermee opgelost en als er toch nog problemen zijn kan ik dit altijd weer in een nieuw topic melden. Nogmaals dank voor alle reacties.

Groet,
CJB44
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door isoplus »

Dat is een leverancier waar je zuinig op moet zijn, prima opgelost en zo hoort het :thumbup:
CJB44
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 16:03

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door CJB44 »

Ik snap er niets van. Nog een keer foto's verstuurd met max 900 pixels maar het bericht zie ik niet. Hoop dat het nu weer wel lukt.

zijaanzichtnieuw.jpg
zijaanzichtnieuw.jpg (135.05 KiB) 495 keer bekeken
vooraanzichtnieuw.jpg
vooraanzichtnieuw.jpg (153.45 KiB) 495 keer bekeken
atgjcremers
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 23:32

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door atgjcremers »

Hallo, Zag onderwerp VanSwing voorbij komen. Geldt dit probleem ook bij een Brink trekhaak? Heb de VanSwing besteld voor onze Globecar Globescout buscamper. Bij de beschrijving van MemoEurope las ik dat uitgangspunt is een Brink trekhaak voor de VanSwing. Verder bevalt deze goed in de praktijk?
atgjcremers
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 23:32

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door atgjcremers »

Niet goed gekeken of je foto's. Het is de bevestigingsplaats van de VanSwing zelf en niet van de trekhaak! Is dit probleem dan nu structureel opgelost door MemoEurope voor de nieuw te bestellen Van Swing?
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door isoplus »

Bij Memo wel, er kunnen bij dealers nog wel ongewijzigde types liggen.
Dus bij bestelling even duidelijk vragen of dit het laatste gewijzigde model is.
myway
Berichten: 15459
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door myway »

Ik denk niet dat er dealers zijn met voorraad, bij Memo is het over het algemeen dropshipping.
Plaats reactie