Hoezo veel campers verkocht?

Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Ruud Adam »

Ja, dat gebeurt vaker dat controles uitgevoerd worden met een controle :-B

Maar hoe gaat dit dan in de praktijk?
Groet, Ruud
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door PE1OPQ Theo »

lassche schreef:
ma 26 apr 2021, 11:41
om campers zonder eigen sanitaire voorzieningen te verbieden op camperplaatsen zonder sanitair.
En met vaste sanitair gooien plastic zakken vol afvalwater in de bosjes, wat is het verschil?
Over slechte imago gesproken dan :mrgreen:

Theo
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door AadenAnke »

FrankJC schreef:
ma 26 apr 2021, 11:43
Marco Polo schreef:
ma 26 apr 2021, 10:04
Die af en toe even achter een toevallig aanwezige container doken vanwege niet aanwezig sanitair en faciliteiten aan boord
A ha, de bekende bossen en struiken schijters.......
Ik noem dat gewoon viespeuken dan waardeer ik toch de mensen die zeggen ik ga op een camping en huur eigen sanitair :thumbup:

Gr. Aad
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door lassche »

Ruud Adam schreef:
ma 26 apr 2021, 12:00
Ja, dat gebeurt vaker dat controles uitgevoerd worden met een controle :-B

Maar hoe gaat dit dan in de praktijk?

Daar is toch niet zoveel inbeeldingsvermogen voor nodig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door lassche op ma 26 apr 2021, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Ruud Adam »

Ik vind het ook niet heel fris, maar het ligt er nog wel aan waar men het doet.
Loop je 100 meter het struikgewas in, is al iets anders als in de grasrand direct naast de P-plaats.
Groet, Ruud
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Ruud Adam »

lassche schreef:
ma 26 apr 2021, 12:06
Daar is toch niet zoveel inbeeldingsvermogen voor nodig?
Als deze post over 'controle' gaat, dan wel.
Ik ben oprecht benieuwd hoe je dit wil controleren, dat mensen geen sanitair hebben.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Aloys »

Er was eens een gezegde, in Zwolle: "een Zwols besluit draait altijd op stront uit". Even Googelen maakt duidelijk dat je voor Zwolle vrijwel elke plaats in Nederland kunt invullen...

Zo eindigen ook meerdere topics met poep en de sanitaire voorzieningen. Ik heb als eens gevraagd: "en nu weer verder op een volwassen manier?" Maar het schijnt dat wanneer er eenmaal over poep is begonnen, de gretigheid van een steentje bijdragen aan de discussie sterk toeneemt. De één maakt zich boos, de ander gooit er "leuke" poepgrapjes tussendoor. Heeft dit niet iets kinderlijks?

Als we steeds afdwalen van het onderwerp en het (weer) over poep gaan hebben, zal ik er dan gewoon een slotje op zetten?

En controleren in een camper? Daar heb je volgens mij een huiszoekingsbevel voor nodig. De camper als "tijdelijke woning".
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Marco Polo »

Oké, sorry ;-)
Hoop campertjes op pad, ook weer vandaag.
Met of zonder voorzieningen :-)
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Ruud Adam »

Aloys schreef:
ma 26 apr 2021, 12:16
En controleren in een camper? Daar heb je volgens mij een huiszoekingsbevel voor nodig. De camper als "tijdelijke woning".
Dat is al een belangrijk punt.
Daarnaast moet je dan goed omschrijven wat een sanitaire voorziening is.
Dat lijkt simpel, maar zo eenvoudig is dat niet.
Want een emmer is voor sommigen ook een sanitaire voorziening.
Mensen die een emmer gebruiken zijn niemand tot last en veroorzaken geen overlast.

Los nog van het feit dat je dus dan een fysiek persoon moet hebben die komt kijken in jouw camper.
Veel gedoe voor die enkele wild-ontlasters.

Eenvoudige oplossingen zoals 'meer controleren' of 'hoge boetes voor..' missen vaak de complexiteit van een mogelijke overtreding en hoe deze in praktische zin te handhaven
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Aloys »

Inderdaad Ruud. En wellicht ter overdenking: het zijn echt niet alleen de mensen in een "busje" zonder sanitaire voorzieningen, zoals al werd geopperd. Ook grote campers met alles erop-en-eraan zitten wel eens met een Thetfordtank die gewoon vol is. En die inhoud kom ik liever niet tegen, op een boswandeling.
Maar dit is al veel vaker besproken...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Hoofdnoorman »

Op onze meerdaagse wandelingen in Noorwegen, was het heel gebruikelijk dat je even een kuiltje graaft en na gebruik weer dicht gooit. Bij mijn meerdaagse wandelingen kocht mijn verloofde 20 paar sokken, die schijnbaar speciaal bedoeld zijn om af te breken in de natuur en geen drol kosten. Ook deze werden dagelijks begraven.
Afwasmiddel en dergelijk was uit den boze.

Ook de inhoud van een toiletcassette kan geen kwaad, hooguit aanstootgevend als men het zo maar weg knikkert, maar de chemische troep die wij er bij gooien wil men niet in de natuur hebben.

https://www.utemagasinet.no/uteskole/na ... -i-naturen
Zelf even google translate gebruiken indien noodzakelijk.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door lassche »

Ik durf eigenlijk niet meer.

Maar ik wil toch nog even op de handhaving terug komen. Want vaak wordt gebrek aan handhavingscapaciteit als argument gebruikt om geen regels in te stellen. Maar als er regels zijn gaat er wel een preventieve werking vanuit.

Ook niet iedere auto wordt op ieder moment op elk punt op snelheid gecontroleerd. Maar toch houden de meesten zich aan de maximumsnelheid.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Ruud Adam »

Dat is ook veel eenvoudiger omdat je snelheid redelijk makkelijk en objectief kunt controleren.

Het controleren van zaken die zich in je camper bevinden is al bijna onmogelijk, want je kunt niet zomaar in iemand's camper komen (zoals Aloys) al aangaf.

Daarnaast is niet duidelijk wat een sanitaire voorziening is.
Ook op dit forum zijn er mensen die emmer met deksel en plastic zak als toilet gebruiken.
Dus stel even, iemand komt in je camper kijken en je zegt 'kijk, daar staat een emmer. Klaar!'
Dan heb je aan de eisen voldaan.

Maar je kan ook zeggen 'ik doe mijn behoefte in de prullenbak'. Of 'in de koekenpan'.
Het is niet aan anderen om te bepalen waar iemand in zijn prive-domein z'n behoefte doet.
Het is misschien wel smerig, maar je bent alleen jezelf en je medereizigers tot last.
Groet, Ruud
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door lassche »

Maar in het het "Gratis camperplaatsen-topic" lees ik dat er toch een aantal camperplaatsen (in Duitsland) zijn waar zo'n verbod geldt. Daar is er dus kennelijk wel over nagedacht.
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gesloten