Tolbadge Noorwegen

Plaats reactie
Gerrit Hilgen
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 10 okt 2018, 19:04

Tolbadge Noorwegen



Bericht door Gerrit Hilgen »

Hallo,
Ik zoek informatie waar ik een tolbadge voor Noorwegen en Zweden kan kopen .

met vriendelijke groet : Gerrit Hilgen
Suntracker
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 29 jun 2016, 11:47
Locatie: Småland, Zweden

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Suntracker »

Kijk eens op deze website: https://brobizz.com/se/foretag/operatorer/norge/
Als je het niet kunt lezen en begrijpen, dan wil ik je wel proberen te helpen daarmee. We wonen in Zweden en spreken ook de taal.

Wij hebben zelf voor de camper ook een BroBizz en dat werkt goed. Kost ca. 20 Euro statiegeld voor de sensor, die je achter de ruit moet hebben.
Niet te verwarren met een apparaatje voor de Öresundsbrug!! Je kunt wel een abonnement voor deze brug koppelen aan BroBizz, maar dan betaal je gewoon extra juist daarvoor.

André
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door peter possl »

ik ben geregistreerd bij:
https://www.epcplc.com/
dat staat voor de fa. Euro Parking Collection plc (EPC)
83-93 Shepperton Road in london Ver Kon.
Zij registreren/incasseren de tolgebruikers van de snelwegen in noorwegen en zweden.
Heb er goede ervaringen mee. Alleen registreren, je krijgt gelijk een bevestiging en later als je weer thuis bent ligt de rekening op je mat.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Aloys »

En als je je niet registreert maar gewoon overal doorrijdt, dan ligt diezelfde rekening, misschien wat later, ook op je mat.
Maar is er ook korting te behalen bij die tolsystemen?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Suntracker
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 29 jun 2016, 11:47
Locatie: Småland, Zweden

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Suntracker »

Hej Aloys,

Alles is kennelijk mogelijk, maar als je auto / camper boven de 3,5 ton is wordt het verhaal anders. Je bent dan in Noorwegen (kennelijk) in overtreding als je geen tolkastje hebt. Mijn + 3,5 ton camper staat geregistreerd als camper en dan betaal je het personenauto tarief.
Kies gewoon dat, wat je het makkelijkst is / lijkt. Lees op internet gewoon, wat ze willen.
Als het te lang duurt voordat je kunt kijken wat er precies op je mat ligt, dan moet je een alternatief zien te vinden, om te voorkomen, dat ze boetes gaan uitdelen.
Naar mijn mening kun je dat (boete) geld beter omzetten in bier en wijn naar eigen behoefte (ben geen alcoholist, maar genieter...).

André
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Tolbadge Noorwegen



Bericht door Marco Polo »

Autopass toltag is alleen interessant voor >3500kg.
Contract afsluiten bij 1 van de tolproviders in Noorwegen.
Je moet je dan voor Oslo blijkbaar ook bij EPC registeren vanwege de emissieklasse.
Alleen gaan er verhalen dat je zelfs boven de 3500 kg met een buitenlands kenteken en zonder tolltag ook aangeslagen word voor M1.
Zou op zich logisch zijn omdat EPC via de camerabeelden achter je kenteken aan gaat en er dan waarschijnlijk vanzelf achter komt in welke voertuigklasse je ingedeeld bent.
Althans, dat zou ik me voor kunnen stellen.
Wij hebben het er niet op gewaagd en via Tolprovider E6 Gardermoen een toltag geregeld en gebruikt.
Kan je online ook mooi de kosten in de gaten houden.
(Die een jaar of 2 geleden nog peanuts waren op een trip van zuid naar noord :))
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Premiumliner »

https://www.autopass.no/de/obligatorisc ... amtgewicht

Op wie is de verordening van toepassing?
De tolchipverplichting geldt voor alle voertuigen van meer dan 3,5 ton die zijn geregistreerd of geleased aan een bedrijf, het Rijk, gemeenten en administratieve districten, evenals op voertuigen die zijn geregistreerd bij particulieren en voor commerciële doeleinden worden gebruikt. De tolchipverplichting geldt niet voor campers en andere voertuigen die voor personen zijn geregistreerd en uitsluitend voor privégebruik worden gebruikt.

Dus alleen voor commerciële voertuigen boven 3,5 ton!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door EasyBee »

Aloys schreef:
wo 24 feb 2021, 11:36
En als je je niet registreert maar gewoon overal doorrijdt, dan ligt diezelfde rekening, misschien wat later, ook op je mat.
Zo doen wij het ook en een half of zelfs driekwart jaar later volgt de afrekening. Wel onder 3500 kg.
Me registreren doe ik alleen als ik er korting mee krijg.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door durisotti »

Het Noorse tolsysteem is erg ingewikkeld en ondoorzichtig. Ik heb in maart een auto gehuurd en ik kreeg een gepeperde rekening, 900 km gereden, tol was iets van 80 euro.
Je kon geen inzicht krijgen in de tolgelden, daar moest je dan ook weer flink voor betalen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door seth_space »

Ik vermoed dat de administratiekosten daar de oorzaak waren. Zo duur is Tol in Noorwegen niet of he moet heel specifiek bepaalde gloednieuwe bruggen/tunnels heel vaak gebruikt hebben.
Huurauto
Bij het huren van een auto in Noorwegen is het verstandig bij de verhuurder te informeren of het voertuig is aangemeld voor betaling bij de tolstations.
Wanneer dit niet het geval is, zal de rekening voor de tol gestuurd worden naar de autoverhuurder, die deze vervolgens weer doorstuurt naar de huurder van de auto. Vaak worden hierbij administratiekosten in rekening gebracht.
Om dat te voorkomen kan de huurauto aangemeld worden op epcplc.com/rental voor tolbetaling met creditcard (Visitor's Payment), onder opgave van het kenteken van de huurauto en de huurperiode.
Zie ook anwb.nl/huurauto.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Purk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 31 jul 2010, 16:39
Locatie: Wageningen

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Purk »

Wij hebben de tolbadge ook. Daarmee krijg je korting, 20 tot 50%.
Tevens de autopassferje geregistreerd en geld op gezet, dat levert ook flinke korting op voor de ferries.

Heb echter een vraag, EPC zegt dat ze niet innen voor de tolbadge die ik via Fremtind service heb aangevraagd (kostte 5€).
Nu lukt t niet met de visa te betalen en krijg ik een rekening in NOK.
Hoe betalen jullie die? In nok betlen kost 10€ extra.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Tolbadge Noorwegen



Bericht door Marco Polo »

Betaald met internationale overschrijving via de eigen bank en die extra kosten maar voor lief genomen.
Wij hadden dan voor >3,5 ton een contract met een Noorse snelwegbeheerder.
Dus dat moest sowieso in NOK
En het te betalen bedrag was iets hoger dan die 5 euro ;-)
Beroepsreiziger

Re: Tolbadge Noorwegen



Bericht door Beroepsreiziger »

Gerrit Hilgen schreef:
wo 24 feb 2021, 9:39
Hallo,
Ik zoek informatie waar ik een tolbadge voor Noorwegen en Zweden kan kopen .
De kosten voor Zweden zijn te verwaarlozen. Iets van 11ct/€, en die rekening krijg je netjes thuis.
Aan de grens kan je de Noorse tolkast krijgen.

Die Noorse kast werkt in Noorwegen, Zweden en Denemarken.
Plaats reactie