Met een ‘grote’ camper door de Balkan?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8657
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Met een ‘grote’ camper door de Balkan?



Bericht door seth_space »

Zelfvertrouwen en kennis van de beperkingen van je camper komt met de tijd. Wat helpt is de maten van je camper op het dashboard te plakken, zodat je bij twijfel weet waar je aan toe bent. Verder geeft testcase een aardige opsomming van goede tips.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Met een ‘grote’ camper door de Balkan?



Bericht door kampo »

lauradb schreef:
zo 18 apr 2021, 17:16
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar ervaringen met het reizen door de Balkan. ...we hebben al wat lange reizen gemaakt daarin ) dus hebben een camper van 7.40 meter op het oog. Mijn enige bezwaar is dat bang ben dat je beperkt bent wat betreft waar je kan staan, dorpjes in kan (we hebben wel fietsen mee). En dat je dus niet op de mooiste plekjes kan komen.
...
Om een juiste inschatting te kunnen maken zou je er een aantal zaken moeten bij vertellen
- hoe oud je bent en of je nog fit bent.
- hoeveel rijervaring je hebt
- hoe vaak je in het buitenland gereden hebt (en of je ooit buiten Europa gereden hebt)
- of je alleen rijdt of met 2
Maar ik begrijp dat het niet makkelijk is om dit allemaal op een forum te gaan gooien.

Vervolgens zou je kunnen gaan voor een aangepast opleidingsschema.
In een paar uur kan je veel kneepjes leren.
Groeten Kampo
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Met een ‘grote’ camper door de Balkan?



Bericht door Eric van den Heuvel »

We zijn net terug van vakantie Roemenië , Bulgarije en Griekenland. In Bulgarije zijn prachtige wegen, ook de bergwegen zijn in uitstekende staat. Onze integraal is net geen 6 meter maar ik heb nergens priblemen gezien voor een grotere camper. Wij hebben in Bulgarije alleen op campings gestaan gerund door Nederlanders of Engelsen. De Bulgaarse zijn over het algemeen zeer slecht. De Nederlanders hebben een gezamenlijke folder uitgegeven van hun campings met foto.s en info. Ook staan er de dichtbij gelegen bezienswaardigheden in. Groet Eric
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Met een ‘grote’ camper door de Balkan?



Bericht door marchugo »

Leerzaam en leuk reisverslag over het voorbereiden van een camperreis naar de Balkan vind je hier:

https://www.nkc.nl/blog/reisverhalen/al ... rbereiden/

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Met ‘grote’ camper door de Balkan?



Bericht door Wim Corduwener »

Meine schreef:
zo 18 apr 2021, 20:23
Wat vervelend nu weer, die kat van bepaalde types naar beroepschauffeurs.
Trek het je niet aan; dat is vast niet zo bedoeld. En laten we eerlijk zijn: we hebben allemaal wel eens achter een slingerende combinatie gereden.
Zoals Bob aanhaalt is eigenlijk het enige probleem met "grote" campers de te lange en lage achteroverbouw.
Dat is wel een dingetje: achter onze achteras hangt nog zo’n 2,30 m en eigenlijk vind ik dat wel wat veel. Qua verhoudingen zouden beter uitkomen als ze de wielbasis wat hadden vergroot. Nu zit er luchtvering onder en kan ik het spul wel wat liften, maar een fietsendrager op de trekhaak gaat ’m niet worden.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Plaats reactie