Op zoek naar echte 2 persoons camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10163
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Peter LMC »

Wat ik bedoel RobenDo is.
Dat er lichtere en kleinere campers zijn die maar bv 3300 kg max op kenteken mogen wegen.
En geen 3500 kg dus.
En die kun je meestal ook niet naar 3500 kg opwaarderen anders had men dat wel meteen gedaan.
Hou daar ook even rekening mee.
Het leeg gewicht is dan wel lager maar als het totaal gewicht ook lager is heb dus
nog maar weinig laadvermogen in je camper.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Dafluc »

Inderdaad ook een dingetje om op te letten. Niet alles is max 3500 kilo. De Weinsberg Caraloft overigens wel: klik.
Afbeelding
RobenDo
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 14:00
Locatie: Breda

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door RobenDo »

Mijn caraloft mag Max 3500 kgs dus paar honderd kilo verdeeld laden, maar niet alles in garage.
Maar als je hem wilt laden tot 3200 kgs mag ook :-B
Gebruikersavatar
Veertiger
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 11 mei 2022, 12:49
Locatie: De Meierij

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Veertiger »

Wellicht is dit iets voor @TS

https://youtu.be/gmpD2xp-o3w
Pössl Summit 640 2017 163pk
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door linus »

Ik heb niet alle berichten in dit topic gelezen maar heb wel ideeën over de ideale tweepersoons camper. Het hangt voor een groot gedeelte af van het gebruik....ga je alleen weekends en af en toe één keer per jaar voor een paar weken op reis dan is een buscamper misschien passend. Hoef je niet te werken of werk je online dan ben je waarschijnlijk langer onderweg en heb je misschien wat meer ruimte nodig....
Wij zijn net terug na zes maanden Spanje en Portugal en denk dat onze camper geschikt is voor twee personen ook als je langer onderweg bent.
Onze camper is iets groter ( 6ton.7,80x3,40) en heeft drie ruimtes: zithoek/keuken, toilet/douche en voorin draaibare stoelen met daarboven het electrische tweepersoons langslaper hefbed). Op deze manier bijvoorbeeld kon mijn vrouw tv kijken en ik 2 deuren verder gitaar spelen of wat dan ook zonder dat ik tv of zij gitaar hoorde.
We hadden in elk geval alletwee onze privacy wanneer dat gewenst was en op zo'n kleine camperruimte lijkt mij vooral dát belangrijk....
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Camperic »

Veertiger schreef:
vr 13 mei 2022, 15:54
Wellicht is dit iets voor @TS

https://youtu.be/gmpD2xp-o3w
Na 23 seconden ben ik afgehaakt :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door de Jonckheer »

linus schreef:
vr 13 mei 2022, 21:17
Ik heb niet alle berichten in dit topic gelezen maar heb wel ideeën over de ideale tweepersoons camper. Het hangt voor een groot gedeelte af van het gebruik....ga je alleen weekends en af en toe één keer per jaar voor een paar weken op reis dan is een buscamper misschien passend. Hoef je niet te werken of werk je online dan ben je waarschijnlijk langer onderweg en heb je misschien wat meer ruimte nodig....
Wij zijn net terug na zes maanden Spanje en Portugal en denk dat onze camper geschikt is voor twee personen ook als je langer onderweg bent.
Onze camper is iets groter ( 6ton.7,80x3,40) en heeft drie ruimtes: zithoek/keuken, toilet/douche en voorin draaibare stoelen met daarboven het electrische tweepersoons langslaper hefbed). Op deze manier bijvoorbeeld kon mijn vrouw tv kijken en ik 2 deuren verder gitaar spelen of wat dan ook zonder dat ik tv of zij gitaar hoorde.
We hadden in elk geval alletwee onze privacy wanneer dat gewenst was en op zo'n kleine camperruimte lijkt mij vooral dát belangrijk....
Onze camper was ook 2 persoons en daarbij dan ook nog 12 meter lang. Heerlijk, die ruimte. Ik moet er niet aan denken om langdurig opgehokt te zitten in een kleine ruimte maar ieder zijn meug zei de boer... mensen denken er vaak te makkelijk over in de zin van we leven toch hoofdzakelijk buiten. Ja, totdat het een weekje gaat regenen :lol:
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Stephan65 »

Er word nu een hele mooie (vind ik) 2 persoons camper te koop aan geboden op het forum.

Stephan.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Going »

Onze Carthago T47 is een 2 persoons camper. Een dubbel bed achter. (Aan enkele bedden moet ik niet denken, niet knus genoeg)
Nu moet ik in juli met mijn broer een week op pad. 70 jaar geleden lag ik elke nacht met hem in bed. Maar dat gaat nu niet meer gebeuren, brrrrr.
Dus wordt van de week de tafel er uit gehaald en een nieuwe verstelbare tafelpoot geplaatst met een nieuw nu rechthoekig tafelblad. Dat naar beneden en een hulpstukje er op, onze 2 persoons wordt een 3 of misschien 4 persoons camper.
Bij aanschaf nooit gedacht dat er andere factoren ooit zouden moeten meewegen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Camperic »

Voor een week met jouw broer? :wtf:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door MarceldeHoog »

de Jonckheer schreef:
za 14 mei 2022, 7:35
Onze camper was ook 2 persoons en daarbij dan ook nog 12 meter lang. Heerlijk, die ruimte. Ik moet er niet aan denken om langdurig opgehokt te zitten in een kleine ruimte maar ieder zijn meug zei de boer... mensen denken er vaak te makkelijk over in de zin van we leven toch hoofdzakelijk buiten. Ja, totdat het een weekje gaat regenen :lol:
Nu vindt ik 12 meter wat aan de lange kant (wel gaaf overigens!) maar denk inderdaad dat veel mensen vergeten rekening te houden met een paar dagen slechter weer. Of zelfs de koude avonden in het voor en naseizoen, waar je al vroeg in je camper zit.

Voor mij was dat de hoofd reden om draaibare goede stoelen te plaatsen: Zelfs na een dag rijden zit ik nog heerlijk in mijn zetel :-)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door Dafluc »

Denk dat het niet voor niets zo is dat meer mensen met een buscamper onderweg zijn dan met een omgebouwde touringcar :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door de Jonckheer »

Maar dat is toch écht ook een buscamper: touringcar = bus, omgebouwd naar camper dus dat maakt buscamper. Het is niet ingewikkeld, toch? 😄
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Op zoek naar echte 2 persoons camper



Bericht door PaulBng »

Niet ingewikkeld. Wel groter.


Paul
Plaats reactie