Tolbadge Noorwegen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chateau
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 11:39
Locatie: Regio Amsterdam

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Chateau »

Hier is de Skyttelpass zonder problemen of inklaringskosten door de brievenbus gekomen. Op de envelop zat wel een douaneverklaring CN23 (die we binnen de EU tegenwoordig niet meer gebruiken) met NOK 1,00 als aangegeven waarde en verder stond "gift" (cadeau) aangevinkt.
Ik ben bang dat men bij de postafdeling bij Skyttelpass vergeten is die douaneverklaring er op te plakken en dat er dan hier betaald moet worden.
De factuur heb ik eerder via email gekregen.
Groet, Hans

LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door camperaap »

Ook ik heb de skyttelpass netjes zonder probleem door de brievenbus ontvangen. Geen inklaringskosten of wat dan ook. Wel factuur per email ontavngen en betaald. De skyttelpass gekoppeld aan de autopassferry voor de veerboten, en een overeenkomst gesloten voor de deense bruggen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Aloys »

Ik kwam dit tegen, goedkoop over de bruggen én tol in Scandinavië, wellicht interessant: https://wanderrebel.com/visit/met-korti ... oresundgo/
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Oresundgo gaat uit van kentekenherkenning. Helaas werkt dat nog niet voor buitenlandse kentekens en is een tag nodig met een Bropas (kortingscontract, kost hetzelfde/jaar als Oresundgo)
Timpskie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 04 jul 2021, 13:13

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Timpskie »

Ik heb gisteren een skyttelpas aangevraagd en nu gekoppeld aan de autopass for fery en kreeg een eerste factuur voor de deposit van 3000 NOK.
Maar als ik dit wil betalen vraagt mijn bank de gegevens van hun bank, met zelfs het adres van hun bank, blijkbaar verplicht. Iemand die dit weet?
En wat in te vullen bij de mededeling? Klantnummer, Factuurnummer?
rmas
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:22

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door rmas »

Stel dat het ledige gewicht van de camper 2900 kg is, dan neem ik aan dat met alles d'r op en d'r aan toch meer dan 3500 kg kan wegen? M.a.w. moet ik bij de aanvraag van een pass uitgaan van ledig gewicht of alles bij elkaar? Ik zou denken het laatste, een zwaardere auto geeft natuurlijk meer slijtage aan de wegen - ook al is het miniem.
rmas
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:22

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door rmas »

Timpskie schreef:
vr 28 apr 2023, 16:25
Iemand die dit weet? En wat in te vullen bij de mededeling? Klantnummer, Factuurnummer?
Dat gaat niet om de bank maar de geadresseerde. Dat staat allemaal op de factuur zelf: adres linksboven (of linksonder) bij 'avsender' en verder fakturanr en kundenr. spreekt ook voor zich. Betaalgegevens staan onder 'iban', ook op die factuur (NO543633 etc.).
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

rmas schreef:
vr 28 apr 2023, 17:00
Stel dat het ledige gewicht van de camper 2900 kg is, dan neem ik aan dat met alles d'r op en d'r aan toch meer dan 3500 kg kan wegen? M.a.w. moet ik bij de aanvraag van een pass uitgaan van ledig gewicht of alles bij elkaar? Ik zou denken het laatste, een zwaardere auto geeft natuurlijk meer slijtage aan de wegen - ook al is het miniem.
Het gaat erom wat er op het kentekenbewijs staat bij Toegestane max. massa.
Timpskie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 04 jul 2021, 13:13

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Timpskie »

rmas schreef:
vr 28 apr 2023, 17:02
Timpskie schreef:
vr 28 apr 2023, 16:25
Iemand die dit weet? En wat in te vullen bij de mededeling? Klantnummer, Factuurnummer?
Dat gaat niet om de bank maar de geadresseerde. Dat staat allemaal op de factuur zelf: adres linksboven (of linksonder) bij 'avsender' en verder fakturanr en kundenr. spreekt ook voor zich. Betaalgegevens staan onder 'iban', ook op die factuur (NO543633 etc.).
Ok, dat was mij even niet duidelijk. Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door camperaap »

Timpskie schreef:
vr 28 apr 2023, 16:25
Ik heb gisteren een skyttelpas aangevraagd en nu gekoppeld aan de autopass for fery en kreeg een eerste factuur voor de deposit van 3000 NOK.
Maar als ik dit wil betalen vraagt mijn bank de gegevens van hun bank, met zelfs het adres van hun bank, blijkbaar verplicht. Iemand die dit weet?
En wat in te vullen bij de mededeling? Klantnummer, Factuurnummer?
Ik weet niet welke bank jij hebt, maar ik kon het bedrag gewoon met het bestaande rekeningnummer overmaken. Als referentie heb ik het factuurnummer gebruikt. Er staat nu iets meer dan 3000NOK op de deposit.
Festijn
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 10 jun 2022, 7:37

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Festijn »

Chateau schreef:
vr 28 apr 2023, 9:20
Hier is de Skyttelpass zonder problemen of inklaringskosten door de brievenbus gekomen. Op de envelop zat wel een douaneverklaring CN23 (die we binnen de EU tegenwoordig niet meer gebruiken) met NOK 1,00 als aangegeven waarde en verder stond "gift" (cadeau) aangevinkt.
Ik ben bang dat men bij de postafdeling bij Skyttelpass vergeten is die douaneverklaring er op te plakken en dat er dan hier betaald moet worden.
De factuur heb ik eerder via email gekregen.
Bedankt voor de info.
Ik heb voorlopig een herberekening van de kosten gevraagd en de factuur doorgestuurd.

