Een tracker aanschaffen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door GeMa »

Frank schreef:
vr 14 okt 2022, 22:08
heb een tracemaster 100 pro binnen gekregen, morgen installeren.
eerste indruk is in ieder geval goed
Heb ook een Tracemaster 100 Pro, werkt inderdaad prima, app ook OK. Eén probleem, hij is niet SCM gecertificeerd, waardoor de verzekering hem niet accepteert.
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Frank »

Geen idee qua verzekering, die weten niet dat ik zo'n ding heb. Is meer voor mijn eigen gevoel.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Kroppie »

kunnen die dingen ook door anderen gelocaliseert en/of weer uitgezet worden ?
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Camper-T »

Een gemiddelde tracker in stilstand welke niet handmatig door de app wordt benaderd zendt normaal gesproken niets uit, pas als de tracker weer beweging detecteerd zal deze data gaan versturen. In die zin is het bij een geparkeerde camper dus lastig detecteren of hier een tracker in zit.
Potentiele boeven die een camper stelen zoeken mogelijk eerst op de geijkte plekken of hier een tracker te vinden is en anders wordt de camper eerst een aantal dagen uit het zicht op een anonieme plek gezet, om te kijken of er iets gebeurd. Staat de camper er na enige dagen nog steeds dan zal men er vanuit gaan dat deze niet gemonitored wordt en vervolgens richting eindbestemming gaan.

Mijn idee met relatief goedkope trackers van €150,00-€200,00; plaats er desnoods twee op twee verschillende plekken. Hebben ze de tracker gevonden dan zou de kans nog kunnen bestaan dat ze de tweede tracker nooit zoeken en kan dit vervolgens de redding zijn.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door freekvo »

Ik denk er ook over om een Onntrack Tracemaster 100 Pro te kopen. Maar als ik zoek , kom ik verschillende tegen met gratis lifetime tracking.

Welke is nu degene die jullie gekocht hebben??

https://www.tracemaster.nl/product/trac ... sgQAvD_BwE


https://www.gps-partner.nl/onntrack-por ... uwQAvD_BwE


https://www.amazon.nl/Onntrack-Portable ... spons&th=1
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door hurktoilet »

On track en tracemaster pro zijn twee verschillende dingen. De tracemaster 100 pro werkt lifetime, nu ja dat blijkt 20 jaar te zijn, ik hoop het nog wat langer vol te houden.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door freekvo »

Thnx. Nu ik alles teruglees, zie ik het nu ook........

Beide hebben lifetime tracking. Maar het is me niet echt duidelijk wat nu precies de verschillen zijn en welke ik dus als beste kan kiezen.....
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door Camper-T »

hurktoilet schreef:
ma 17 okt 2022, 17:42
On track en tracemaster pro zijn twee verschillende dingen. De tracemaster 100 pro werkt lifetime, nu ja dat blijkt 20 jaar te zijn, ik hoop het nog wat langer vol te houden.
OnnTrack en Tracemaster komen uit dezelfde Chinese fabriek van Concox/Jimilab.

Het grootste verschil in de verschillende trackers en hoofdzakelijk het formaat, bepaald door de interne backup accu.
Ik heb het kleine model met 3 dagen backup geinstalleerd omdat die beter is weg te werken c.q. te verstoppen.
Andere gebruikers kozen voor het grotere model met 100-90 dagen backup, omdat dit misschien meer zekerheid geeft.

