Dacia Dokker campertje

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Dafluc »

Afbeelding
Egelhunter
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 12 mar 2021, 10:36

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Egelhunter »

Het tussenschot mag idd niet verwijdert worden. Die laten we dus maar gewoon zitten. Ook niet zo'n heel probleem we hebben ruimte genoeg om er een bedje voor ons in te maken ( zijn beide niet zo groot ). Bij de camper die we in ijsland gehuurd hadden hebben we het 20cm verlengstuk ook nooit gebruikt.
Dus voor ons genoeg mogelijkheden om er een mini camper van te maken!
Vandaag de auto op de brug gehad en helemaal na laten kijken. Zag er allemaal goed uit. Hij is gekocht!
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Nou, dat laatste is een felicitatie waard.👍
Heb je al een rode draad hoe hij er uit gaat zien van binnen? Luxe, stevige installatie of wat eenvoudiger? Ik zelf ga zitten op een redelijke eenvoudige basis, zoveel mogelijk buiten de activiteiten doen, zoals koken. Mogelijk wel een zonnepaneel met een extra accu. Eigenlijk nooit aan de walstroom.
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Egelhunter
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 12 mar 2021, 10:36

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Egelhunter »

Heb wel wat ideetjes. Koken etc. ook buiten doormiddel van een lade. Een uitschuifbed zodat we ook binnen kunnen zitten wanneer nodig.
Het zal ook een eenvoudige basis van hout worden. Misschien nog wel isoleren.

oa zal het een kruising tussen dit worden.
Afbeelding
Afbeelding

Nadeel is het tussenschot. Aan de andere kant hebben we weer geen bank die plat hoeft dus die ruimte kunnen we benutten voor extra opslag.
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Inderdaad, denken in oplossingen. Ik zou er goed mee kunnen leven. Keep It Simpel.🤣👌👍
Ik ga niet isoleren, maar "isoleer" mezelf. Kleding en een goede slaapzak.( solo tripper)
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Egelhunter
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 12 mar 2021, 10:36

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Egelhunter »

In ijsland hadden we ook een dokker die niet geïsoleerd was. Zelf isoleren is prima te doen. Met een warme joggingbroek en trui aan in de slaapzak. Extra deken erover. Maarja we hadden temperaturen van 1-2 graden. We hadden ook een heater die we een half uur voor het slapen even aandeden. Grootste nadeel was dat smorgens de druppels water aan het plafond hingen. Dan werd je wel wakker als die op je gezicht drupte :)
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Afbeeldingo deden wij 4 weken IJsland, maar ook Noorwegen, de Noordkaap. Geen kachel aan boord, wel een goed( deelbaar)matras. Aan de auto was niks verbouwd, aluminium kisten voor voorraad, keukengerei en etenswaren in gebruik. Goede slaapzak en een aanbouwtent met tafel en twee stoelen. Slapen in de kofferbak( grijs kenteken met schot met raam) Raampje open en uiteraard de achterklep, geen druppels. Tijdens het reizen hoef je dan maar een klein deel te verwarmen, normale autokachel. Goede slaapzakken en kleding doen wonderen. Nu 65 en ik ga het zo weer doen.
Afbeelding
Afbeelding
En als het echt heel koud was kun je altijd ZO je boek nog lezen.🤣🤣
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door DucatoDolf »

Gefeliciteerd!

Tip: Als dat tussenschot toch blijft zou ik hier je indeling inderdaad op aanpassen. Voeteneinde aan het tussenschot, dan kun je boven je voeten een flinke bovenkast hangen die je via de binnenzijde alsook via de schuifdeur kan benaderen. Koken op een uitschuiflade aan de achterkant. Bed opschuifbaar maken zodat je inderdaad achterin kunt zitten. Een klein zeiltje boven je achterdeuren spannen en je kunt droog in en uitstappen, bewegen, koken etc.

Voordeel van een kast boven je voeten is dat je er bij kunt als je in de auto zit. Je bed bovenop alle opslag leggen betekend dat je, vooral bij regen, niet makkelijk bij je spullen kunt.

Mijn ervaring uit de tijd dat ik in mijn Berlingo bivakeerde 8-) Ik had een hefbed, maar kon vervolgens nergens meer bij vanaf het bed. Zeker als het regent is het dat lastig je kleding ergens laten, laptop opbergen etc. Dus vandaar liever wat kastjes waar je nog bij kunt vanuit je bed.
Egelhunter
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 12 mar 2021, 10:36

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Egelhunter »

Idd wat jij noemt zijn ook mijn ideeën. Zeker dat je overal vanuit bed bij kan is wel handig dat hadden we in ijsland niet en moesten we voor iedere sok weer uitstappen. Inmiddels al heel veel self-made camper video's bekeken en de goede ideeën op papier gezet.

Het idee:
Afbeelding

- Achterzijde links een grote uitreklade voor oa. het koken en water. Daar kan dan het gasfornuis in met een extra lade voor bestek enz.
Hier een plaatje van het idee:
Afbeelding
Dat blok is dan tevens ook het zitgedeelte met uitschuifbaar bed.

Rechts aan de schuifdeurzijde een kast/rek voor opslag. Met daaraan een klaptafel.
Afbeelding

Aan de deurzijde naast het tussenschot ook een uitrekbare lade voor opslag. Tevens aan de bovenkant een klep zodat je ook in de auto bij die opslag kan. Morgen de auto ophalen. Dan kan ik gaan meten en kijken of de plannen passen.
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 19 nov 2021, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
Egelhunter
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 12 mar 2021, 10:36

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Egelhunter »

Update van mijn mini camper.

Inmiddels lekker aan het klussen geslagen.
- dreuningsplaten aangebracht
- schapenwol overal ingepropt
- vloer geisoleerd
- houten laadvloer aangebracht
- begonnen met bouw van het uitschuifbare bed met de keukenlade van 1 meter lengte eronder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitschuifbare bed bestaat uit 3 delen.
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Ik ben nog niet zover, maar ben al wel druk met plannen. Ik volg en stap meteen in met een paar vragen.
1. Heb je een link naar de telescoop geleiders, die lengte/draagvermogen?
2. Een bedbodem gesloopt voor je dragers?
3. Waarom dreunplaten op je spatborden? als je achterin verblijft rij je toch niet?
4. Wat heb je voor bed-breedte in uitgeschoven staat?

Ga zo door!!👍👍
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Egelhunter
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 12 mar 2021, 10:36

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Egelhunter »

https://www.bol.com/nl/nl/p/standaard-l ... 1656/?s2a=
1) Uitgerekbare lengte 100cm en kan 45 kilo dragen. Prima kwaliteit en niet te duur.
2) idd van 2 bedbodems zag ze op het werk in de container liggen dus mooi meegenomen. Gratis hout! :)
3) Gekocht voor oa. de schuifdeur als je die dichtgooit. Had meer dan genoeg dus dan maar alles volplakken. Alle beetjes helpen.
4) Denk 110/115 cm. Ligt beetje aan hoe diep ik de kast ga maken rechts. Is het volgende deel waar ik aan ga beginnen.
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Dank je, duidelijk verhaal. 👌👍
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Egelhunter
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 12 mar 2021, 10:36

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Egelhunter »

Kleine update. Niet zo heel veel aan gedaan maar weer een klein stapje verder.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag de kussens op maat laten snijden.
Plaats reactie