Avondklok en camper

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Avondklok en camper

Bericht door JohnCurly »

En het is zó simpel: er liggen dusdanige (eu) rechterlijke uitspraken die duidelijk stellen, dat het woongedeelte van een kampeerauto aangemerkt wordt als : Huis, thuis, woning.
Zelfs zó sterk, dat er een huiszoekingsbevel nodig is om binnen te mogen treden.
Ergo, zolang je in je huis blijft, waar het ook staat, voldoe je aan de avondklok.

Als je bewust parkeert waar het niet mag, en je wordt weggestuurd..tja, dat probleem vraag je dan zelf om.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Avondklok en camper

Bericht door Ruud Adam »

Zo simpel is het helemaal niet.
Het is juist erg complex.
Voor het binnentreden in een woning is er toestemming tot binnentreding nodig (behalve als het om direct gevaar gaat, of bijvoorbeeld de douane in bepaalde gebieden betreft en nog wat uitzonderingen)
Het is inderdaad zo dat niet alleen een huis een woning is, maar een tent, camper, of keetje kan ook een woning zijn.
Kan, maar hoeft niet. Een camper die in de winterstalling staat, is bijvoorbeeld geen woning op dat moment. Ook niet als je er in gaat zitten.

Dus het ligt allemaal niet zo eenvoudig en zwart/wit als sommigen denken.
Dat doet er ook niet zo heel veel toe in het geval van Corona omdat het een probleem is dat nauwelijks voorkomt, en krijg je een bekeuring, dan laat je het voorkomen, en dan zal de rechter uitmaken of je het bij het rechte eind had.
Die zou best wel eens kunnen zeggen: "Dus u reed uw camper speciaal naar die parkeerplaats om de avondklok te ontduiken. Dan denk ik dat we in dit specifieke geval de camper niet als woning beschouwen, maar als voertuig."
Of hij zegt: "Ok, u verblijft al weken in de camper of u was op doorreis. Dan heeft de BOA inderdaad geen gelijk, want u woont in de camper."
Laatst gewijzigd door Aloys op za 20 feb 2021, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Groet, Ruud
Klass
Berichten: 216
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:51

Re: Avondklok en camper

Bericht door Klass »

Mijn ervaring van afgelopen weken is dat als je na 9 uur in je camper blijft er niets aan de hand is.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Avondklok en camper

Bericht door KTManiac »

Dat lijkt me inderdaad ook, niet moeilijker maken dan het is.
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Avondklok en camper

Bericht door CaradoT135 »

Klopt helemaal, je kan er van alles bijhalen, zit je na 21.00 uur met de gordijnen dicht in je afgesloten camper op een daarvoor geoorloofde plek, om te overnachten, is er geen handhaver die daar iets van gaat zeggen.
Lallende jongeren, dat is de doelgroep die ze na 21.00 uur moeten hebben, de babyboomers zijn dat niet.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Avondklok en camper

Bericht door Ruud Adam »

Maar dat was ook al zo voor Corona.
In onze gemeente mag je niet overnachten in je camper, maar als je je gedeisd houdt, is er niks aan de hand.
Op een parkeerplaats die ik van ons huis kan bekijken, staan geregeld campers waar mensen de nacht doorbrengen.
Zolang je geen overlast veroorzaakt, vindt de politie het blijkbaar prima.
Wat niet wil zeggen dat het juridisch mag.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Avondklok en camper

Bericht door Camperic »

KTManiac schreef:
ma 22 feb 2021, 8:45
Dat lijkt me inderdaad ook, niet moeilijker maken dan het is.
:thumbup:
Daar zijn handleidingen voor te vinden: het oplossen van een niet-bestaand probleem :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Avondklok en camper

Bericht door KTManiac »

:-B En als je er dan nog niet uitkomt is hier heel veel expertise op dat gebied te vinden. :thumbup:
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Avondklok en camper

Bericht door Will »

Klopt helemaal, je kan er van alles bijhalen, zit je na 21.00 uur met de gordijnen dicht in je afgesloten camper op een daarvoor geoorloofde plek, om te overnachten, is er geen handhaver die daar iets van gaat zeggen.
Lallende jongeren, dat is de doelgroep die ze na 21.00 uur moeten hebben, de babyboomers zijn dat niet.
Die camper is zo belangrijk dat je er wel weg mee moet vooral als je in de ouderen doelgroep zit, nee want dit is niet voor 60 plus bedoeld.
Het is veel makkelijker om weer die jongeren de schuld te geven terwijl dat die juist binnen zitten op een klein groepje na.

mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Avondklok en camper

Bericht door Ruud Adam »

Jongeren krijgen inderdaad al snel de schuld, Will.
Terwijl zij wellicht wel meer lijden onder de maatregelen dan de ouderen.
Daarbij komt dan ook nog dat jongeren veel minder schade ondervinden mochten ze Corona krijgen.
Ouderen zouden wel eens iets meer begrip mogen tonen voor de situatie waarin de jongeren zich bevinden.
Jongeren moeten binnen blijven zodat ouderen niet in het ziekenhuis terecht komen en de zorg overbelasten.
Groet, Ruud
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Avondklok en camper

Bericht door Gwen1980 »

Afgelopen vrijdag stonden wij op de Weeskinderendijk in Dordrecht. Om kwart voor 9 stonden we nog een praatje te maken met onze camperburen buiten (keurig op afstand).
Er kwamen 2 boa's langs die ons aanspraken dat we wel op tijd naar binnen moesten gaan en letten op de groepsvorming. Ik vond het nogal bemoeierig, want we stonden niet te dicht bij elkaar, en het was nog geen 9 uur. Maar verder geen probleem gehad.

Voordeel van de avondklok: die cp ligt op een heel druk punt naast/onder wegen en spoorwegen op een groot parkeerterrein. Maar nu was het heerlijk rustig 's nachts.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Avondklok en camper

Bericht door Marco Polo »

Boa’s doen gewoon hun werk.
Vraag me af wat daar bemoeierig aan is.
Ze hebben met veel meer mensen te maken dan alleen jullie.
Zou mooi zijn als vooral voor die gasten wat begrip was.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Avondklok en camper

Bericht door des »

Persoonlijk zou ik het niet bemoeierig vinden, eerder een waarschuwing, of attentie zo dat je niet in de fout gaat, het was bijna tijd he 😏, iedereen bekijkt het op zijn manier he.

ik begrijp dat er veel mensen het niet leuk vinden, ik was ook af en toe na de avindklok buiten om de hond uit te laten, echter kan maar moeilijk mijn hand onder zijn kont houden in de camper.

Ik zou zeggen tis bijna voorbij we staan er voor en moeten er door.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Avondklok en camper

Bericht door Jan en Simonne »

"Bemoeierig"... tjonge jonge.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gesloten