Dacia Dokker campertje

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door AadenAnke »

Ja ook de ogen worden wat minder he :cheers: maar je hebt mooie plekjes bezocht :thumbup:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Ja, waar wij allemaal gestaan hebben, zowel met de motor en tent als met de halve Sharan camper. Dat was in die tijd dat je nog gewoonde grens over kon als je zwaaide.🤞🤔
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door paulus51 »

@ knutsel smurf heb je hier meer fotos van ?

Afbeelding

zou de rest wel willen zien van deze bus, type lengte en ideling , ziet er top uit
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Waar wil je die foto's hebben, Paulus. Anders "vervuilen" we de topic. Ik heb ook plattegronden, tekeningen van de gebruikte installatie. Heb hem overigens NIET zelf gebouwd, hoewel ik daar al wel plannen voor had. En deze ken ik inmiddels wel van binnen en van buiten, de nodige aanpassingen al gedaan.😊
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Willem147 »

leuk, en dan rijdt je naar Noorwegen en daar stap je op de boot naar IJsland ? en geen idee, maar hoelang doe je daar over en wat kost dat, gewoon met auto f inmijn geval een Vito busje
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Je rijdt naar Hirsthals, Denemarken en daar ga je de boot op naar IJsland. Daar doe je drie dagen over, vaart via de Faeröer eilanden. Wij waren met de Sharan, als luxe auto zo'n €1700 kwijt. Hadden wel een imperiaal en een top-box, maar die heb ik voor de boot IN de auto gelegd en na aankomst er weer opgezet. Scheelde een hoop geld en tijd heb ik zat.😉
Ik heb toevallig vandaag gekeken als we met de Master zouden gaan. Lengte 6,25 en hoogte 260 kost nu €4100. Ben blij dat we er nu al twee keer zijn geweest en voorlopig geen derde keer gaan. 😊
En wij zijn toen 4 weken gebleven, korter wordt feitelijk minder rendabel. Maar wat een GWELDIGE reis. We zijn helemaal rond geweest en hebben ook nog Látrabjarg gedaan, de meest noordwestelijke punt van IJsland. Heel veel gravelwegen gereden, wat overigens helemaal niet slecht rijd.
En je kunt, ondanks dat de temperatuur overdag vrij laag is op heel veel plaatsen in een warm bad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En deze laatste was te heet geworden, advies was om er niet in te gaan. Dus wie wil er nog een douche in zijn camper als je overal open lucht baden hebt, gratis!!🤣🤣
Laatst gewijzigd door Knutselsmurf op zo 11 apr 2021, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Willem147 »

ja t klinkt heel gaaf ja, maar denk dat een vliegticket en een huurauto goedkoper is idd, thanx iig
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door paulus51 »

Knutselsmurf schreef:
zo 11 apr 2021, 21:23
Waar wil je die foto's hebben, Paulus. Anders "vervuilen" we de topic. Ik heb ook plattegronden, tekeningen van de gebruikte installatie. Heb hem overigens NIET zelf gebouwd, hoewel ik daar al wel plannen voor had. En deze ken ik inmiddels wel van binnen en van buiten, de nodige aanpassingen al gedaan.😊
nou je mag ze anders ook mailen , zal een pb sturen met mijn email adres ;-)

ben echt benieuwd
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Egelhunter
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 12 mar 2021, 10:36

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Egelhunter »

Update van dit topic.

Inmiddels een hele tijd verder.
We zijn afgelopen september in ijsland geweest en hadden daar een Dacia Dokker mini camper gehuurd.
De perfecte test om te kijken of het iets voor ons is. Het antwoordt is een dikke ja!
Het was een diesel die bijzonder zuinig reed, zelfs in de bergen. ( 1:20 of zelfs 1:21/22 op de vlakke stukken )

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels begint het flink te kriebelen om een Dacia Dokker te kopen en de komende maanden om te bouwen tot mini camper zodat we de zomer lekker ermee weg kunnen.
Inmiddels verschillende Dokkers bekeken waarvan de meeste schade hadden of allemaal net niet. ( geen achter ruiten ). Maar vandaag kwam ik een wel hele nette tegen. Een uur mee rondgereden en dit beviel wel heel goed. Voor morgenvroeg de knoop doorhakken.
Het is een grijze diesel van net 5 jaar oud dus hoef geen BPM meer af te dragen. Airco/cruise control/trekhaak. Dus alles in het pakket.
Diesel voor mij gunstig aangezien ik voor mn werk al wat kilometers moet maken.
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Bekende waterval en parkeerplaats.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Graag zou ik meekijken naar je plannen voor de Dokker. Hier is inmiddels een en ander veranderd met als resultaat dat de camper in de boedelscheiding met mijn vrouw is meegegaan.😪
Dus ik ben sterk voornemens om ook een Dokker te gaan scoren en ombouwen. Je had het over geen BPM bij 5 jaar oud. Heb je hem zelf ingevoerd? Scheelt dat veel dan??
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
LouisWu
Berichten: 30
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 9:25

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door LouisWu »

Er was toch iets met 15 jaar bpm bij omkeuren?! Of was dat met bedrijfsauto's?! :crazy:
Egelhunter
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 12 mar 2021, 10:36

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Egelhunter »

Skogafoss waterval. Dit was het mooiste uitzicht die we op een camping hadden. 's morgens deurtje open en uitzicht op die grote waterval.

Een diesel bestelauto tot 5 jaar oud moet bovenop de btw nog eens BPM betaald worden.
Dus koop ik nu een bestel dieselauto uit 2017 dan betaal ik er nog eens BPM over.
Dit was op een auto van +- 7500 euro iets van 1560 euro (bovenop de btw die er bijkomt).
Koop je er nu een uit 2016 dan is dat niet meer van toepassing omdat hij ouder dan 5 jaar is.
Aangezien ik veel kilometers rijdt per jaar is het voor mij interessant om diesel te gaan rijden.

Vroeger had ik een vw caddy diesel en betaalde ik 35 euro wegenbelasting per kwartaal als particulier. Helaas zijn die tijden voorbij.
Een Dacia Dokker komt helaas niet in aanmerking voor het kwart campingtarief. Daarvoor is hij te laag.

ps. ik ga de auto gewoon in nl kopen dus geen ingevoerde.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door marjasjaak »

Je kan de motorrijtuigenbelasting gewoon berekenen op de site van de belastingdienst.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -berekenen

Weet niet wat een Dokker weegt, maar uitgaande van 1051 tm 1150 kg betaal je voor een diesel €231 per kwartaal.
Het tarief voor gebruik bestelauto door een particulier ligt wat hoger, dan bij een personenauto.
En mag je hierin een camper interieur bouwen? (vast aan de wagen)

Even ter vergelijking, wij betalen voor onze Ducato camper L4H2 circa €190 campertarief per kwartaal. (Bus is meer dan 2x zo zwaar als een Dokker)
Sjaak.
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Het zal misschien wel mogen, maar ik weet niet precies wat de regelgeving hierover bepaald heeft. Heb je voor het camperkenteken geen stahoogte nodig. Of misschien wil hij de Dokker niet laten omkeuren naar camper.
Ik denk dat ikzelf daar niet zo'n belang bij zou hebben, ik ga voor de benzine uitvoering.
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Plaats reactie