Op zoek naar echte 2 persoons camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door hathi »

Opzoek camper,....heb je al eens naar de Knaus Van Ti plus gekeken,ik zie in de promobil een indeling staan , (zijn meerdere indelingen !)...die mss aan jouw wensen voldoet ?,M.A.N. TGE..motor 177 PK...8 gang automaat ? er zijn in Nl enkele dealers die er een hebben staan
Hans
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door de Viking »

"We zijn een echtpaar, 50 plus en willen graag samen er op uit".
OpzoekCamper heeft nog eens wens die hij niet met ons gedeeld heeft, hij wil niet meer bij zijn vrouw slapen :D
Hij heeft 2 mooie campers uitgezocht, de Hymer en de Weinsberg, beide met gescheiden bedden.
Ach 50+, moet kunnen.

Maar OpzoekCamper, wel eens nagedacht over de voetprint die je neerzet met een nieuwe camper, wat blijft er over voor je kinderen en klein kinderen.
Neem dan een gebruikte, die is al gemaakt, we hebben deze aardbol toch al geplunderd.
Overigens is die HYMER Exsis-t 580 Pure wel eentje die aan mijn wensen zou kunnen voldoen, maar dat bed, ik wil lekker bij mijn vrouw slapen 8-)
Maar die grootte is voor mij een probleem, ik wil klein en behendig eentje waar ik overal mee kan komen en die overal kan staan, dat is voor mij camperen, avontuur.
Misschien over 10 jaar maar dan ben ik al over de 80, wie weet.
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Camperic »

de Viking schreef:
di 09 feb 2021, 20:23
Overigens is die HYMER Exsis-t 580 Pure wel eentje die aan mijn wensen zou kunnen voldoen, maar dat bed, ik wil lekker bij mijn vrouw slapen 8-)
Dat lijkt me zo geen probleem toch?

Afbeelding
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door de Viking »

JA, zou kunnen, maar als je eenmaal een kleine camper gewend bent, dan wil je niet met 7 x 2.30 op stap, veel te bezwaarlijk, te lastig in alles.
Ondanks dat ik al 50 jaar alle rijbewijzen heb en een grote touringcar kan rijden wil ik het (nog) niet.
Voor langer overwinteren kies ik toch liever voor een huisje op Bali.
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Ruud Adam »

de Viking schreef:
di 09 feb 2021, 20:23
Maar OpzoekCamper, wel eens nagedacht over de voetprint die je neerzet met een nieuwe camper, wat blijft er over voor je kinderen en klein kinderen.
Neem dan een gebruikte, die is al gemaakt, we hebben deze aardbol toch al geplunderd.
Al eens nagedacht over de voetprint die jij jaar op jaar neerzet en blijft neerzetten?
Zeker als je met een brandstof slurpend vliegtuig naar Bali gaat.
Als jij thuisblijft kunnen zijn kinderen en kleinkinderen misschien zonder schuldgevoel op reis.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Rolling Rodie »

Zullen we even ontopic blijven? Dank u
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Camperic »

de Viking schreef:
wo 10 feb 2021, 9:39
JA, zou kunnen, maar als je eenmaal een kleine camper gewend bent, dan wil je niet met 7 x 2.30 op stap, veel te bezwaarlijk, te lastig in alles.
Mijn opmerking was gebaseerd op
de Viking schreef:
di 09 feb 2021, 20:23
Overigens is die HYMER Exsis-t 580 Pure wel eentje die aan mijn wensen zou kunnen voldoen, maar dat bed, ik wil lekker bij mijn vrouw slapen 8-)
:wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
ahd-surfer
Berichten: 34
Lid geworden op: do 10 dec 2020, 10:35

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door ahd-surfer »

Misschien is dit iets in de klasse van compacte halfintergraal 2 persoons, zeker eentje om eens te bekijken. (zelf pas dit merk tegen gekomen).
Sluit nauw aan bij de eisen die je hebt volgens mij.
Het merk Florium, met de Baxter reeks bijvoorbeeld 60 LG of nog twee iets grotere modellen.
De LG 60 en 64 LDG zijn niet langer (met 600 cm en 640 cm lengte) en niet veel hoger (265 cm) dan een buscamper en met een breedte van rond de 220 cm ook niet veel breder. Dus naar gebruiksgemak kan dit wel tellen.
Frans vast bed en badkamer met aparte douche. De sta hoogte achterin in de douche is wel beperkt, maar de doorrij hoogte is op het hoogste punt maar 265 cm (past al snel onder een vrij normale carport mocht dit nodig zijn)
Dus qua maten zeker heel interessant en mooie indeling.

https://www.fleurette-florium.fr/nl/lis ... ter-60-lg/

Aangezien wij ook maar met twee reizen, maar een belangrijke vereiste was dat ik de motorhome makkelijk thuis onder mijn carport kan zetten ivm met directe beschikkaarheid (ik heb namelijk geen ander voertuig/auto omdat ik dit eigenlijk ook niet echt nodig heb naast de camper), was voor ons een 6m buscamper de beste en eigenlijk enige optie (meest half intergralen passen ook niet onder mijn carport/parkeerplek met een max doorrijhoogte van 270m en veel langer dan 6 meter lukte ook niet).
De fleurette/florium heb ik in mijn zoektocht gemist :bang: , anders was ik deze zeker gaan bekijken omdat deze eigenlijk ook aan mijn eisen voldoet.

