Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door AadenAnke »

Hij is niet van mezelf maar daar is hij wel weer. "De camperforum pakkans berekening" om aan de regels te voldoen zal lastig/moeilijk zijn. Lukt het mooi :thumbup: geniet er terecht van! Lukt het niet dan weet TS nu een ieder geval welk risico zij/hij loopt er is duidelijk gewaarschuwd toch?. Ik word geroepen de wagen moet voor het laadperron.

Gr. Aad
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door tonic »

En de boete extreem hoog. Maar natuurlijk kun je er de camperforumpakkansberekening weer op loslaten.
Waarschijnlijk heb je ook nooit je rijbewijs gehaald want de kans dat je erom gevraagd wordt is extreem laag :lol3:

maar het gaat erover dat je de juiste info geeft. en dan mag iedereen zijn eigen afweging maken.
Maar dan ook niet piepen bij een boete.
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door tonic »

camperforumpakkansberekening wordt trouwens aan elkaar geschreven :lol3:
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Re: Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door Laura »

Als je reageert op een topic, lees dan ook even het hele topic door. Deze discussie heeft echt niks meer met mijn openingspost te maken.

10 punten voor de gene die zei dat ik een vrouw ben

Punt was dat het mij gelukt is conform alle regels (en als je de regels niet aanstaat moet je bij het ministerie gaan klagen en niet op mijn topic) een veilige 7 zitter als camper om om te bouwen. Ik voel mij ook echt totaal niet aangesproken dat ik niet zal voldoen aan de regels van de belastingdienst.

Vervolgens wordt er gezegd (in andere bewoording) dat ik (en al die andere) dit doe om minder belasting te betalen, dat de camper geen camper is en je maar een caravan moet kopen als je geen 2 auto's voor de deur wilt hebben staan. En nog erger dat iemand zijn visie over hoe en wat kamperen is de enige visie is. Dan moet ik echt wel heel hard lachen. Ik zie dan echt een gefrustreerd persoon met een camper die boos wordt als de heg van de camping niet geknipt is.

Maar daarom zal ik ook mijn idee van een camper opschrijven. Dan wordt je wereld misschien iets groter.

Dus pak een kop koffie en lees rustig mee.
Vroeger toen ik nog geen kinderen had. Had in een hele lelijke citroen jumpy zo omgebouwd dat je er in kon slapen. Geen gedoe met omkeuren. Kabeltje elektriciteit via het raam naar binnen etc. Top om europa door te cruise. En te surfen.

Toen ging ik trouwen, bus ging kappot, 2 kinderen gekregen. En heb in paar keer een "normale" camper gehuurd. Prima, maar mega ondingen. Want langs de hele Europese kust geldt ongeveer een hoogte beperking. Dus je komt niet bij je surfspot. En 40 minuten aan haarspeld bochten boven de 2000m wordt je ook niet blij van. En met een caravan mag je op dit soort wegen helemaal niet komen. Koken in zo'n ding wil je ook niet. En kost liters aan bezine of diesel. Dus behalve de hoeveelheid slaapplaatsen vond ik (lees ik)er niks handigs aan.

Helaas is niet alles altijd voor altijd. Dus na wat geswipe op en neer een nieuwe relatie met iemand die 3 kinderen heeft. Dan heb je er dus eens in de zoveel tijd 5 van die blagen. Gezellig met zijn alle op vakantie en wij kamperen dus in kleine tentjes. Dus wel behoefte aan een uitval basis waar we met zijn 2e of 7 en alles er tussen in mee weg kunnen. Maar geen behoefte om met zijn 7e in een ruimte te slapen. Die kiddo's slapen lekker in hun eigen tenten.
Wij kamperen het hele jaar door. Met zijn tweeën zijn we ook vaak samen weg. Wij laten ons leiden door het weer bericht. Dus het kan zo maar zijn dat ik vanmiddag bedenkt dat ik vanavond ergens naar toe wil
Rijden om te kamperen.
In deze bus wilde ik wel graag een hefdak hebben en een standkachel en een keukentje hebben en die 7 zitplaatsen dus dan ben je volgens mij een dief van je eigen geld als je dan niet je camper laat voldoen aan de eisen van de belastingdienst.

