Dacia Dokker campertje

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Egelhunter
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 12 mar 2021, 10:36

Dacia Dokker campertje



Bericht door Egelhunter »

Hallo allemaal,

Na jarenlang grote verre reizen gemaakt te hebben samen met mijn vriendin zitten we nu in een periode dat dat niet meer mogelijk is.
Enkele jaren geleden zijn we 3 maanden door Australie & Nieuw-Zeeland rondgetrokken in een mini camper ( spaceship campervan ).
Dit is ons erg goed bevallen.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de bouw van ons huis hadden we een Citroen Berlingo op de kop getikt. Dit was ideaal om bouwmaterialen te halen en voor de verhuizing. Van oud hout hadden we er ook een klein campertje van gemaakt en zijn daar meerdere keren mee op lang weekend vakantie gegaan. Ook dat was erg leuk. Al was de indeling niet ideaal want we sliepen net niet tegen het plafond :)

Afbeelding

Na de bouw en verhuizing hebben we de berlingo verkocht. Afgelopen jaar met een opblaastent op vakantie gegaan.
Maar toch begint het een beetje te jeuken om toch weer busje te gaan kopen en er een mooi campertje van te maken maar dan serieus aan te pakken. Deze auto zal dan ook gewoon als 2e auto dienen.

Nu is het idee om een niet te oude Dacia Dokker te kopen en deze om te bouwen tot mini camper. Maar dan wel fatsoenlijk en netjes met goede materialen.
Heb hier de komende maanden tijd genoeg voor in de avonduren en weekenden. Een leuk project dat nog in de kinderschoenen staat.
Op youtube en google al vele handige ideeën gezien.
Dit concept van outbase campervans spreekt me ook wel aan;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Idee is om in aug/sep ermee naar Noorwegen of Kroatie te gaan. Ook ijsland met de boot is een idee. En wanneer kan weekendjes weg.

Hoor graag van jullie.

Groeten Thomas
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door AadenAnke »

Leuk idee als je een benzine uitvoering kan scoren nog lekker goedkoop ook. Het hele verhaal met veel foto's graag heb ik wat te lezen de komende maanden

Gr. Aad
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door DucatoDolf »

Leuk. Als ex-Berlingo rijder heb je een plaats in mijn hart 8-). Die Dokker uitvoering zag ik laatst ook ergens voorbij komen (pinterest denk ik) en ziet er goed uit. Benzine uitvoering op LPG maken dan? Enne, groot genoeg? Ik ben van een Berlingo naar Ducato verkast :P

Succes :cheers:
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

IJsland is zeker een aanrader. Wij hebben dat gedaan voordat we een camper hebben gekocht. Overtocht is mooi, maar zorg wel dat je een goed boek meeneemt.
Wij zijn er 4 weken geweest, mooi rond gereden en op wegen gereden die eigenlijk niet voor onze Sharan gemaakt waren.

Afbeelding
Niks gebouwd, was een Sharan Van. S'avonds het bovenste matras naar achter, militaire slaapzak, soms min 4 graden.

Afbeelding
Niet echt voor een twee wiel drive, maar met beleid en eerst de gaten dichtleggen met stenen.....

Afbeelding
Zo'n prachtig land...

Afbeelding
En s'middags je avondeten vangen....
We gaan zeker nog een derde keer, maar dan met dit interieur.

Afbeelding
Kan er uren over praten en weet nooit welke foto's ik moet kiezen, ze zijn allemaal prachtig.
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Egelhunter
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 12 mar 2021, 10:36

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Egelhunter »

DucatoDolf schreef:
za 10 apr 2021, 20:58
Leuk. Als ex-Berlingo rijder heb je een plaats in mijn hart 8-). Die Dokker uitvoering zag ik laatst ook ergens voorbij komen (pinterest denk ik) en ziet er goed uit. Benzine uitvoering op LPG maken dan? Enne, groot genoeg? Ik ben van een Berlingo naar Ducato verkast :P

Succes :cheers:
Benzine uitvoering natuurlijk omdat het goedkoper is in belasting. Rijden niet genoeg kilometers om naar benzine of lpg te gaan.
En kwa grootte voor ons groot genoeg. We zijn beide niet zo heel groot ( 1,70 ). Voordeel is dat we in de praktijk met de berlingo op campings als tent-tarief konden overnachten. ( tenminste in nederland en in duitsland aan de moezel ).
Egelhunter
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 12 mar 2021, 10:36

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Egelhunter »

We zijn 7 weken in Nieuw-Zeeland geweest dat veel weg heeft van zowel ijsland als Noorwegen. Ook daar hebben we flink koude nachten gehad maar een paar goede sokken en lekker tegen elkaar aanliggen houd je wel warm ( hadden geen standkachel ).
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 11 apr 2021, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Waar heb je daar mee gereisd, eigen voertuig of huur? Ben wel benieuwd naar de reis ernaar toe.🤔😉
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door AadenAnke »

@ knutselsmurf die deuk in voorscherm en deur daar opgelopen :lol: :lol: mooi plekje waar je stond. Voor mij ik ben meer van de warmte dus niet mijn bestemming :lol:

Gr. Aad
Laatst gewijzigd door AadenAnke op zo 11 apr 2021, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Kou maakt me niet uit, en Jacquelien ook niet echt, hoewel die wel meer van de warmte is. Reizen was het altijd zo dat als we naar het zuiden gingen zaten we achter elkaar, motor, en naar het noorden zaten we naast elkaar, in de Sharan.
Afbeelding
Afbeelding
Lofoten, vrij kamperen.😉👍
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

@ Aad, @ knutselsmurf die deuk in voorschreef en deuk daar opgelopen :lol: :lol:
Wat bedoel je met die deuk, Aad.😉
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door AadenAnke »

Ja te grote vingers en een ding dat zelf worden maakt :bang: :bang: voorscherm en deur was de bedoeling :oops:
Vrienden van ons deden altijd ook met de motor en dan overnachten in hotelletjes. Heb Anke ooit 1 keer achterop gehad voor een afstand van hooguit 2 km was zowat fijn geknepen en het eerste wat ze zei was ik ga wel terug lopen dan komen er kids en gebruik je hem nooit en geld wordt toch wat schaars dan ruim je hem op maar soms denk je dan nu zal ik weer :lol:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Dat laatste is een gezonde gedachte maar wordt vaak gezien als midlife effect. Bij mij is dat begonnen in 1977 en is nog steeds van toepassing. Het is bij mij en virus en daar is nog GEEN vaccin voor gevonden. Dit ondanks een herseninfarct afgelopen augustus. Maar ik ben weer (bijna) helemaal terug.
Overigens, de "deuk" is gelukkig gezichtsbedrog, weerspiegeling van de tent waarschijnlijk. Maar de Sharan is niet meer, is een Renault Master l2h2 geworden. Erg luxe voor ons primitieve kampeerders.😉👌
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door AadenAnke »

Nog eens gekeken op een groter scherm wel een heel trikkie gezichtsbedrog zeg.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Dacia Dokker campertje



Bericht door Knutselsmurf »

Vond nog een foto van dezelfde vakantie, terugweg via Denemarken. Toch hebben ze die deuk netjes gerepareerd.🤣
Nee, nu een andere lichtinval. Inderdaad een vreemd vertekend beeld, Aad. Dus het lag zeker niet aan jou. 😉

Afbeelding
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Plaats reactie