Wordt binnen de franse motorhomebouwers (en ruimer) in de A kwaliteit gezet qua bouwwijze.
Ze worden op Fiat chassis gebouwd (eigenaardig ik had eerder Citroën of Peugeot verwacht), en ik kwam vooral de 140 PK tegen , maar ik heb eens geluisterd bij een verdeler en ze zijn ook te bestellen met de 160 Pk en nieuwe 9traps automaat (zoals ik nu in mijn buscamper heb, zalig rijden).

Als ik zie hoe de buscampermarkt plots (nog meer als voorheen) booming business geworden is, denk ik dat er in de markt van compacte halfintegralen nog ruimte is voor de constructeurs om daar nog leuke dingen te gaan doen.
Ik denk dat er nog veel te gebeuren staat in de campermarkt op het vlak van ontwikkeling, zeker in de compacte sector die mogelijks steeds meer aan belang gaat winnen (ook milieutechnisch gezien, denk ik dan een beetje).
Laatst gewijzigd door ahd-surfer op do 18 feb 2021, 9:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door FrankJC »

Nu alleen nog een dealer in Nederland vinden..........................
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Bob Diesel »

Infomeer eens bij :idea:
Hebo in Giethoorn

U kunt bij ons terecht voor buscampers, integraal en half-integraal campers van de merken Dreamer, Itineo, Fleurette en Florium. Allen behoren tot de Rapido Groupe. Ieder merk met zijn eigen specifieke kenmerken wordt door ons exclusief in Nederland verkocht. Naast het aanbod van de nieuwe modellen zijn er vanzelfsprekend ook de gebruikte kampeerauto’s van verschillende fabrikanten. Aan u de keuze, wij helpen u graag.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door FrankJC »

Hebo heeft op hun site alleen de naam van Fleurette en Florium staan, verder staan er alleen Dreamer buscampers. Een camper kopen vanuit een catalogus zou ik nooit doen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Bob Diesel »

Ze helpen je graag :wink:

Maar ook wil toch graag eerst zien wat ik koop
En je koopt geen pakje roomboter oid
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Camperic »

OpzoekCamper schreef:
za 06 feb 2021, 13:40
Ik zoek ruimte en comfort, voor 2 personen, geen extra bedden.

Mijn probleem zit bij de meeste aanbieders in het zitgedeelte. (...) Voorin wil ik een ruime keuken opstelling, maar een kleine zitgroep voor 2 personen en niet 4 of 5. De zitgroep hoeft niet omgebouwd te kunnen worden tot extra bed. Tussen de toegangsdeur en de bijrijder stoel is heel vaak een zitplaats, deze wil ik niet, ik zie de deur liever korter op het rechter portier geplaatst zodat de rechter wand extra lengte heeft.
ahd-surfer schreef:
do 18 feb 2021, 8:48
Misschien is dit iets in de klasse van compacte halfintergraal 2 persoons, zeker eentje om eens te bekijken. (zelf pas dit merk tegen gekomen).
Sluit nauw aan bij de eisen die je hebt volgens mij.
Het merk Florium, met de Baxter reeks bijvoorbeeld 60 LG of nog twee iets grotere modellen.
Even snel geïnteresseerd gekeken, maar heeft een extra bed, een zitgroep voor 4/5 personen en tussen toegangsdeur en bijrijders stoel een zitplaats.
Dus zo nauw sluit het niet aan bij de eisen :think:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
ahd-surfer
Berichten: 34
Lid geworden op: do 10 dec 2020, 10:35

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door ahd-surfer »

Camperic schreef:
do 18 feb 2021, 15:00
OpzoekCamper schreef:
za 06 feb 2021, 13:40
Ik zoek ruimte en comfort, voor 2 personen, geen extra bedden.

Mijn probleem zit bij de meeste aanbieders in het zitgedeelte. (...) Voorin wil ik een ruime keuken opstelling, maar een kleine zitgroep voor 2 personen en niet 4 of 5. De zitgroep hoeft niet omgebouwd te kunnen worden tot extra bed. Tussen de toegangsdeur en de bijrijder stoel is heel vaak een zitplaats, deze wil ik niet, ik zie de deur liever korter op het rechter portier geplaatst zodat de rechter wand extra lengte heeft.
ahd-surfer schreef:
do 18 feb 2021, 8:48
Misschien is dit iets in de klasse van compacte halfintergraal 2 persoons, zeker eentje om eens te bekijken. (zelf pas dit merk tegen gekomen).
Sluit nauw aan bij de eisen die je hebt volgens mij.
Het merk Florium, met de Baxter reeks bijvoorbeeld 60 LG of nog twee iets grotere modellen.
Even snel geïnteresseerd gekeken, maar heeft een extra bed, een zitgroep voor 4/5 personen en tussen toegangsdeur en bijrijders stoel een zitplaats.
Dus zo nauw sluit het niet aan bij de eisen :think:
Ow, foutje , had ik mist.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 18 feb 2021, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Plaats reactie