Tolbadge Noorwegen

Plaats reactie
Peter+Annie
Berichten: 1344
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Peter+Annie »

Kan kloppen, ik kon vorig jaar kiezen uit verschillende "brikke's" en koos voor de Bro-Bizz.
Deze is dit jaar niet meer te gebruiken.
Verder heb je gelijk dat je stelt dat de Faergekort belangrijk is om de 50 % korting te kunnen krijgen, dit kan als je veel pontjes neemt behoorlijk oplopen.
Gebruikersavatar
Chateau
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 11:39
Locatie: Regio Amsterdam

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Chateau »

Ter info: ik heb de autopassferje.no met de SkyttelPass. Vanmiddag zonder enig probleem de twee bruggen in Denemarken en Zweden overgegaan, de poortjes gingen met een piepje vlot open.
Groet, Hans

LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Dank voor de info, dat vroeg ik mij nog af. Hij werkt daar dus.
Gebruikersavatar
Chateau
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 11:39
Locatie: Regio Amsterdam

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Chateau »

Ik las wel overal dat je de SkyttelPass bij de bruggen kon gebruiken, maar of je nog een aparte overeenkomst o.i.d. met de bruggen moest aangaan of iets koppelen, bleef in de vraagtekens, ook op de website van Oresundbrug. Vorige week toch maar even gemaild en letterlijk groen licht.

DirkWB ook bedankt voor de vele info.
Groet, Hans

LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Ja prima!
Je kunt natuurlijk een kortingsovereenkomst aangaan bij de Oresundbrug. Dat is de Bropas.
Dat gaat via de website van de brug, 1 bedrag/jaar, eventueel na korte tijd het contract stoppen en ondertussen met 50% korting de brug overgaan.
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door TonenJolanda »

Even een vraagje aan de Skytellpass bestellers: wat hebben jullie bij de aanvraag ingevuld bij "Postnummer" (verplicht veld). Dit wordt vertaald naar postcode, maar bij mijn Nederlandse postcode krijg ik een foutmelding en kan ik niet verder.
Groet, Ton
rmas
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:22

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door rmas »

Zou het kunnen dat je de landkeuze niet op Nederland hebt staan?
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door TonenJolanda »

Die staat wel goed.
Groet, Ton
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door TonenJolanda »

TonenJolanda schreef:
wo 03 mei 2023, 10:05
Even een vraagje aan de Skytellpass bestellers: wat hebben jullie bij de aanvraag ingevuld bij "Postnummer" (verplicht veld). Dit wordt vertaald naar postcode, maar bij mijn Nederlandse postcode krijg ik een foutmelding en kan ik niet verder.
Het is inmiddels gelukt!
Groet, Ton
rmas
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:22

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door rmas »

En dan komt de onvermijdelijk vraag: wat was dan de oplossing?
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door TonenJolanda »

Op deze plek moest de plaatsnaam ingevuld worden.
Groet, Ton
rmas
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:22

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door rmas »

Deel van een tekst uit een email van Brobizz:
In the future you can use your bizz on the Storebælt Bridge, the Øresund Bridge, Molslinjen, Scandlines, ForSea, Fanølinjen, Langelandslinjen, Alslinjen, Samsølinjen and the Aalborg ferries.
You should be aware that from April 13, 2023, you will no longer be able to use your bizz with a Brobizz private agreement for tolls on Norwegian roads and ferry services. If you are going to Norway after April 13, 2023, we recommend that you read the information HERE.
"In the future" is natuurlijk wat vaag. Naast de Brobizz heb ik voor de reis naar Noorwegen een Skyttelpas en Autopass. Ik weet nog niet of ik via Zweden ga, dat zien we op het moment zelf wel. Bij de registratie van ePass zag ik dat je bij het aanvragen en opgeven van een kenteken ook de periode kan opgeven (rental car) waarop de kaart actief moet zijn.
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

De Brobizz werkt (al jaren) op de Deense bruggen en veerponten incl. de Oresundbrug. Bij de Oresundbrug en de bruggen over de Belt kun je de Bizz lane nemen, de tag geeft een piepje als hij is gelezen. Ook kleine ponten in Denemarken hebben een Bizzlane, dan echter moet nog wel op een scherm worden aangegeven wat de grootte van de camper is en hoeveel passagiers er zijn. In Noorwegen werkt hij niet meer.
Maar waarom 3 tags gebruiken? 1 tag is genoeg (en zelfs die is niet noodzakelijk). Dan is de Brobizz echter niet universeel genoeg. De Skyttelpass (mijn voorkeur) en de Autopass (dan is de Fremtind het gemakkelijkst te bestellen) werken beiden prima in Noorwegen. De Skyttelpass is bij de Oresundbrug probleemloos aan een kortingscontract (de Bropas) te koppelen, met de andere Noorse passen moet dat dmv een mail aan de brugorganisatie handmatig worden geregeld. Koppelen aan een kortingscontract voor Noorse ferry's kan met elke Noorse pas.

PS in Zweden heeft de tag geen functie, daar werkt het uitsluitend op kenteken.
Sandra-1
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 19 mei 2023, 17:35

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Sandra-1 »

TonenJolanda schreef:
do 04 mei 2023, 14:22
Op deze plek moest de plaatsnaam ingevuld worden.
Dit werkt niet bij mij. Is er nog een andere oplossing?
Plaats reactie