Reis door Afrika: rijbewijzen?

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Camper_01

Re: Reis door Afrika: rijbewijzen?



Bericht door Camper_01 »

AadenAnke schreef:
do 25 mar 2021, 16:04
Dat afgepakt moet je toch anders zien je hebt je verplichte bijscholing van 35 uur in 5 jaar niet gevolgd is niet moeilijk hoor gewoon aanwezig zijn is voldoende

Gr. Aad
Heb die code 95 niet meer nodig ga hier geen geld in investeren. Alleen privé gebruik dus
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Reis door Afrika: rijbewijzen?



Bericht door AadenAnke »

Dat snap ik de mijne is nog 4 jaar geldig en ik schat zo in dat ik dan geen 35 uur aanwezigheidstherapie ga doen en een 800 tot 1200 euro ga uitgeven. Je hebt het tenslotte alleen beroepsmatig nodig. Maar dan pakt niet de regering mijn code 95 af ik besluit dan zelf deze te stoppen. Dat is mijn punt

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Reis door Afrika: rijbewijzen?



Bericht door Marco Polo »

En code 95 is verder geen voorwaarde voor belastingaftrek ;-)
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Reis door Afrika: rijbewijzen?



Bericht door AadenAnke »

Als je aannemelijk maakt dat het beroepsmatig nodig hebt/gebruikt dat is simpel want je hebt het alleen beroepsmatig nodig :lol: maar dan zal je dus ook inkomsten uit arbeid moeten opgeven :shh:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Reis door Afrika: rijbewijzen?



Bericht door Marco Polo »

“Toekomstig”
Niks op te geven.
Glazen bol :D

Je kan geen inkomsten opgeven van werk waarvoor je nog opgeleid wordt of wat je nog niet hebt :-)

Gewoon onthouden dat CCV-B een beroepsopleiding is, hoe ver je daar ook mee komt.
Dus zelfs als je alleen de basis doet, het C rijbewijs, dan is dit al een opleiding die opleidt voor werk of een toekomstig beroep en aftrekbaar als studiekosten.

Ik heb meerdere collega’s gehad die naast hun technische opleiding hun CE er naast hadden om een alternatief te hebben mocht het komen tot een bedrijfssluiting.
gandalf300
Berichten: 7
Lid geworden op: za 20 mar 2021, 0:37

Re: Reis door Afrika: rijbewijzen?



Bericht door gandalf300 »

rhomodel schreef:
wo 24 mar 2021, 10:53
Om terug te komen op de begin vraag, in plaats van allemaal reisverslagen: ik snap niet waarom toch maar steeds het randje van wat mag en niet mag opgezocht wordt: Je wilt met een zwaar expeditie voertuig op stap maar ik begrijp dat je rijbewijs B hebt. Dan zou ik of C halen, of gewoon met een landrover gaan. Niks niet proberen of je met B door de mazen van de wet kan slippen omdat je eigenlijk C nodig hebt: wat ga je doen als je gepakt wordt en iemand spreekt je aan op het feit dat je maar B hebt terwijl je C moet hebben ( of iets vergelijkbaars). Zeker in landen waar communicatie wat moeilijk zou kunnen gaan: niet doen.
Omdat ik nog nergens gelezen heb dat ik met een C rijbewijs WEL overal in afrika mag rijden. Ik heb geen moeite met een C of C1 rijbewijs te halen, als het zeker is dat het daarmee geen probleem is.
Arend schreef:
wo 24 mar 2021, 16:03
Wij reizen nu 5 jaar door Africa met een 12 ton Mercedes, C rijbewijs word af en toe gecontroleerd, ze zijn hier niet achterlijk......
Tot nu toe ruin 100.000km Africa.
West naar beneden en oost omhoog echter tot Kenia.
Voorlopig kun je de oostkust vergeten, oorlog in Ethiopië.
Je zult ook naar Griekenland moeten rijden, lijkt me niet verstandig zonder C ivm verzekeringen.

Succes met je plannen!
Goed om te weten, het C rijbewijs is dus overal waar jullie zijn geweest geldig om die Mercedes te besturen?
Ik hoef niet door Europa te rijden, aangezien de camper waarschijnlijk per boot zal gaan.

Dat stuk over Ethiopië ben ik wel benieuwd naar, wat ik zelf kon vinden zijn er ook veilige gebieden waar je doorheen kan. 100% veilig is het natuurlijk nooit.
De reis zal voolopig nog niet plaats vinden, dus het kan natuurlijk ook dat de situatie weer verandert in die tijd.
Bedankt voor je reactie :-B
Plaats reactie