Camperplaatsen zonder vertrektijden?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door jaap van duijn »

Jawel, camperplaats zonder vertrek tijden, gewoon betalen per 24uur.
Alleen begrepen aankomst/vertrek tussen 07.00 en 23.00uur.
Kosten 17,00€ per 24 uur / elektra apart wij gebruikten voor 6.00€ in de automaat, achteraf nog voor 2.00€ over.
Een ander ook gelukkig.
Dit was in Fussen, Duitsland site code 87629
En ja al die commentaren hier maar ook op campercontact die staan er, maar ik hoef ze niet te lezen toch, alle kommer en kwel.
We zijn wat jonger - met camper eigendom - en ja als we zo iets zoeken betalen we ervoor basta.

Een fijne dag verder, bovenal blijf gezond - Jaap van Duijn

groeten Jaap van Duijn.
Laatst gewijzigd door jaap van duijn op ma 14 feb 2022, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door FrS »

er zijn nog steeds mensen die moeten hier aan wennen, denken dat alles nog gratis kan. Das war einmal, voor niets gaat de zon op
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door Karelkaywa »

En toch kan er nog heel veel gratis. Wij staan graag alleen ergens in de natuur en dat zijn bijna altijd gratis plaatsen. Zijn nu vanaf 3-2 onderweg en momenteel in Noord Spanje richting Portugal. Tot nu toe zegge en schrijve € 8.= kwijt op een cp waar we noodgedwongen moesten staan. Om de 3 á 4 dagen verzorging nodig, tot nu toe allemaal gratis. Het kan dus wel degelijk maar zoek dan niet de plekken op waar iedereen gaat staan. Overigens gaat het mij niet om die paar euro’s, indien gewenst betaal ik ze graag. Bijkomend voordeel van de door mij genoemde gratis plekken is dat er geen sprake is van aankomst en vertrektijden
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door Dafluc »

Maar het ging hier dan ook oorspronkelijk over plekken in Nederland.
Afbeelding
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door zwerf-busje »

Er zijn ook (in NL ) aardig wat camperplaatsen die wel officiele vertrektijden hebben, maar die dat alleen willen handhaven in het drukke seizoen.
Wij vinden het in de weekenden weg ook niet lollig om op zondag voor 11 of 12 of 13 uur te moeten vertrekken, maar bij navraag blijkt dat op de meeste CP's buiten het seizoen doorgaans geen probleem te zijn.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door Trudie67 »

Ik lees vaak over gratis, maar het gaat mij niet om gratis
Ik wil wel betalen voor een plek
Het gaat om niet om 11 uur weg te moeten
Dat zijn 2 verschillende dingen

Ik hou van cp"s waar aankomst is vertrektijd
Bijv kessel-eik, Voorst, Hasselt, Bodelaeke giethoorn
Zulke plekken zoek ik

Inderdaad in Nederland, want over de grens ken ik er genoeg
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door FrS »

als er € 50.000,= ge-investeerd is voor een cp - elektrisch/toilet legen/grijs water lozen/ water innemen, verharde plek met gras ernaast mag ik dan bepalen dat iemand uiterlijk 12:00 uur moet vertrekken of betaald voor 1 dag. Voor hetzelfde blijven ze staan , komen er campers in de middag en alles vol en om 18:00 uur rijden ze vrolijk weg. Daar heb ik niet voor ge-investeerd om (vooral hoogseizoen) tegen lege plekken aan te kijken. Verdienen is volgens mij een vies woord in camperland, wel veel voorzieningen maar betalen en gestelde regels hebben ze een broertje dood aan.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door AadenAnke »

Verdienen prima voorzieningen meestal niet nodig als ze er zijn prettig betalen geen probleem vertrekken op vast gestelde tijd oké maar ik voel me soms een melkkoe als ik voor een parkeerplek 10+€ mag betalen. Maar soms sta ik op een plek van 15+€ en dan denk ik “het is het zeker waard” maar voor mij hoeft het niet. Dat een CP uitbater je tegen het middaguur weg wil hebben is logisch volgens mij nieuwe gasten komen in de middag aan. Zo heeft ook nog ff de tijd om gras te maaien en te vegen

Gr Aad
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door Will »

als er € 50.000,= ge-investeerd is voor een cp - elektrisch/toilet legen/grijs water lozen/ water innemen, verharde plek met gras ernaast mag ik dan bepalen dat iemand uiterlijk 12:00 uur moet vertrekken of betaald voor 1 dag.
Dat mag je zeker maar dan moet je een camping beginnen. :wink:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door AadenAnke »

Waarom een camping hij probeer van een 1/2 ton een hele te maken niets mis mee toch :lol:

Gr Aad
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door Will »

Met een camperplaats. :lol3:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door FrS »

die kant gaat het wel op. /zowel de lokale bevolking als gemeenten willen geen overlast. (voorbeeld cp in Mijdrecht)
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 22 feb 2022, 9:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door FrS »

AadenAnke schreef:
do 17 feb 2022, 22:08
Waarom een camping hij probeer van een 1/2 ton een hele te maken niets mis mee toch :lol:

Gr Aad
daar gaan heel wat jaren overheen , tenminste als je kunt rekenen. Omzet is geen winst
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Camperplaatsen zonder vertrektijden?



Bericht door jaap van duijn »

Dus komen we terecht in Huizen, daar stonden we in 2019 als 2e camper, na ons kamen er nog 10 bij.
Ik dacht was aangegeven maximaal 8 of 6 plaatsen, niets erbij , wel grote vuilbak.
We hebben heerlijk autark gestaan, onze zonnepanelen getest en zo, en WC tank wezen lagen acht op de fiets bij de jachthaven - keurig verzorgd en aangegeven, je was vrij om te komen en te gaan, maar dacht maximaal 48 of 72 uur.
Zover dus.
Nu lezen we - en al gehoord van havenmeester 08-2021 - dat er betaald moet worden, maar er ook voorzieningen komen en maximaal aantal plaatsen 6.
Hoe komt dit, wel door ons camperaars zelf, WC tankt in vuilnis bak geleegd, een grote janboel met verder afval en barbecue op het veld er naast en aan 2 kanten de boel vol zetten, wat niet de bedoeling was en de omliggende woningen daar over geklaagd hebben.
Resultaat geen vrije plek meer, jammer was leuk maar we - natuurlijk niet een ieder - het veelal zelf.

Fijne en zonnige dag nog en blijf gezond hoor - Jaap van Duijn.
Laatst gewijzigd door jaap van duijn op za 19 feb 2022, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie