Een tracker aanschaffen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door hurktoilet »

Dank voor de info, Henk.
Die teltonica is mij te ingewikkeld en mijn Duits bestaat kent slechts vier (wel zeer wezenlijke) woorden: Bier, Schnitzel, Diesel, Bitte, dus daar ga ik niet kopen. Die Invoxia heb ik af laten vallen omdat dat systeem het bij snelheden boven de 60 niet meer doet. En als dieven harder menen te moeten rijden wil ik ze ook kunnen volgen.
Heb de knoop maar doorgehakt en een Tracemaster 100 besteld. Zal tzt mijn bevindingen delen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Bolle
Berichten: 260
Lid geworden op: za 18 sep 2021, 20:48

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Bolle »

De 100 PRO neem ik aan.
Die staat bij mij nu ook 'op 1'. Ook 4G en IOT.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily

https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door FrankdB »

rubbens16 schreef:
ma 03 okt 2022, 21:21
Zou je een Apple Airtag niet kunnen gebruiken als tracker?
Dat kan. De technologie verschilt van traditionelere trackers en dat brengt voor- en nadelen met zich mee, en daarmee voor- en tegenstanders :wink: .

Er is al het een en ander over geschreven op dit forum. Zoek even op airtag.

Frank
UnimogMartijn
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 02 dec 2020, 11:03

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door UnimogMartijn »

HLA schreef:
ma 03 okt 2022, 18:25
Hoi
@unimogmartijn.
Ja dat klopt. Teltonika produceert de tracker. De verkoper beslist of hij er een service als locatiewebsite of app bij aanbiedt.

De fmm920 heb ik hier besteld: https://www.mirifica.de/teltonika/vehic ... 1442_2752/
Het apparaat is net nieuw en op veel sites vind je nog z'n voorganger zonder m2m optie . Ik heb geinformeerd naar de levertijd. Het zou met ongeveer één tot twee week worden uitgeleverd. Ik durf niet zeggen hoe hard die termijn is. Tegenwoordig is dat, zoals met alles met een chip erin, onzeker. Als ik het heb ontvangen wil ik dat hier wel melden. Dan zou die op voorraad moeten zijn.
De batterij van de teltonika is 170mAh. Afhankelijk van de instellingen ( hoeveel posities per tijdseenheid versturen) is de backup (dus los van de accu van de camper) een paar dagen tot een paar weken. Je kunt instellen dat de tracker in zgn "deepsleep" gaat. Dan verbruikt hij nauwlijks stroom en wordt pas weer actief als hij beweging waarneemt.
Heb inmiddels wat meer over de specs zitten lezen ja, los van start/thuis-accu aansluiting blijft het behelpen, in "online sleep" modus, dus dat je een SMS kan sturen voor tracking, gebruikt-ie bv nog steeds 8mA, dan is die 170mAh backup accu toch best snel leeg. De "deep sleep" is beter (3mA), en dan kan het ding actief worden bij beweging.


HLA schreef:
ma 03 okt 2022, 18:25
Het verbinden van een tracker is erg eenvoudig. Het zijn feitelijk twee stappen.
...
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Er staat al een mini-pc-tje aan, dus zelf hosten is een mogelijkheid. En anders een externe service.

Ik heb er zeker wat aan, bedankt!
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door hurktoilet »

Bolle schreef:
di 04 okt 2022, 9:47
De 100 PRO neem ik aan.
Die staat bij mij nu ook 'op 1'. Ook 4G en IOT.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Inderdaad.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1108
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door WiSpi »

Ik heb net de Tracemaster 100 pro besteld en inmiddels in gebruik. Wel een vooruitgang vergeleken met mijn eerdere "Chinese dingetje".
De handleiding vind ik wat mager, terwijl er vele zaken ingesteld kan worden. Wat is nu wel/niet belangrijk. misschien dat iemand hier iets over schijven? Zeker in relatie om de batterij te besparen.

De aan/uitknop moet je wel even ingedrukt houden, dan gaat hij pas aan.....
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Camper-T »

Tracemaster wordt gemaakt door de Chinese firma Concox/Jimilab.
Deze Chinese dingetjes vind je ook op Ali Express: https://nl.aliexpress.com/store/group/4 ... 9083.1_0_0
Verder waarschijnlijk helemaal niks mis mee. Net als de Onntrack trackers wat idem van Jimilab afkomstig is.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Frank »

Ik heb de verschillen tussen diverse tracemasters (100 pro / 150 / 240/....) bekeken maar kom er niet achter waarom de 100 pro beter 9en duurder) is dan bv de tracemaster 120.

iemand die mij meer duidelijkheid kan geven?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door hurktoilet »

