Maxxfan reparatie liftmechanisme

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door myway »

RoadToNowhere schreef:Wij hebben net een maxxfan gemonteerd (altijd leuk om achteraf dit draadje tegen te komen :D ). Zou het mechanisme het langer uithouden als we hem altijd met de hand dichtdraaien, niet mechanisch?
Tja wie is zo gek om hem altijd met de hand open en dicht te draaien en die ervaring hier kan delen.
Misschien gaat hij wel eerder stuk als je dat met de hand doet, dat gaat behoorlijk zwaar en is bedoeld als noodvoorzieningen
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1055
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Hein123 »

myway schreef:
ma 06 feb 2023, 18:13
[quote=
Misschien gaat hij wel eerder stuk als je dat met de hand doet, dat gaat behoorlijk zwaar en is bedoeld als noodvoorzieningen
Behoorlijk zwaar? twee keer draaien en hij is bij wijze van spreken, in een keer dicht?!
Misschien, is nakijken tóch een optie voor jou? :wtf:
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5666
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Camperic »

tonic schreef:
ma 06 feb 2023, 17:11
Je kunt je natuurlijk helemaal ziek laten praten maar 1x in de zoveel jaar een nieuw onderdeeltje van 39 euro plaatsen is toch niet zo erg.
Dus ik ga hem niet met de hand bedienen.
:thumbup:

Het probleem is (was?) er, maar effect ervan wordt wel wat overdreven. Het mechanisme dat er nu in zit is een stuk robuuster dan wat er in zat (montage 2016), dus wellicht voortschrijdend inzicht en doet het zich nu minder voor. De modificatie van Rudi is uiteraard altijd verstandig, better save than sorry.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Hoofdnoorman »

@Eric.
Het dakluik dat ik vorig jaar in handen kreeg was voorzien van aluminium gegoten worm en wormwiel. De kwaliteit van het gietwerk en de passing is echt onder de maat. Jij zegt dat de kwaliteit beter was na 2016 maar, tenzij Hein een overjarig model heeft gekocht, is het nog steeds rotzooi. Beide plaatjes zijn een oplossing tegen het defect zoals ik op de foto's heb gezien en jij bent het daar wel mee eens.
Het zou mij niet gek voorkomen als de boel straks niet uit elkaar knapt, maar gaat verkruimelen binnenin, hoewel ik zelf denk dat het nu net sterk genoeg is.

Persoonlijk vind ik het een schande dat men voor een dergelijk prijzig dakluik niet de moeite heeft genomen een degelijk "overbrengings kast" te leveren.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Affinity
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 17 jan 2022, 23:18

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Affinity »

Je kunt vanalles vinden. Maar er is geen betere ventilator dan de Maxfan. Voor deze lage prijs.

Maar blijkbaar kun jij dit onderwerp even aanpassen. $$$$$$ kun je geel veel verdienen. Tov de ontwerpers.

En
wereldwijd ; Indien een ventilator geplaatst wordt: is het 90% een maxfan.

Zelfs vanaf fabriek. Op de camper
Ook op diverse andere voertuigen.

Echt prima ding. Als je weet hoe de afstandsbediening werkt.

Gr
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik deel hier op het forum al mijn uitvindingen, aanpassingen, reparatiemethodes en modificaties.
Dus dat heel veel $$$$ verdienen doen de forumleden wel die enkele van mijn schrijfsels serieus nemen.
Jammer dat je pas net komt kijken hier, anders had je wel beter geweten.

Ik praat namelijk niet over het gebruiksgemak en de voordelen van de Maxxfan.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door jaap van duijn »

@Rudy,

De mens word niet altijd gewaardeerd, soms zelfs verkeerd begrepen.
Rudy, voor ons die U wel begrijpen en ons laten weten wat allemaal kan en kon, man ga a.u.b. door.
We leren hier veel van en doen ook ook financiele voordeel er mee hoor.

Dank en vriendelijke groet Jaap van Duijn
Laatst gewijzigd door jaap van duijn op di 07 feb 2023, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door AdCoertjens »

Goed gesproken Hoofdnoorman & Rudi.

Als nou diegene die er niet in geïnteresseerd zijn ook niet reageren wordt het allemaal gemakkelijker, gewoon “ To the point” over het onderwerp, zelf iets maken en verbeteren is toch leuk om te doen, maar je moet het wel kunnen natuurlijk !! Ik ga het in ieder geval zelf maken en misschien het binnenwerk van rvs of gewoon staal maken, maar dan moet ik het eerst zien.

Hoofdnoorman dank voor het tekeningetje en blijf net als ik lekker knutselen.
Mvg. Ad C.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door hathi »

Ja dit al lezende en wetende dat het een slechte constructie is ,vraag ik me af …..waarom mensen zo,n dakventilator,dan kopen ,je kan ook gewoon een Nederlands product kopen,iedere Horrex Dealer kan zo,n dakraam leveren ?
D58B859A-52E3-410A-846B-2757F4B9E834.jpeg
D58B859A-52E3-410A-846B-2757F4B9E834.jpeg (38.16 KiB) 1197 keer bekeken
Hans
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5666
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Camperic »

Ervaar het verschil en je begrijpt waarschijnlijk de keuze :wink:
Er zijn niet voor niets zoveel mensen enthousiast.

@Rudy: trek het je niet aan. Het is een trol en vrijwel al zijn berichten hebben dezelfde toon, dus niets persoonlijks.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Hoofdnoorman »

Nou, als ervaren Viking zou ik moeten weten wat een Troll was. :-B
Maar ik moest eens even kijken naar een aantal berichten en idd, veel goeds is er nog niet uit die trollenpen gekomen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door AdCoertjens »

Beste Hoofdnoorman.
Dank voor de moeite die je gedaan hebt om het tekeningetje op de site te zetten, ik kan er niet zoveel mee, ik ben niet zo’n computer man. Als ik niet de goede maten heb maak ik het misschien voor niets ( omdat ik het vooraf wil maken) als het voor jou een makkie is had het beter geweest om er de maten in te zetten, misschien kan het nog.
In ieder geval wel bedankt voor je werk wat je eraan gedaan hebt.
Mvg Ad C.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Hoofdnoorman »

Dag Ad,

Ja ik zie het. Zowel dit forumsoftware als ook imgBB trekken de foto/tekening uit verband.

De methode om hem uit te printen werkt wel met mijn originele bestand.
Maar dan nog, als je de plaatjes hebt gemaakt en je wilt ze monteren, moet je ook nog een gat helemaal doorboren alsmede de verdikkingen uit de zijkanten schuren.

Ik heb nu een Word bestand gemaakt. als je deze gewoon laadt en uit print, komt de juiste maat tevoorschijn.
Klik hier om het Word bestand te downloaden. (tot 23-02-2023)

Dus: Op de link klikken. Blauwe button "Downloaden" aanklikken. Bestand downloaden en openen. Normaal gesproken opent het zich al automatisch in Word.
Daarna uitknippen en op het materiaal plakken.
Dit is het enige wat ik voor je kan doen, want ik heb die plaatjes ook niet meer.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door AdCoertjens »

Oké, Dank voor de moeite die je er allemaal voor hebt gedaan, ik ga het proberen en als het niet lukt wacht ik gewoon tot ik de camper weer thuis heb zodat ik het kan demonteren en de plaatje zo op maat kan maken, ook geen probleem.
Komt goed, bedankt.
Mvg. Ad C.
Plaats reactie