Een tracker aanschaffen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
V200
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 apr 2023, 14:15

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door V200 »

Wij hebben ook de onntrack tracker, maar ik vind het wel tegenvallen. Hij komt niet online nadat de auto een poos heeft stilgestaan en weer gaat rijden. Je moet het ding doorelkaar schudden om hem weer wakker te krijgen.
Ook staat de auto op de kaart naast de weg. Hij zou op 5 meter nauwkeurig moeten zijn, maar het is wel meer. Mijn telefoon doet het wat dat betreft beter.
Tijdens het volgen draait de kaart niet mee, de auto rijdt van de kaart af. Dus niet zoals bij een navigatie systeem.
Als je dus iemand aanwijzingen wilt geven, moet je er rekening mee houden dat de auto al verder is ivm de 10 seconden vertraging.
Ik denk er sterk over om hem terug te sturen.
Camperrer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 16 apr 2022, 18:32

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Camperrer »

@ V200 , Heb je al contact opgenomen met de service dienst van de onntrack? Zij hebben mij goed geholpen om alles juist ingesteld te krijgen.
Je kan veel dingen instellen. Ook de manier hoe beweging word gedetecteerd. In de app bij opdracht vibration sensitivity kan op strongest worden gezet .
Ook bv de pro versie heeft bv 90 dagen accuduur, maar als je deze continue live wil loggen en volgen zal de batterij al na 1 à 2 weken leeg zijn. Ikzelf heb hem ingesteld indien voertuig niet in beweging, slechts 1 maal per uur locatie doorsturen. Indien in beweging elke 10 minuten.
Het is maar wat je verlangt en verwacht van het toestel.
Laatst gewijzigd door Camperrer op zo 16 apr 2023, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
B12M_Ferry
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 18:29
Locatie: Dunakeszi Hongarije

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door B12M_Ferry »

Misschien een retorische vraag, maar kan je je (of bestaan er) trackers om op bv. je alarm / brandarm kan aansluiten, dat je een notificatie of push bericht krijgt?
Volvo B12M bus in ombouw.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door gjvonk »

@V200: ik zou idd de conract zoeken met de service afdeling van Onntrack. Ik heb de camper gisteren geparkeerd en zojuist even via de app gecheckt. Accu net als gisteren nog op 90%. Een mailtje via support@onntrack.nl leverde mij binnen 2 uur een duidelijk antwoord. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Camperrer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 16 apr 2022, 18:32

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Camperrer »

B12M_Ferry schreef:
zo 16 apr 2023, 19:14
Via de webinterface ben ik eens iets tegengekomen IVM instellingen van inputs en outputs. Misschien dat er iets mogelijk is, of dat er types zin waar het wel mogelijk is. Eens navragen bij onntrack geeft mogelijk een antwoord op je vraag
Onze onntrack pro heeft geen externe aansluitingen. Heb het ook nooit uitgezocht of er mogelijkheden zijn.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door gjvonk »

Ik kan bij mijn Onntrack pro plus via de app op de telefoon van alles en nog wat instellen via de optie [profiel] en de optie [alarminstellingen]Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Lambiek »

B12M_Ferry schreef:
zo 16 apr 2023, 19:14
Misschien een retorische vraag, maar kan je je (of bestaan er) trackers om op bv. je alarm / brandarm kan aansluiten, dat je een notificatie of push bericht krijgt?
Dit is misschien wel iets voor je. Wel noodzakelijk om wifi netwerkje in je bus te hebben. Maar dat is tegenwoordig ook bijna standaard of inieder geval makkelijk te maken. Hotspot met een (oude) smartphone .

App smart live
Bij deze gratis app kun je wel 100 verschillende apparaten, voelers, schakelaars, airco's, alarm systeem, cameras enz enz toevoegen.

Kun je alle mogelijke scenario's instellen. Dus ook brand alarm melding op je telefoon.

Alle denkbare voelers op baterijen, en schakelaars enz kosten ca €10 / 15 €.AliExpress. zoeken op smart life producten.
Je maakt dan een simpele smarthome omgeving in je camper ipv in een woning. mogelijkheden zijn eindeloos.
Bijlagen
Screenshot_20230416-225030_Google Play Store.jpg
Screenshot_20230416-225030_Google Play Store.jpg (47.2 KiB) 1412 keer bekeken
Screenshot_20230416-224909_AliExpress.jpg
Screenshot_20230416-224909_AliExpress.jpg (58.02 KiB) 1412 keer bekeken
.
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1047
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Hein123 »

Ik hoor hele goede berichten over de Good2Know gps tracker
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
V200
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 apr 2023, 14:15

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door V200 »

Camperrer schreef:
zo 16 apr 2023, 18:24
@ V200 , Heb je al contact opgenomen met de service dienst van de onntrack? Zij hebben mij goed geholpen om alles juist ingesteld te krijgen.
Je kan veel dingen instellen. Ook de manier hoe beweging word gedetecteerd. In de app bij opdracht vibration sensitivity kan op strongest worden gezet
Ja, heb contact met ze opgenomen en vanmiddag antwoord gehad. Ze hebben een aantal instellingen veranderd (welke weet ik niet). Ik ga het vanavond weer eens testen. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1047
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Hein123 »

Op advies van het ''vrouwtje'' de Good2Know gps tracker Heavy-Duty 150 gekocht.
Reeds geïnstalleerd, met een Lebara simkaart.
En, met shock functie. En idd op 5 m nauwkeurig, heb het getest!
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
UnimogMartijn
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 02 dec 2020, 11:03

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door UnimogMartijn »

Inmiddels een Teltonika FMC920 aangeschaft, werkt op 4G en valt terug op 2G als dat er niet is. De nieuwste FMM920 was wat lastig te krijgen.

Dingetje geïnstalleerd en op HomeAssistant de Traccar erbij gegooid, dat staat toch continu aan. Zo blijft de data in eigen beheer. :)

Het werkt!
Plaats reactie