MBUX-multimediasysteem Mercedes

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door Arie55 »

seth_space schreef:
za 24 apr 2021, 20:27
.... Prima auto, niets bijzonders verder.
Het bijzondere zit hem in de ster. Je rijdt in een ster restaurant waar het eten net effe lekkerder is, een ster appartement waarin je net effe lekkerder tot rust komt en slaapt. Enz. Het zijn van die kleine dingetjes, die met die ster het net even aangenamer maakt. En ja, verschil moet er zijn hoor :-B

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door kampo »

Oeps...
Dat soort van post verbaasd me.
Ga je dit soort zaken schrijven over ieder automerk ?
Misschien kan je daar een draadje over openen, dan kan je je aan commentaar verwachten....

Nee vandaag heeft ook ieder ander serieus automerk al een mooi en modern internet systeem zoals Mercedes met MBUX. Dat is navigatie met nog veel meer. Zo krijg je bv niet enkel de tankstations maar ook meteen de actuele dieselprijs te zien.
Het blijkt dat niet iedereen daarvan op de hoogte is. Juist daarom is het zinvol om deze informatie te volgen. Of om er kennis mee te maken. Ik ga er vanuit dat het uiterst interessant is voor de meeste forumdeelnemers
Een mogelijke verklaring is dat velen met een ouder voertuig rijden. Want ja 10 jaar geleden bestond zo iets niet.
Een andere verklaring is dat het in de bestelwagens heel weinig voorkomt.


Dashboard MB Sprinter en MB C-klasse met MBUX
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door kampo op zo 25 apr 2021, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door seth_space »

@arie55 Sommigen zijn daar inderdaad bovengemiddeld gevoelig voor.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door hathi »

Of je hebt geen smaak,en proeft het dus niet,en daar lijkt het hier op..........maar Arie heeft het prima verwoord,het zijn detalls :P
Hans
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door Lambiek »

Da's een mooie
.
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door Arie55 »

Dat men gevoelig kan zijn voor zo'n futiel onderwerp verbaasd mij weer. Het gaat erom dat je het naar je zin hebt. In wat voor auto onderstel je camper ook heeft.
Van voormalige reisgenoten zijn dit soort plagerijtjes over gebleven. Ik en nog iemand rijden in Mercedes, waar een ander in een Fiat onderstel camper reed. Heerlijk die plaag stootjes. Blijf je scherp van. En als het hier dan ter sprake komt, laai ik weer op en kan het niet nalaten om af en toe een 'inkoppertje' te geven. :thumbup:

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Abve
Berichten: 10
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 14:05

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door Abve »

Dan zou ik nu gaat weer overgaan naar de kern van mijn vraag:
Wie heeft ervaring met het MBUX-systeem van Mercedes?
Kampo schrijft dat de actuele dieselprijs per tankstation wordt weergeven maar dat velen dit niet weten.
Zijn er meer van dit soort weetjes?
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door kampo »

Zo kan ik ook dynamo spanning, motorkoppel, gevraagde vermogen en temperaturen op het display opvragen. Maar ik weet niet of dat ook op de Sprinter te zien is.
Groeten Kampo
Abve
Berichten: 10
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 14:05

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door Abve »

Bedankt Kampo👍

Een kennis van mij rijdt Mercedes en blijkt ook MBUX te hebben.
Vandaag ga ik in deze auto een ritje doen en kan ik het zelf ervaren.
Carel000
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 24 aug 2014, 13:58

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door Carel000 »

Mogelijk te laat voor je keuze: we rijden een Hymer 588 op de sprinter basis met het 10” MBUX systeem.
Naast de navigatie is het een uitstekend multimediasyteem, echter de DSP box die b.v de luidsprekers aanstuurt en het TV geluid, is nogal gevoelig voor storing vanwege de dynamobooster spanning.
De navigatie is uitmuntend en met 3 jaar gratis Mercedes-Benz update.
Inderdaad geen wagen dimensies, maar de TomTom, die we ook daarnaast gebruiken, is ook niet betrouwbaar.
Dit is onze 5e camper en hebben aardig wat ervaring en vaak meegemaakt dat navigatieapparatuur , als je 2 verschillende systemen gebruikt, elkaar regelmatig tegenspreken, dus zelf alert blijven.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door seth_space »

Verschillende merken nav systemen gebruiken vaak net wat andere instellingen zodat het eindpunt via een wat afwijkende route behaald zal worden. Echt "tegenspraak" is dat niet.
Blijven opletten is altijd een goed advies.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door Pienmajer »

Ik heb het mbux systeem op mijn personenauto (bj 2021). Erg geavanceerd. Je kunt bv je bestemming met stem bediening in je navigatie zetten. Of radiozender of verwarming met je stem bedienen. En nog veel meer.
Het werkt heel goed en ik vind het handig en leuk. Maar dat is erg persoonlijk, want ik kan me voorstellen dat niet iedereen van die moderne snufjes houdt met oneindig veel mogelijkheden.
hymerfan2
Berichten: 1
Lid geworden op: di 08 nov 2022, 12:15

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door hymerfan2 »

Hoi Allemaal

Wat ik wel heel jammer vind (ik heb net een nieuwe hymer b690 gekocht), is dat er geen campercontact op staat , poi heel lastig in te laden zijn , geen afmetingen kunnen ingegeven worden , geen gewicht etc.

Koop je een garmin van een paar honderd euro zit dat er allemaal in , bovendien dan nog eens te gebruiken zonder steeds aan het internet te moeten hangen , hetgeen ook kosten meebrengt. Ja je kunt een app op je telefoon laden en dan dat gaan overzetten (als mercedes me tenminste werkt) ed maar het is toch maar behelpen ivm met een degelijke garmin .

Neen , voor mij is die navigatie van mercedes een afknapper , zeker als je bekijkt wat het kost
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: MBUX-multimediasysteem Mercedes



Bericht door mama »

Niets lastig aan om poi's campercontact (je moet ze wél eerst hebben ,want je kan die niet méér downloaden ) in te zetten hoor , ook gpx files kun je der in kwijt .
Die afmetingen heeft dat belang ? gewicht ? staan toch overal borden met hoogte , breedte , gewicht langs de wegen .
Die mbux is steeds verbonden en update de kaarten automatisch zonder dat je daar iets van merkt .
Misschien toch eerst eens de handleiding goed lezen , ja die is héél dik en uitgebreid , maar je kan ze ook online gaan lezen of de updates gaan downloaden , maar ik verkies toch gewoon dat die dat automatisch zelf doet .
Plaats reactie