GPS Partner heeft mij schriftelijk bevestigd dat hun trackers altijd een levenslang abonnement hebben en geen 10-20 jaar.
Wel kan het zo zijn dat een 2G gebaseerde tracker ergens rond 2025 niet meer zou werken als het 2G netwerk dan vervalt.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door seth_space »

Voor diegenen die ook privacy belangrijk vinden. Vraag waar je data wordt opgeslagen. Veel trackers zijn daar erg onduidelijk over en dan is opslag op Chinese servers een beetje standaard. Als je dat geen probleem vond bij aanschaf natuurlijk geen probleem.
Lifetime beloftes worden zelden waar gemaakt. De term kan gebruikt worden voor de tijd dat een model leverbaar is en vervalt bij nieuw model
Bedrijven die garantie geven van 20 jaar data gebruik zou ik met een pak zout nemen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 234
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door poldertoerist »

Privacy is al snel een issue. Of de server nou chinees is of van Google
Dat laatste heb ik zelf liever ook niet. Daarom heb ik ook geen locatie bepaling aanstaan op mijn telefoon en gebruik al helemaal geen google maps. Veel mensen zitten daar niet mee. Dus als je wel gebruik maakt van locatie delen, maps en bijv. Google assistent .. dan kan hoef je je ook niet druk te maken over de tracker.

I'm not lost, I'm exploring!

Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door seth_space »

Invoxia tracker is een Frans bedrijf dat dataopslag in de eu doet . Iets wat ik belangrijk vond.
Toch wat anders dan een Chinees bedrijf dat ongeremd data verzameld. En ja dat doet Google, apple en Microsoft ook. Maar die voldoen wel aan de gpdr.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 234
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door poldertoerist »

Google niet hoor. Maar dan dwalen we.wel heel ver af. Je hebt een weloverwogen keuze gemaak. Dat is in dit soort gevallen altijd goed!

I'm not lost, I'm exploring!

Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door HLA »

Even terug naar welke tracker aanschaffen. Ik heb zoals eerder gemeld een Teltonika fmm920 aangeschaft. Eerste bevindingen zijn:
-tracker is klein en licht. Ik plaats hem in een e-bike en dat wil prima qua benodigde ruimte
- de backup batterij, als de hoofdstroom voorziening wegvalt (accu afgekoppeld) is maar een paar uur als hij actief zendt. Dat is dus kort. (Ik onderzoek nu of ik er een grotere backup batterij aan kan hangen)
- werkt met modern M2M net. Dit is de (waarschijnlijke) opvolger van 2G. Dus toekomst zeker. Zover ik nu weet dekking in heel Europa.
- Data verbruik is erg laag. Je kunt voof € 28 500Mb kopen en dat is 10 jaar geldig. Is dus 50 mB per jaar en dat lijkt genoeg. De tracker in mijn camper kan al jaren toe met 2MB per maand. Nb sim kost zelf circa € 10. Dus voor €38 voor 10 jaar klaar,
- je kunt de tracker met usb op de computer aansluiten. Dan is alles eenvoudig in te stellen via een gratis prg dat je kunt downloaden bij Teltonika. Basis instellingen kunnen ook per bluethooth worden ingesteld. De instructies zijn duidelijk maar engels
Eerste ervaringen met nauwkeurigheid en doorgeven locaties etc zijn positief. Gezien aanschafprijs van circa €75,- ben ik wel tevreden. Grootste "nadeel" dus dat je zelf een server moet regelen. Die heb ik al, dus voor mij prima.
Mvg
Henk.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Een tracker aanschaffen



Bericht door gjvonk »

Wij hebben net de Onntrack portable pro plus aangeschaft. Geen gedoe met losse simkaart, een account aanmaken bij onntrack, tracker opladen, app downloaden op je telefoon, tracker aanzetten, Imei nummer op het doosje scannen, klaar.

We zijn nu aan het experimenteren met verstopplekjes. Ik heb nu een metalen ondergrond gevonden waar de magneet goed op houdt, voor ons simpel te pakken en de Onntrack "ziet" nu 9 satellieten...

Verdere eigenschappen: 2G/4GLte en als het satelliet signaal gestoord wordt, gaat hij zoeken naar alternatieven om zijn locatie te bepalen en door te geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Afbeelding
Laatst gewijzigd door gjvonk op za 15 apr 2023, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Plaats reactie