Tolbadge Noorwegen

Rhodez
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 19 mar 2023, 15:37

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Rhodez »

Hmmm, dank. Enige alternatief is dan zeker door gewoon achteraf te betalen en geen korting te krijgen?
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Volgens mij betaal je dan direct aan de betr. Noorse ferry maar ik heb die situatie niet recent meegemaakt omdat ik de tag gebruik.
Korting ontvang je uitsluitend als je een ferjepasscontract hebt met daaraan gekoppeld een in Noorwegen geldige tag.
Een gokje kan zijn: bestel een tag bij Skyttelpass of Fremtind en koppel het nummer aan het ferjepasscontract. Misschien is de pas niet tijdig in huis maar via het kenteken dat ze checken, kan het nog goed gaan.
Rhodez
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 19 mar 2023, 15:37

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Rhodez »

OK, dan probeer ik dat eventueel later nog. Ik bel morgen even met Oresund. Het valt me namelijk op dat in de brief bij de tag nadrukkelijk staat vermeld dat als ik Noorwegen ga rijden en daarbij de bizz wil gebruiken ik het kenteken en brandstoftype van tevoren moet registreren. Dat zou juist weer aangeven dat het wel kan. Al met al inderdaad erg verwarrend...
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Klopt, het is verwarrend.
Let op: Denemarken is aan het overschakelen naar kentekenregistratie bij het passeren van de brug. Alleen .... dat geldt nog niet voor niet-Deense kentekens. Dus zeg er even bij dat het een niet-Deens kenteken betreft.
Ik vrees dat de Oresundbrug niet precies weet hoe het in Noorwegen werkt, zij hebben daar geen belang bij.
Wel is het verstandig om in Noorwegen ook te registreren bij Epass24. Dan weten ze de gewichtsklasse en de brandstof. Op de Noorse ponten krijg je op basis van het kenteken volgens de ferjepasswebsite niet de 50% korting die je bij een ferjepasscontract incl. tag kunt krijgen.
Rhodez
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 19 mar 2023, 15:37

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Rhodez »

Loop ik dan niet het risico om dubbel belast te worden als ik ook de camper registreer bij Epass?
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Nee dat gaat goed dwz ik heb er nog nooit een bericht over gezien terwijl ik toch veel reizigers ken.
De tag wordt gelezen en er wordt afgerekend via de daaraan verbonden creditcard.
Als de tag niet wordt gelezen of als er geen tag is, dan wordt het kenteken gebruikt.
Is de camper op het kenteken >3500 kg, dan is voor Noorwegen so wie so registratie bij Epass24 nodig. Zonder registratie krijg je anders een te hoog tarief.
Ahjwinth
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 11:55

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Ahjwinth »

Ik heb 2 weken geleden op een zondag avond de Skyttelpass Aangevraagd en afgelopen vrijdag lag deze in de bus. Dus de levering was redelijk snel, geen brief dat ik invoer belasting moest betalen.
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Zo hoort het te gaan!
Rhodez
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 19 mar 2023, 15:37

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Rhodez »

Nou, het is toch gelukt! Blijkbaar moet je hiervoor bellen naar Oresund. Ik kreeg daar een andere code mee om in te vullen bij Autopassferje.no en de tag te koppelen. Die pakte hij direct. Maar dank voor het meedenken! En voor de anderen: OresundPay is dus ook een optie als je niet te lang (3-5 werkdagen) kan wachten op de tag en korting wil krijgen op de tol en ferry van Noorwegen. Je moet alleen nog even nabellen dus blijkbaar.
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Heel bijzonder, dit.
Maar mooi dat het is opgelost.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door jaap van duijn »

@DirkWB,

Vandaag de raam unit binnen en maar onder die van Fulli geplakt.
Dus nu een kaart (credit kaart model) van autopassferje.no ontvangen, daar zijn mijn gegevens dus bekend.
(Alleen dacht ik dat ze nergens om mijn bank gegevens gevraagd hebben of zou AMEX voldoende zijn).
En ontvanger/zendertje op t raam.
Ik denk alles verzekeringen voor elkaar, camper service gehad en zelf alles nagelopen tot en met even reserve wiel er van onder, schoongemaakt en op juiste lucht druk gecontroleerd.
We kunnen water vullen, boodschappen er in en kleding/schoenen en dan op weg.
Alleen gaat de boot / ferry pas de 2e augustus, dus hebben nog ene paar dagen op strand in ons hokje voor de deur.

Groeten Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Nog even geduld dan :-)
Autopassferje hoeft niet om bankgegevens te vragen omdat er een deposit wordt gestort. Daar worden de overtochten van afgeboekt. Er is van autopassferje een mail geweest met het verzoek om het deposit te storten.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door jaap van duijn »

@DirkWB,

Yep daar heb ik als 260,= € moeten storten, eigenlijk 3000,= NOK, omreken koers was voor ons :).

Omdat we als 3 x eerder daar waren hebben we nu meer vooraf uitgezocht, wat we toen gemist hebben, maar wat we ook zeker nog eens doen willen.

Groeten Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
DirkWB
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 dec 2021, 15:48

Tolbadge Noorwegen



Bericht door DirkWB »

Nog een nieuwtje voor degenen die de Øresundbrug passeren, ik citeer:
'BroPas, which is called ØresundGO today, is possible to sign with a Dutch license plate. You can sign up here: Sign up for ØresundGO | Øresundsbron (oresundsbron.com). If you are also driving on Storebæltsbroen however, you also need to order a bizz on your contract. After you signed up and logged in on your account, click on "vehicles", and then order a bizz.

Best Regards / Vänliga hälsningar / Venlig hilsen'

Oftewel de tag (welke dan ook) is niet meer nodig voor een kortingscontract bij de Øresundsbrug.
Plaats reactie