Ik ben nog eens gaan kijken naar de foto’s die in het dossier staan en ik zie ook duidelijk op de enveloppe CN23 staan met waarde 1 NOK.
Alleen staat niet gift maar commercial sample aangekruist.

Is het daardoor foutgelopen?

Ik zal zien wat hun antwoord zal zijn betreft de herberekening.

Ik heb deze ochtend ook mail naar SkyttelPASS gestuurd maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Peter+Annie »

Timpskie schreef:
vr 28 apr 2023, 16:25
Ik heb gisteren een skyttelpas aangevraagd en nu gekoppeld aan de autopass for fery en kreeg een eerste factuur voor de deposit van 3000 NOK.
Maar als ik dit wil betalen vraagt mijn bank de gegevens van hun bank, met zelfs het adres van hun bank, blijkbaar verplicht. Iemand die dit weet?
En wat in te vullen bij de mededeling? Klantnummer, Factuurnummer?
DE naam van hun bank staat toch op de factuur die je gehad hebt,evenals het factuur en klantnummer.
Vorig jaar moest ik eerst een Bro-Bizz aanvragen ( dat werkt dit jaar niet meer, ik vermoed dat daar deze Skyttelpass voor in de plaats gekomen is)
Deze Bro-bizz heeft een 16 cijferig registratie nummer dat ik op moest geven bij de aanvraag van de Autopass for faerge.
Na betaling van Nok 3000 had ik de autopass for Faerge kart binnen een week in huis.
Deze autopass kon niet met een creditcard betaald worden ,maar kon alleen door een bankoverschrijving, wat je over hebt van die Nok 3000 word, na opzegging van de overeenkomst, ook weer op dit rekening nummer terug gestort.
Verder had ik me ook geregistreerd ( dus geen account aangemaakt) bij Epass24.Dan word je ook voor de Zweedse tol een congestietax in de juiste categorie ingedeeld.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Peter+Annie »

Timpskie schreef:
vr 28 apr 2023, 16:25
Ik heb gisteren een skyttelpas aangevraagd en nu gekoppeld aan de autopass for fery en kreeg een eerste factuur voor de deposit van 3000 NOK.
Maar als ik dit wil betalen vraagt mijn bank de gegevens van hun bank, met zelfs het adres van hun bank, blijkbaar verplicht. Iemand die dit weet?
En wat in te vullen bij de mededeling? Klantnummer, Factuurnummer?
DE naam van hun bank staat toch op de factuur die je gehad hebt,evenals het factuur en klantnummer.
Vorig jaar moest ik eerst een Bro-Bizz aanvragen ( dat werkt dit jaar niet meer, ik vermoed dat daar deze Skyttelpass voor in de plaats gekomen is)
Deze Bro-bizz heeft een 16 cijferig registratie nummer dat ik op moest geven bij de aanvraag van de Autopass for faerge.
Na betaling van Nok 3000 had ik de autopass for Faerge kart binnen een week in huis.
Deze autopass kon niet met een creditcard betaald worden ,maar kon alleen door een bankoverschrijving, wat je over hebt van die Nok 3000 word, na opzegging van de overeenkomst, ook weer op dit rekening nummer terug gestort.
Verder had ik me ook geregistreerd ( dus geen account aangemaakt) bij Epass24.Dan word je ook voor de Zweedse tol een congestietax in de juiste categorie ingedeeld.
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Peter + Annie
De Skyttelpass kwam niet in de plaats van de Brobizz maar is de enige Noorse tag die technisch gelijk is aan de Brobizz, hij is er al een paar jaar net als andere Autopassvarianten. Brobizz is Deens en de uitgever heeft de verbinding met het Noorse systeem verbroken.
Epass24 is misschien nuttig voor een paar centen Congestietax in Zweden maar is vooral nodig om in Noorwegen correct te worden getarifeerd als de camper >3500 kg is. Noodzakelijk is Epass24-registratie als je een M1 camper >3500 kg hebt en geen tag gebruikt (deze is voor geen enkele M1 camper noodzakelijk) PLUS voor de situatie dat de tag per abuis niet wordt 'gezien'.
Autopass for Ferje (de Ferjepass) is een contract met de Ferry-organisatie tbv 50% korting, waar je een deposit voor moet aanhouden. Je koppelt daar een Autopass tag aan die je apart aanschaft of via Autopass for Ferje verkrijgt.
Zo ook bij de Øresundbrug, daar is de Bropas een kortingscontract waar je de tag aan koppelt.
Plaats reactie