Dat de eisen niks zeggen over woon werk verkeer (hoe controleer je dat trouwens) en dat het misschien een beetje raar of krom is. Dat vind ik misschien ook wel. Maar ja er zijn wel meer dingen in het leven die niet helemaal eerlijk zijn.
Dat er personen zijn die zich hevig aangevallen voelen omdat zij aan hun EIGEN verzonnen regels voldoen, of een eigen interpretatie doen voor wie deze regels dan gelden en dit op een forum posten. Vind ik echt heel maf.

Als je regels naar willens en wetens niet opvolgt dan hoort daar een boete bij. Wat zinnig advies zou zijn geweest was. Let op je bent zelf verantwoordelijk dat je voldoet aan de belastingdienst. Pas bij een controle controleren ze het echt. Er staan hoge boetes op.

Op je foto zie ik niet dit of dat. Hoe heb je dat opgelost? Of heb je er een betere foto van? Want let op ... die belastingdienst weer.

Maar de proef op de som
Zal snel komen ik woon namelijk in camper hemel en moet over de n57 om ergens naar toe te komen. Daar staan ze regelmatig te controleren.

Einde...

Maar vragen over mijn bus. Zijn welkom hoor. Maar bij een vraag hoort een een vraagteken en mensen zijn meer bereid een vraag te beantwoorden als je het vriendelijk vraagt en met belangstelling.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door Atoz »

Prachtig!
+1
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door Jean Baret »

Ik zal de tien punten in m’n zak stoppen.

Trek het je niet al te zwaar aan, mensen hebben hier inderdaad nogal stevige meningen en sommige daarvan komen ongevraagd op je bord, maar we dwalen vooral nogal eens af van het oorspronkelijke onderwerp, zeker als het over de regels gaat, of wat nou DE manier is om te kamperen/ camperen. Lang niet iedereen bedoelt dat zo vervelend en de mensen die wel overhaaste conclusies trekken, hebben hopelijk weer wat geleerd.

Maar ik heb eindelijk ook eens naar de foto’s gekeken. Leuk om te zien! Altijd mooi om ongewone indelingen te zien. Creatief, die keuken zo. En helemaal handig dat de hele kinderschaar er ook nog in past.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Camperialist
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 07 okt 2020, 1:12

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Camperialist »

Laura schreef:
do 25 feb 2021, 10:30
Aah zo, dit is een taxi geweest dus normaal 9 persoons. Met 9 persoons voldoet de camper idd niet aan de eisen van de belastingdienst (en niet aan mijn eisen) Want dan kan je niet meer van voor naar achter lopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hallo Laura,
moest je achteraf BPM betalen omdat deze eerst een taxi was ?
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Re: Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door Laura »

Ik niet omdat al om was gezet naar personen wagen toen ik hem kocht. (Had iets te maken met school vervoer) maar dat is dus niet altijd zo. Via een kenteken check kan je na gaan hoe de wagen is geregistreerd. Bij marktplaats en auto sites staat het er ook altijd bij. Marge of btw.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Aloys op do 13 jan 2022, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Camperbassie
Berichten: 622
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door Camperbassie »

Ik dacht wat een leuk draadje in het eerste bericht.
Leuke zelfbouw camper geschikt voor veel personen.

Hoe verder ik lees hoe meer azijnzeikers ik tegen kom wat een zure meningen zeg. :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:
Wel of geen camper het is creatief en als de RDW en belastingdienst het goed vinden dan heb je of geluk of goed gedaan.

Laura is er blij mee ding doet wat het moet doen en of het nou wel of geen camper is.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door Toon »

Laura schreef:
vr 26 feb 2021, 14:10
Als je reageert op een topic, lees dan ook even het hele topic door. Deze discussie heeft echt niks meer met mijn openingspost te maken.

10 punten voor de gene die zei dat ik een vrouw ben

Punt was dat het mij gelukt is conform alle regels (en als je de regels niet aanstaat moet je bij het ministerie gaan klagen en niet op mijn topic) een veilige 7 zitter als camper om om te bouwen. Ik voel mij ook echt totaal niet aangesproken dat ik niet zal voldoen aan de regels van de belastingdienst.