Verschil dat je bij die andere modellen zelf nog een simkaartje moet regelen.
Bolle schreef:
di 04 okt 2022, 9:47
De 100 PRO neem ik aan.
Die staat bij mij nu ook 'op 1'. Ook 4G en IOT.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Vandaag binnengekregen. Apparaat moet eerst opgeladen worden aan usb-kabeltje. Zou volgens handleiding acht uur duren, maar staat aan kleine vier uur al op 90 procent.
NL-talige handleiding is summier, maar duidelijk. Registreren in de app (er is ook een website, maar daar kun je niet registreren) is simpel. Onvermeld detail. Bij het registreren moet je na het opgeven van je mailadres een registratiecode opvragen. Daarvoor moet je op dat moment wel bij het opgegeven mail-adres zitten. Op zich logisch, maar het staat niet vermeld.
De app zelf is overzichtelijk, maar slechts gedeeltelijk in het Nederlands verdeeld. Opvallend is dat er liefst 77 verschillende alarmeringsmogelijkheden zijn (nu ja, er zit één dubbele melding tussen), waarvan een aantal imho niet op dit apparaat van toepassing kan zijn. Hoe dit ding moet weten dat er een deur open staat, dat mijn parkeertijd dreigt te verstrijken of dat ik een voetganger aangereden heb mag Joost weten. Of de waarschuwing voor rijstrookverandering werkt zal ik in de praktijk moeten veranderen. Bij veel alarmeringsopties, waarvan een aantal met vage omschrijvingen, levert klikken op het vraagteken helemaal geen helptekst op of alleen maar een herhaling van de vage tekst. Maar voor zo ver ik nu kan zien heeft dat geen betrekking op de functies waar ik het ding voor kocht.
Opmerkelijk detail (waar ik overigens geen moment wakker lig): Tracemaster heeft geen moeite gedaan om het apparaat herkenbaar te maken als een tracemaster. Als type staat er JM-LL01 en verder alleen nog de melding 'Design by Jimi IoT'.
Praktische vraag waar ik ook bij andere types tegenaan zou lopen: ik heb nu ingesteld dat ik een melding moet krijgen zodra de camper in beweging komt. Heeft het dan meerwaarde als ook nog een geo-fence-zone instel?
[edit om middernacht]De inmiddels geheel opgeladen tracker ligt op de keukentafel. Mijn vrouw stoot tegen de tafel en prompt krijg ik een push-melding op mijn telefoon dat het apparaat trilde. Dat werkt dus. In de lijst van alarmeringen is dat alarm in eerste instantie niet terug te vinden. Blijkt dat die lijst standaard helemaal niets weergeeft, dat je eerst moet aangeven welke meldingen je daar terug wilt zien. Nou, ik wil gewoon alle meldingen terug kunnen zien als ik de pushmelding weggeklikt heb.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door HLA »

Hoi
Dezelfde leverancier als onntrack maar net ander type. Lijkt verder een prima dingetje .
Welke SIm provider hebt je?. Prepaid of abo? Wat ik lees over de specs s dat het ook lte M1 heeft? Ik zou dus uitzoeken of je ook een M2M sim kunt gebruiken. Ik heb de indruk dat die goedkoper zijn dan een op 4g.
Henk.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door hurktoilet »

Simmetje zit er standaard in met een abo tot 2042.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1108
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door WiSpi »

hurktoilet schreef:
wo 05 okt 2022, 22:18
Opvallend is dat er liefst 77 verschillende alarmeringsmogelijkheden zijn (nu ja, er zit één dubbele melding tussen), waarvan een aantal imho niet op dit apparaat van toepassing kan zijn. Hoe dit ding moet weten dat er een deur open staat, dat mijn parkeertijd dreigt te verstrijken of dat ik een voetganger aangereden heb mag Joost weten. Of de waarschuwing voor rijstrookverandering werkt zal ik in de praktijk moeten veranderen. Bij veel alarmeringsopties, waarvan een aantal met vage omschrijvingen, levert klikken op het vraagteken helemaal geen helptekst op of alleen maar een herhaling van de vage tekst. Maar voor zo ver ik nu kan zien heeft dat geen betrekking op de functies waar ik het ding voor kocht.
Wat voor mij ook niet duidelijk is welke (alarm)instellingen een grote invloed hebben op de accuduur van (theoretisch) 100 dagen.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Frank »

heb een tracemaster 100 pro binnen gekregen, morgen installeren.
eerste indruk is in ieder geval goed
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Frank »

Wat een verschil met mijn vorige tracker de eyon, is ondertussen al > 10 jaar oud
Plaats reactie