Vervolgens wordt er gezegd (in andere bewoording) dat ik (en al die andere) dit doe om minder belasting te betalen, dat de camper geen camper is en je maar een caravan moet kopen als je geen 2 auto's voor de deur wilt hebben staan. En nog erger dat iemand zijn visie over hoe en wat kamperen is de enige visie is. Dan moet ik echt wel heel hard lachen. Ik zie dan echt een gefrustreerd persoon met een camper die boos wordt als de heg van de camping niet geknipt is.

Maar daarom zal ik ook mijn idee van een camper opschrijven. Dan wordt je wereld misschien iets groter.

Dus pak een kop koffie en lees rustig mee.
Vroeger toen ik nog geen kinderen had. Had in een hele lelijke citroen jumpy zo omgebouwd dat je er in kon slapen. Geen gedoe met omkeuren. Kabeltje elektriciteit via het raam naar binnen etc. Top om europa door te cruise. En te surfen.

Toen ging ik trouwen, bus ging kappot, 2 kinderen gekregen. En heb in paar keer een "normale" camper gehuurd. Prima, maar mega ondingen. Want langs de hele Europese kust geldt ongeveer een hoogte beperking. Dus je komt niet bij je surfspot. En 40 minuten aan haarspeld bochten boven de 2000m wordt je ook niet blij van. En met een caravan mag je op dit soort wegen helemaal niet komen. Koken in zo'n ding wil je ook niet. En kost liters aan bezine of diesel. Dus behalve de hoeveelheid slaapplaatsen vond ik (lees ikAfbeelding)er niks handigs aan.

Helaas is niet alles altijd voor altijd. Dus na wat geswipe op en neer een nieuwe relatie met iemand die 3 kinderen heeft. Dan heb je er dus eens in de zoveel tijd 5 van die blagen. Gezellig met zijn alle op vakantie en wij kamperen dus in kleine tentjes. Dus wel behoefte aan een uitval basis waar we met zijn 2e of 7 en alles er tussen in mee weg kunnen. Maar geen behoefte om met zijn 7e in een ruimte te slapen. Die kiddo's slapen lekker in hun eigen tenten.
Wij kamperen het hele jaar door. Met zijn tweeën zijn we ook vaak samen weg. Wij laten ons leiden door het weer bericht. Dus het kan zo maar zijn dat ik vanmiddag bedenkt dat ik vanavond ergens naar toe wil
Rijden om te kamperen.
In deze bus wilde ik wel graag een hefdak hebben en een standkachel en een keukentje hebben en die 7 zitplaatsen dus dan ben je volgens mij een dief van je eigen geld als je dan niet je camper laat voldoen aan de eisen van de belastingdienst.

Dat de eisen niks zeggen over woon werk verkeer (hoe controleer je dat trouwens) en dat het misschien een beetje raar of krom is. Dat vind ik misschien ook wel. Maar ja er zijn wel meer dingen in het leven die niet helemaal eerlijk zijn.
Dat er personen zijn die zich hevig aangevallen voelen omdat zij aan hun EIGEN verzonnen regels voldoen, of een eigen interpretatie doen voor wie deze regels dan gelden en dit op een forum posten. Vind ik echt heel maf.

Als je regels naar willens en wetens niet opvolgt dan hoort daar een boete bij. Wat zinnig advies zou zijn geweest was. Let op je bent zelf verantwoordelijk dat je voldoet aan de belastingdienst. Pas bij een controle controleren ze het echt. Er staan hoge boetes op.

Op je foto zie ik niet dit of dat. Hoe heb je dat opgelost? Of heb je er een betere foto van? Want let op ... die belastingdienst weer.

Maar de proef op de som
Zal snel komen ik woon namelijk in camper hemel en moet over de n57 om ergens naar toe te komen. Daar staan ze regelmatig te controleren.

Einde...AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Maar vragen over mijn bus. Zijn welkom hoor. Maar bij een vraag hoort een een vraagteken en mensen zijn meer bereid een vraag te beantwoorden als je het vriendelijk vraagt en met belangstelling.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
je topic zo goed als het kan doorgelezen
je bus stond al op personenauto kenteken
je hebt foto's naar de belastingdienst gestuurd waarschijnlijk in telefonisch overleg
daarop doorgegaan dat je kwart tarief hebt aangevraagd en gekregen
dan komen mijn vragen
ben je na ombouw bij de RDW geweest??
staat op je kenteken bij inrichting "kampeer" auto???
is de bus al is een keer APK gekeurd ??
als de drie vragen met ja beantwoord kunnen worden zul je volgens mij bij een controle weinig problemen ondervinden
staat er een nee bij een van de drie vragen zou ik hem volgende week is een "voor" APK keuring laten doen
je loopt dan een groot gevaar dat hij daar niet doorheen komt
dan heb je nog de tijd tot de werkelijke APK keuring om alles in orde te maken indien nodig natuurlijk
S6 met de voorgang
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
HoK
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 10 okt 2021, 20:32
Locatie: Twente

Re: Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door HoK »

Ik ben erg benieuwd naar wat het nog meer wordt! Juist de niet-standaard indelingen vind ik erg leuk om te zien. Daar haal ik juist de inspiratie uit. :thumbup:
Gebruikersavatar
Markus
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 21:44
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door Markus »

Hoi Laura,
Wat een mooie uitdaging! En inderdaad, azijnzeikers heb je ook op dit forum.
Heb ook paar van deze onnodige en niet opbouwende reacties gehad en als nieuwkomer schrok ik hier wel van.

Laat het los, als je er een goed gevoel over hebt met wat je doet!
Ben benieuwd naar de volgende stappen die je gaat maken. Mocht ik een tip hebben voor je dan laat ik je het weten :D
Succes met je Camper en geniet ervan!
Groet,
Markus

GiottiLine Therry T37 Citroën Jumper Semi Integraal 2.2 HDI

"Collect Moments Not Things"
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door ducati 900 »

Laura schreef:
do 13 jan 2022, 11:14
Ik niet omdat al om was gezet naar personen wagen toen ik hem kocht. (Had iets te maken met school vervoer) maar dat is dus niet altijd zo. Via een kenteken check kan je na gaan hoe de wagen is geregistreerd. Bij marktplaats en auto sites staat het er ook altijd bij. Marge of btw.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hey Laura mooi opgelost zoals je die camper hebt gebouwd.

Marge en btw heeft niks met het soort kenteken te maken maar alleen of je een factuur met of zonder btw krijgt.
Een grijs kenteken auto kan zowel marge of btw zijn.
Als hij van een particulier is geweest dan is het altijd een marge auto.
Als deze particulier hem heeft gekocht voordat hij ouder was dan 5 jaar dan is er BPM
afgedragen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Re: Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door Laura »

ducati 900 schreef:
Laura schreef:
do 13 jan 2022, 11:14
Ik niet omdat al om was gezet naar personen wagen toen ik hem kocht. (Had iets te maken met school vervoer) maar dat is dus niet altijd zo. Via een kenteken check kan je na gaan hoe de wagen is geregistreerd. Bij marktplaats en auto sites staat het er ook altijd bij. Marge of btw.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hey Laura mooi opgelost zoals je die camper hebt gebouwd.

Marge en btw heeft niks met het soort kenteken te maken maar alleen of je een factuur met of zonder btw krijgt.
Een grijs kenteken auto kan zowel marge of btw zijn.
Als hij van een particulier is geweest dan is het altijd een marge auto.
Als deze particulier hem heeft gekocht voordat hij ouder was dan 5 jaar dan is er BPM
afgedragen.

Ben.
Hoi Ben dat klopt over het soort kenteken. maar via de rdw (kentekencheck check) kun je op vragen hoe de auto geregistreerd staat.
Sowieso handig gebleken om tijdens de koop van zo'n bus een uitgebreide kentekencheck te doen. Klopte bij heel veel bussen helemaal niks van. Veel bussen waren geïmporteerd. Terwijl ze zeiden van niet. Veel meer eigenaren of km standen waar niks van klopte. Zeggen dat de bpm al betaald is maar dat was niet zo. Toen ik ging kijken bij deze bus. Zette ze een andere neer die echt helemaal uitgeleefd was. Afbeelding. Mijn bluf en onderhandelingskwaliteiten zijn dankzij al die bezichtigingen en koop proces zeer goed geworden. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie